Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

C- vitamin istedet for antibiotika

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-04, 15:06   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

C- vitamin istedet for antibiotika

fikk betennelse( murring) i et fingerledd på fredag og istedet for å gå til lege for å få antibiotika, bestemte meg for å prøve å få det vekk med store doser c -vitamin.
Det var helt forjævlig vondt på lørdag( det var da jeg skjønte at jeg hadde betennelse, og begynte med store doser c- vitamin), på søndag var det meste av hvelsene borte og det var ikke mer banking i fingren.

I dag er fingern ganske grei , men tror jeg skal vente med å trene til i morgen.

Har behandlet meg selv tidligere også med C- vitamin, da ville legene sette kortisonsprøyte på meg.


Konklusjon: C- vitamin i store doser kan helbrede betennelse.

Ps. jeg har slitasjegikt og er derfor plaget med litt betennelse hist og pist.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-03-04, 15:11   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Du kan også bruke hvitløk, enten i tabletter eller fersk, eller som meg, begge deler.
hvitløk kalles faktisk naturens antibiotika. jeg pleier å ta ca 5000 mg C vitamin og 3 hakkede fedd fersk hvitløk, samt 5 hvitløkstabletter når jeg kjenner tegn på sykdom. etter en dag er jeg frisk

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 02:20   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kjempebra råd!

Og jeg som trodde at min "mikstur" med 1000 mg c-vitamin og to hvitløksbåter var sterk (er fedd det samme som båter?)

Hva slags C-vitamintype har du, Iset? Mine c-vitaminer inneholder nemlig kun 60 mg, og det blir litt dyrt i lengden, siden jeg helst vil ta 1000 mg om dagen

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 03:00   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Det finnes 1000 mg brusetabletter på apoteket, 750 mg tabletter på helsekost, samt et pulver som fås kjøpt på helsekost og som er syrenøytralt + blandet med acerolapulver og nypeekstrakt for å bedre opptaket. Dette pulveret er det billigste hvis du ikke vil kjøpe ascorbinsyre, som blir mest økonomisk i lengden. Men ascorbinsyre er veldig surt...!

Likevel: Jeg har tatt opptil 20 g C-vitamin (ascorbinsyre) på en dag, tror jeg... ingen problemer med magen...

Fedd=båt

Håper det går bra at jeg svarte litt selv om det var Iset du spurte

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 03:02   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Men er alt dette syntetisk eller organisk?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 03:16   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

All C-vitamin (i kosttilskudd)er syntetisk, har jeg latt meg fortelle... (leste nettopp at Iset skrev det i en annen tråd du brakte opp )

Har lest i Mat & Helse at C-vitamin kan fremstilles av sukker, eller rettere sagt glukose. De fleste arter kan omdanne glukose til C-vitamin, men mennesker, aper, marsvin og en type flaggermus er unntakene. Vi mangler et enzym for det...

Har en del stoff om C-vitamin... skal prøve å poste litt av det snart!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 12:16   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Scilla

All C-vitamin (i kosttilskudd)er syntetisk, har jeg latt meg fortelle... (leste nettopp at Iset skrev det i en annen tråd du brakte opp )

WHAT??

Stemmer det?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 12:50   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Du kan også bruke hvitløk, enten i tabletter eller fersk, eller som meg, begge deler.
hvitløk kalles faktisk naturens antibiotika. jeg pleier å ta ca 5000 mg C vitamin og 3 hakkede fedd fersk hvitløk, samt 5 hvitløkstabletter når jeg kjenner tegn på sykdom. etter en dag er jeg frisk

Det LUKTER godt av deg da???

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 22:42   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

WHAT??

Stemmer det?

Jeg lurer fremdeles på om det stemmer, jeg Altså at all c-vitamin er syntestiske

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no