Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten > Type B

Mer om oss B-er

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-06, 17:17   #1
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Mer om oss B-er

Det var så lite informasjon her om oss "8-prosent'ere", så jeg har søkt litt rundt etter mer å skrive her. Det kan kanskje bli litt gjentagelse, men greit med noen påminnelser.

Type B - bør få i seg fet fisk
Når folkeslag og kulturer blandes sammen dukker blodtype-B opp. B er balansert og klarer en bred diet.
B-typen kan oftest stå imot de vanligste moderne sykdommer; hjertesykdommer og kreft. De har derimot lettere for å få eksotiske sykdomer sånn som reumatisme, lupus og kronisk trøtthetssyndrom. For B er den største risikoen i vektøkning mais, hveteprodukter, linser, nøtter og sesamfrø. B ligner O i sitt forhold til gluten. Kroppen har problem med og bryte ned det og lagrer det som fett. Meieriprodukter passer type B bra.

Styrke:

Sterkt immunforsvar, tillpasser seg lett til omstillninger i mat og miljø.
Svakhet:
Ingen svakheter, men ubalanse årsaker en svekkelse av immunforsvaret.
Medisinske risker:
Diabetes, kroniskt trøtthetssyndrom, lupus, reumatisme.
Mat for å gå ned i vekt:
Kjøtt - øker emneomsettningen.
Fisk - spesiellt fet fisk som makrell og laks .
Meieriprodukter - B er den eneste blodgruppen som kan spise alle sorter meieriprodukter,
Grønnsaker - en viktig del av dietten.
Frukt, olivenolje, lever
Unngå:
Skalldyr, gluten fra hvete er vanskelig og forbrenne. Nøtter
Tillskudd:
Magnesium, lecethin
Mosjon:
Fysiskt og mentalt balanserte sporter som: sykkling, tennis, svømming, klattring.


Utdrag fra boken Eat Right for your Type, av Dr. Peter J. D'Adamo with Catherine Whitney (G. P. Putman's Sons, New York).
http://php.iform.no/pub/art.php?id=55

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 00:12   #2
amara
Juniormedlem
 
amara sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: under solen
Alder: 46
Innlegg: 10
amara er på en erverdig vei

Sv: Mer om oss B-er

Dette og forrige var nyttig informasjon til ettertanke tror nok jeg skal lese mer om dette.

Takk

__________________
AMARA
alt er mulig for den som av hjertet vil noe


amara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins med "personlig touch" Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:04   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Mer om oss B-er

Hei, det viser seg at vi B-er kan spise paranøtter, makadamianøtter, valnøtter og pekannøtter. Det er greit å vite!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 01:44   #4
mats_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 44
mats_ har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Mer om oss B-er

Jeg er fra Sør-Korea og er B. "Kan" ikke spise paranøtter.. med en gang jeg slutta fikk jeg ett enda større vekttap som vedvarte.. så var helt klart ikke helt bra.. og det på ketolyse.. så kunne egentlig spise ubegrensa mengder sida di inneholder så lite karbs.

__________________



mats_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ket Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 13:51   #5
Lillefjær
Nytt Medlem
 
Lillefjær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 6
Lillefjær er ny på veien

Sv: Mer om oss B-er

Hei, han sier også at RØKELAKS er ikke-medisinsk for Bèr. Dessverre.

__________________
Litt av alt, ingen ting i overdose


Lillefjær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Unngå kunstig søtningsmiddel! Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 17:27   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mer om oss B-er

Nå var vel det medisinske/forskningsmessige grunnlaget for blodtypedietten hmmm, relativt bare tull.
Jeg har ikke noen link nå, men det er bare å google litt, så kommer det opp. Skal se litt senere om jeg har tid til å legge inn en link eller to.

(dietten virker nok godt for mange, men ikke pga blodtypen til vedkommende)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:51   #7
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Mer om oss B-er

Ja, jeg mistet litt respekten for blodtypedietten, da jeg så hva d'Adamo skrev om kokosfett. Det var fy-fy for alle blodtypene. Grunnen? Det var så mye mettet fett i den. Og jeg har også lest at det som kalles medisinsk, bare er grunnet av annen ernæringskunnskap. Det stilles en del slike spørsmål på sidene til d'Adamo (forumet og blogger), men det ser ut til at man ikke skal pirke for mye borti enkelte ting, men det er bare min egen personlige oppfatning etter å ha lest litt rundt der. http://www.dadamo.com/

Til tross for dette står det også mye interessant og lærerikt der.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 20:55   #8
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Mer om oss B-er

Jeg er B og alle typer meieriprodukter skal jeg tåle, men i realiteten har jeg sterk grad av laktoseintoleranse. Derimot passer dietten for O til meg sånn noenlunde. Steinaldermat funker veldig bra.

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-09-19, 10:00   #9
Tio
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 8
Tio er på en erverdig vei
Question

Sv: Mer om oss B-er

Jeg har lest at det kan være farlig for oss med blodtype B å spise kylling.
Vet dere noe om dette?

__________________


Tio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
La oss forberede oss til julen! Zoë Lavkarbo generelt 77 02-12-09 19:34
Oljer - kaldpresset, extra virgin og ikke extra med mer ElinGH Generell ernæringsdebatt 19 05-03-09 16:58
Nå gidder jeg snart ikke mer!! Benzo Atkins kosthold 7 18-09-05 17:49
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt Zoë Lavkarbo generelt 16 01-02-05 23:19
Trenger vi noen til å passe på oss? Summer Generell diskusjon 10 06-05-04 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no