Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Hva skal man velge ...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 02:03   #1
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei
Question

Hva skal man velge ...?

Syntes det er,sikkert som mange andre,å velge hva man skal begynne på.
Jeg vil sette meg GODT inn i det før jeg begynner. For øyeblikket har jeg en datter på 12 uker,og har jo lest en del om at det ikke skal være bra å slanke seg når man ammer.

Jeg veier ca 115 kg,og er 167 cm høy. Altså har jeg ca 40 kg å ta av. Har vært i ketose før,da min første datter var 9 mnd. Da gikk jeg på Easylife. Funker bra,men når jeg begynnte i jobb igjen falt jeg av lasset og fikk ikke den oppfølgingen jeg skulle hatt. likte heller ikke å gå på kun shaker i 9 uker. Fysjom!

Jeg ser for meg at jeg har lyst å kunne spise noe knekkebrød,liker godt det sammen med smøreost og makrell i tomat. Liker veldig godt sauser,rømme,kesam,yoghurt,egg,bacon og slike ting,så fett skal ikke være det største problemet å få i seg.

Er på xtrahøykarbo"diett" for tiden,sluker alt av sjokolade,kjeks,brus,pasta og lignende. Hater det,men klarer ikke slutte!

Så hva tror dere passer best for meg?

Kan man bruke qinoa i noen av diettene? (litt i supper,woker osv)

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 02:05   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man velge...?

Etter som du ammer et så pass lite barn, syns jeg du skal lese deg opp på Fedon Lindberg sin filosofi!
Tillater en del karber og er ikke så streng i lengden!

Lyke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:22   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal man velge...?

Jeg er enig med Kitt, les deg opp på Fedon Lindbergs filosofi og lev deretter. Etter ammestopp kan du velge å gå på streng lavkarbo ala Ketolysekuren dersom du har mer enn 10-15 kilo du vil kvitte deg med litt fort. Ketolysekur og amming er visstnok ikke anbefalt.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:51   #4
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Hva skal man velge ...?

Hmm,Fedon ja. Får lese litt der ja.

Men jeg tenker at det kostholdet jeg holder nå kan jo heller ikke være bra for henne når jeg ammer? Horder med sukker og kh..

Tenker at jeg legger gradvis om og når hun ikke blir fullammet mer (6 mnd) så kan jeg gå over på noe mer strengt.

Men jeg har jo lyst å begynne NÅ! det er nå jeg har tid og ork til å sette meg inn i det og lage skikkelig mat! (permisjon)

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:59   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man velge ...?

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.


Men jeg har jo lyst å begynne NÅ! det er nå jeg har tid og ork til å sette meg inn i det og lage skikkelig mat! (permisjon)

Hva med å bruke linser og bønner til middag, sammen med mye grønnsaker, proteiner og en ok saus?
Disse knekkebrødene er knallgode! Men, fiberrik kan også brukes Eller et lavkarbobrød, event Fedons brød som du finner på Rema.

Bytte ut vanlig sjokolade med feks 70% og så bytte ut litt av de store snopgreiene med litt mer lavkarbovennlig?

Trappe ned litt sakte og bruke litt tid på å finne andre altnernativer til det du spiser i dag?

Osteknekkis med rømmedipp feks, er knallgodt og kan erstatte potetgull.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:59   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man velge ...?

Du trenger da ikke dytte i deg karbohydrater bare for å hold deg utenfor ketose. Er faktisk ikke så mye som skal til!
Du ville feks bruke qinoa. Det passer på et Fedon- kosthold.
Begynner du med Fedon, kan du sakte, men sikker nærme deg ketose innen du er ferdig med fullamming!

Det er STOR forskjell på et høykarbo- kosthold med masse sukker og et balansert lavkarbo-kosthold selv uten at man er i ketose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:06   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man velge ...?

Jeg fullammer og jobber med å komme meg inn i et lavkarbokosthold igjen. Fulgte en mellomting mellom Fedon og Hexeberg i graviditeten, men tenker å sikte meg mer inn på Hexeberg sin filosofi nå mens jeg ammer. Savner fettet hos Fedon Hexeberg sier at om man ammer bør man ligge rundt 100g karbohydrater om dagen. Så jeg spiser et par skiver ingers rugbrød pr dag, endel bær, og kommer til å bruke mer linser og bønner etterhvert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:26   #8
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Hva skal man velge ...?

Problemet mitt er at jeg er enten eller. MÅ gå helt inn for noe om jeg skal klare å holde meg. Er sjokoholiker av dimensjoner,en 200 grams går ned på en halvtime,lett! :/

Vet at jeg kan ha det bedre enn nå,men er ikke lett når man har vært slik jeg er nå i ca 10 år. Eneste som er bra er at når jeg var gravid så la jeg på meg bare 4 kg første gang og tok faktisk av 4 kg denne gangen. så nå veier jeg mindre enn jeg gjorde før graviditeten.

Er det eget amme/gravid underforum her?

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:45   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man velge ...?

Her er eget underforum
Anbefaler deg å blande cocosa og mørk (86% om du får) sjokolade - smelt over vannbad og ha f.eks nøtter eller kokosmasse i om du har lyst på en variasjon. Metter mye, men stiller trangen etter sjokolade. Du klarer neppe 200g av den
Spises fra kjøleskap, fordi kokosfettet smelter lett. Minner om delfiakake.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:46   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal man velge ...?

Om du ønsker enten eller kan du kutte ut alt av sukker fra imorgen og spise supersunt; grovt brød f.eks. fedonbrødet, nøtter, ost, egg, kjøtt, fisk og masse grønnsaker. Sjokoladde ville jeg kuttet helt ut siden du er avhengig og kjøpt krom, magnesium glycinate og sink istedet. Tenke at du gradvis trapper ned til streng lavkarbo for å unngår flere uker med slapphet og uvelhet. Tillat deg krekkebrøderstatninger etc nå og senere kan du kanskje spise mindre av slike ting som nøtter, brøderstatninger og fløte og spise grønnsaker som karbohydratkilde istedet bare.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal man velge? reiapal Spørsmål og svar 10 16-03-11 21:34
Vet ikke hva jeg skal velge ... Blomsterstøv Andre dietter 9 29-06-07 01:29
Hva skal jeg velge? *anne* Spørsmål og svar 4 13-05-07 18:40
Hvilken olje skal jeg velge? Mambo Spørsmål og svar 5 26-02-06 22:18
Hvilken kur skal jeg velge. andersdupp Spørsmål og svar 11 06-01-06 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no