Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Føler jeg går for fort ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-18, 15:10   #1
123nåskaljegned
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2018
Innlegg: 3
123nåskaljegned er på en erverdig vei

Føler jeg går for fort ned

Jeg begynte på ketoselysekuren 12. Februar, og har gått på den en uke. Jeg er 165 cm høy, og veide 81 kg den 12.. I dag når jeg våknet veide jeg 76,5 kg. Altså har jeg gått ned 4,5 kg på 1 uke, og er nå kun 8 kg overvektig i forhold til bmi-en min.

Jeg har drukket masse vann under kuren, og er ikke dehydret. Har også vært flink til å salte maten min. En typisk dag spiser jeg enten 2 eller 3 måltider: reker med majones, salt og dill + 1 avokado. Hvis jeg spiser lunsj så har jeg hatt salat med enten fisk eller kylling med masse olje og feta. Og til middag har jeg hatt enten laks, kylling, eller kjøttdeig, en smør/fløtesaus, blomkålpure med smør, grønnsaker. Hvis jeg ikke har spist lunsj spiser jeg 2 porsjoner middag. Jeg er en person som er mer glad i å spise få store måltider fremfor flere små.

Har trent 3 dager etter jeg begynte kuren, og har ikke gått så mye uten om på jobb. Det har blitt ca. 5000 skritt hver dag, noe som er ganske lite til å være meg. Har ikke tørt å hatt et for høyt aktivitetsnivå den første tiden ettersom kroppen min er i omstilling.

Så da er spørsmålet: Går jeg for fort ned i forhold til kroppsvekten min? Jeg har gått ned mer enn 5% av kroppsvekten min på 1 uke og 1 dag. Og ettersom jeg ikke har vært så overvektig så syns jeg det er fryktelig mye. Er dette mest vann, eller kan det være fett og?

Mvh litt engstelig

123nåskaljegned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 15:54   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Føler jeg går for fort ned.

Karbohydrater binder vann og når du spiser så lite av det så slipper kroppen opptil flere liter væske. Det er helt normalt å gå ned flere kilo den første tiden. Så stabiliserer det seg. Ikke noe å være bekymret for.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 19:57   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Føler jeg går for fort ned

Fort ned første uken er bra. Lover godt for fortsettelsen. Pass på at du får i deg nok salt.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Føler meg så rar i magen. Slankevogna Spørsmål og svar 2 25-05-10 12:50
Føler meg dum Superteddy Ketolysekuren 11 05-02-10 22:52
Føler man ketosen? dingpot Induksjonen 26 03-03-09 14:41
Ny her - føler meg så slapp! emmat Spørsmål og svar 5 13-11-07 15:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no