Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva ha som tilbehør?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-07, 13:35   #1
michelle_a
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 82
michelle_a er på en erverdig vei

Hva ha som tilbehør?

Kan noen være så snill og komme med noen forslag til tilbehør til middag og div?

Jeg føler jeg bare spiser brokkoli, sopp og enkle saltater som tilbehør og jeg er allerede veldig lei.

Jeg har letet på flere oppskriftssider, men synes det er så vanskelig å få det med meg når jeg må lete over så mange sider.

michelle_a er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 13:45   #2
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: hva ha som tilbehør?

Har du lagd blomkålmos? Du finner oppskrift her inne.

Koker opp blomkål, heller av vannet og moser det sammen med smør og krydder. Veldig godt!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 13:50   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: hva ha som tilbehør?

blomkål er genialt du kan spise den kokt, rå, lage ris av den, eller som blomkålmos

wok er også et bra alternativ til tilberedningsmåte å lage grønnsaker på

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 13:53   #4
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: hva ha som tilbehør?

Brokkoli og blomkålmos er kjempegodt
Sånn gjør vi det:
kok opp brokkoli og blomkål. Ha det i mikseren med litt fløte, smør, smøreost og krydder. Kjempedeilig

Salat er jo også godt tilbehør da

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:20   #5
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: hva ha som tilbehør?

va med wook-grønnsaker..jag bruker de i boks..spirer,vannkastanjer osv..

Eller: stek paprika,sopp,purre og asparges sammen( eller va du liker).. Ta i noen spiseskj rømme i pannen og rør runt og krydd med persilje.. Kjempe gott

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:53   #6
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: hva ha som tilbehør?

Hva med å bake grønnsaker i ovnen?
Ovnsbakte tomater er kjempegodt og saftig
Noe annet jeg synes er godt er å ta ut stilken av en champignon og fylle "hullet" med fetaost, for så å bake den i ovnen. Det samme kan gjøres med halve paprika-båter.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 23:36   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: hva ha som tilbehør?

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Hva med å bake grønnsaker i ovnen?
Ovnsbakte tomater er kjempegodt og saftig
Noe annet jeg synes er godt er å ta ut stilken av en champignon og fylle "hullet" med fetaost, for så å bake den i ovnen. Det samme kan gjøres med halve paprika-båter.

Wow, det må jeg satan meg prøve!

En fin ting jeg kom over er å steke grønnsaker lett i smør, for så å surre dem i matfløte til fløten tykner. Og ha i salt og pepper.
Ting dette funker med ekstra hell er champignon, purre, løk, squash, brokkoli, asparges, paprika og spinat. Det blir som en stuing liksom. Om du lager ekstra mye av det, og vil ha en rett ut av det, så hell det over i en form, dryss litt revet ost over, og gratiner i ovnen på 200 grader i 20 min. Garantert suksess!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 05:53   #8
michelle_a
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 82
michelle_a er på en erverdig vei

Sv: hva ha som tilbehør?

Opprinnelig lagt inn av Gir, her.

Brokkoli og blomkålmos er kjempegodt
Sånn gjør vi det:
kok opp brokkoli og blomkål. Ha det i mikseren med litt fløte, smør, smøreost og krydder. Kjempedeilig

Salat er jo også godt tilbehør da

Heisann!

Hvilken smøreost? (Trodde ikke jeg fikk spise slikt på induksjonen)

michelle_a er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 05:57   #9
michelle_a
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 82
michelle_a er på en erverdig vei

Sv: Hva ha som tilbehør?

Tusen takk for gode tips! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere!

Jeg har kjøpt blomkål, så jeg gleder meg veldig til å brøve ut blomkålmos, men lurer på ha blomkål ris er? hm

Jeg ser frem til å prøve det ut i morgen!

michelle_a er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 07:47   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva ha som tilbehør?

Det er denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2963
Helt enkelt genial, smaker selvsagt ikke helt som ris, men har litt samme konsistens, og er veldig veldig god

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 22:05   #11
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: hva ha som tilbehør?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Wow, det må jeg satan meg prøve!

En fin ting jeg kom over er å steke grønnsaker lett i smør, for så å surre dem i matfløte til fløten tykner. Og ha i salt og pepper.
Ting dette funker med ekstra hell er champignon, purre, løk, squash, brokkoli, asparges, paprika og spinat. Det blir som en stuing liksom. Om du lager ekstra mye av det, og vil ha en rett ut av det, så hell det over i en form, dryss litt revet ost over, og gratiner i ovnen på 200 grader i 20 min. Garantert suksess!

I kveld stekte jeg opp fersk sopp, paprika, squash og løk i godt med meierismør og så hadde jeg en slump fløte over. Og krydret godt. Hadde det ved siden av løvbiff

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 22:28   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva ha som tilbehør?

Snadder, eller hva?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 00:32   #13
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva ha som tilbehør?

Yes

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 20:59
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
Kan noen forklare meg hva som skjer med umettet fett som varmes opp? Iset Generell ernæringsdebatt 11 30-11-06 11:57
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 22:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no