Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Avocado-lime smoothie

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-10, 20:30   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Avocado-lime smoothie

Jeg var sikker på at jeg hadde lagt denne inn tidligere, men nå kunne jeg ikke finne den.
Legger den inn en gang til, for den er bare knallgod!

2 dl tyrkisk yoghurt
4 ss limesaft (enten fersk eller fra flaske)
1 avocado (ikke de små)
4 isbiter (eller fire frosne fløteisbiter)
1 egg
søtning etter smak og behag. Jeg har ca 2 ts splenda.
Evt en skvett fløte.

Alt mikses i en blender eller med stavmikser.

Hell på 2-3 dl kaldt vann evt litt mer fløte og miks litt til.
Kan også lages uten vann, da er det veldig tykk.

Smak om du vil ha mere limejuice eller mere søtning.
Man kan sikkert erstatte den tyrkiske yoghurten (eller halvparten) med f.eks kesam eller rømme.

Kjempegod og mettende. Denne holder både til frokost og lunch.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 21:59   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie

Den er lagt ut før også, men en så god ting kan ikke sies for ofte

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:49   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado-lime smoothie

Så sant, så sant, Carisma .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 21:45   #4
Reneeanita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: nordland
Alder: 37
Innlegg: 4
Reneeanita er på en erverdig vei

Sv: Avocado-lime smoothie

heia, hørtes spennanesns ut dette men har du et navn på den tyrkiske yoghertn?

Reneeanita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 00:22   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado-lime smoothie

http://www.matvareguiden.no/Matvareb...ng.asp?ID=6454

Slik ser den ut.
Her har de den på Coop og de har den på noen ICA-butikker.
Men den er "gjemt" blandt andre melkeprodukter, den står ikke sammen med yoghurten

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 00:24   #6
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Avocado-lime smoothie

Hm, er dette godt altså? Synes det høres ut som en merkelig blanding jeg. Jeg elsker avocado altså, men som smoothie??

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 14:27   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado-lime smoothie

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Hm, er dette godt altså? Synes det høres ut som en merkelig blanding jeg. Jeg elsker avocado altså, men som smoothie??

Det er kjempegodt!!
Noen ganger lar jeg være å ha i vann, da blir det en tykkere suppekonsistens - og da spiser jeg den som kald suppe, he, he.
Det er ikke alltid at det er så kjekt å sitte og "drikke lunch", da er kald suppe bedre å ha med seg

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:43   #8
Illy
Nytt Medlem
 
Illy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Brattvåg
Alder: 41
Innlegg: 1
Illy er på en erverdig vei

Sv: Avocado-lime smoothie

Dette hørtes kjempe godt ut. Akkurat kjøpt meg noen advocado, men de er litt grønne ennå. Om et par dager skal jeg prøve denne.

Illy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:35   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado-lime smoothie

Lagde en variant med kokosmelk i stedet for yoghurt:

! boks kokosmelk
1 avokado
4 ss limejuice
ca 3 ts splenda (kan nok sløyfes? Kokosmelk er faktisk ganske søtt.)
2 fløteisbiter
1 egg
1 ss UDOs (kan nok sløyfes)

Kjøres i blenderen (jeg har stavmikserblender) til alt har en fin, kremete konsistens.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 14:34   #10
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Avocado-lime smoothie

Mmmm god smoothie. Smakte bra på en dag uten egentlig matlyst.
Skal prøve den m kokosmelk neste gang.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:15   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie

Perfekt for "trekke visdommstenner" mat

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:34   #12
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Avocado-lime smoothie

Jeg var litt skeptisk første gang jeg smakte avocadomilkshake i Brasil (der bruker de frukten som oftes til søte ting og ikke til salte sånn som i for eksempel Mexico). Men jeg elsket det. Så jeg skal prøve den her med kokosmelk/fløte. For da tåler magen min det og Takk for oppskrift

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 01:22   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie

Har funnet noe som hever denne til et nytt nivå: ingefær! Raspet oppi ca en ss, helt fantastisk!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:42   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie

Kan man bytte ut avokado med feks bringebær?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 10:49   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado-lime smoothie

Abbonerer. Vil prøve denne i en senere fase.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 14:37   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie

Prøve i morgen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
avokado, lime, smoothie, tyrkisk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Key Lime Cheesecake Nille Kake/dessert og snacks 23 06-03-11 15:45
Får ikke til å lime inn tickeren min Sukkerzpinn Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 11 26-07-10 11:25
Salsainspirert dip/salat med lime og koriander Gracella Annen mat 1 15-08-09 22:11
Forbudt med sitron/lime i vannet? FrøkenG Ketolysekuren 2 28-11-08 14:55
Lime-mousse Marianne Kake/dessert og snacks 0 07-02-05 20:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no