Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Streng kjøttdeig(bolle) diett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-12, 17:26   #1
BPN
Juniormedlem
 
BPN sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 26
BPN er på en erverdig vei

Streng kjøttdeig(bolle) diett?

Jeg har vært av og på lavkarbo i 2 år nå og har desverre ikke kommet noen vei. Har gått ned 15 kg. Har gått opp og ned fra 100-108 kg etter det. Jeg vil ikke gi opp og håper jeg har motivasjon nok til å klare det denne gangen.

Det som fungerer best for meg er en streng og ensformig diett, merkelig nok. Jeg lurer på om dere har noe forslag til en streng og effektiv lavkarbo diet, noe ala skaldeman's fakir(?). Jeg har lest om en slags skaldeman kjøttbolle diett, hvor man bare spiser det i rundt 2 uker. Da trengs det medisterdeig noe som virker umulig å få tak i hvor jeg bor.

Derfor lurer jeg på om jeg kan bruke kjøttdeig til å lage disse kjøttkakene? evt hva burde jeg tilblande for mer fett og hvor mye slik at fordelingen blir riktig? Håper noen kan hjelpe meg.

BPN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 23:22   #2
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Streng kjøttdeig(bolle) diett?

Forslår at du leser i boka til Skaldeman hvor du også finner oppskrift på deigen. Det er enkelt å lage selv. Men; denne måten å leve LK på er ganske tøff; du spiser kun protein og fett, og lite annet. Jeg prøvde det en periode for å gå ned i vekt, uten å lykkes. Jeg gikk ned to kg i de ukene jeg prøvde. Og det var ikke verdt det!

Jeg må også ha et kjedelig/ensformig kosthold for å gå ned. Mange snakker om partystoppere, men for min del handler det om at jeg ikke tåler en del mat. Etter at jeg la meg på et snevert kosthold, med lite variasjon, mat med jevne mellomrom, ikke for mye i hvert måltid osv har jeg gått ned 14 kg. Hovedmenyen ser slik ut: 30 gram hjemmelaget knekkebrød med smør, egg/skinke og majones/snøfrisk til frokost. Lunsj: 300 gram salat med egg, tomat, agurk, salat, babymais, skinke, blomkål, brokkoli (det jeg har i skapet) med majones/olje. Middag: ca 100 g ferdig grillet kylling, 200 gram grønnsaker (brokkoli, apsarges, blomkål, løk, paprika ++). Smeltet smør, oljedressing oppå salaten. Kvelds hvis det trengs: knekkebrød med pålegg, kokt egg med smør/majones, rester fra middag. Snop: gresskarkjerner. Og så drikker jeg rødvin hver helg, og det ser ut til å hjelpe Og masse vann. Ikke er jeg sulten heller, så dette er nok for meg. variasjoner er ulikt innhold i salaten, til middag er det løvbiff, biff, kyllingfilet. Lunsjvariasjoner: stekte grønnsaker, eggerøre, omelett (alt med grønnsaker).

Snevert ja, men virkningsfullt. Og helt greit!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er jeg for streng med kostholdet? ekenna Spørsmål og svar 2 18-03-11 16:27
2 uker på streng Skaldeman -lite resultat! Finally Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 26-04-09 16:24
Sender barna på tur med sunn kakao og bolle-niste elian Barns kosthold 56 08-02-09 16:03
Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig? tonemor Ketolysekuren 8 21-09-08 19:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no