Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

MFF, mat som forbrenner fett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-09, 02:28   #1
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

MFF, mat som forbrenner fett

Noen som har testa ut denne kuren eller?

Kjøpte boka i dag, fordi jeg så at det her stod om Ketose og tenkte at jeg her kanskje kunne få noen ekstra tips, samt flere oppskrifter i bokform...

Men, nå etter å ha "surfet" kjapt gjennom boka, så kan jeg vel trolig finne noen oppskrifter, men jeg skjønner IKKE hvordan dem her kan snakke om Ketose??? For her skal du spise mat med negative kcal og mat med lav GI, samt så mye frukt og grønnsaker som du bare vil og har behov for. Hvordan kan du da greie å være i ketose? Når jeg har greid i løpet av 2 dager å ødelegge min ketose, ved å overstige karb grensen på 15, men alt fra 5-20 karber? Og de karbene er fra grønnsaker og frukt....
(da tar vi ikke med sjokoladen jeg spiste i kveld....for det var sprekk og fortvilelse over at jeg var ute av ketose, for jeg skjønner ikke hvorfor)

Interessant kur da, men om den er gjennomførbar, hmm det er jeg i tvil om. Iallefall for meg som er i aktiv jobb. Samt suppe til lunsj, vanskelig å gjennomføre, må nå i såfall bruke termos...

Men, dem garanterer for et vekttap på over 3 kilo etter dag 4 og da et nytt tap på 3 kilo etter dag 11. For kuren går over 2 og 2 uker. 2 uker, så 2 uker stabilisering, for så å starte på nytt igjen. 6 kilo på 2 uker, høres jo flott ut da. Men, akkurat nå er jeg litt nede pga lite gevinst av Ketolyse, så jeg kjenner at jeg ikke er særlig gira på dette. Hadde det vært for 4 uker siden så, da jeg startet med ketolysekuren. DA var jeg oppe da, full av pågangsmot og ståpåvilje. Den må være der tror jeg. For MFF kuren er enda tøffere enn KEtolysen, syns nå jeg da. Men, maten blir noen hakk bedre da, for her får du bruke frukt og alle grønnsakene, men...så taper du fet ost, fløte, rømme osv da. For her er det igjen forbudt med fetmat...
Ene her og ene der, noen offer her og noen offer der. Vanskelig å si dette, hva som er best for meg og min kropp.
Noen desserter hadde gjort susen nå kjenner jeg. Det å kunne gi meg selv noe godt, noe å se frem til, nyyyyte.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:14   #2
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Kanskje du bør prøve en mindre restriktiv diett som faktisk gir rom for desserter og lignende?

Men først og fremst tror jeg du må lære deg og ikke stresse. Vekttap tar TID! Uten tålmodighet kommer man ingen vei, dessverre.

Dersom du finner ut at du vil gi det tid, så vil jeg anbefale South Beach dietten. Det går ikke fort, man er ikke i ketose så man må passe fettet, men matregisteret er stort og du kan spise dessert hver dag.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:26   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Alle kurer som GARANTERER et visst vektap innen en viss tid er humbug. Kroppen er ikke en maskin som fungerer etter et visst skjema, og den beste måten å få den til å fungere enda dårligere på er å hoppe på slike hasteløsninger! Jeg snakker av erfaring...

Kast den boka, ta et par dager og tenkt gjennom hva du vil, hvorfor, og om det er viktigst å gå ned over litt tid, eller å ødelegge forbrenningen
Og begynn på ketolyse igjen på ny frisk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:53   #4
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

Det å kunne gi meg selv noe godt, noe å se frem til, nyyyyte.

Spising som belønning? De samme tingene som kanskje har gjort at du nå fortvilet og stresset prøver å slanke deg?

Mener ikke å være frekk eller streng, men det høres ut som en oppskrift på nederlag.

Hvis du er insulinresistent (og det er du trolig hvis du er veldig overvektig) så tar det tid å gå ned i vekt uansett, fordi kroppen først må få bedret sensitivitet for insulin før det blir noe futt i fettforbrenningen. Og du må også spise mer fett så kroppen skjønner at det er nok å ta av.

Helt enig m Carisma om at kurer som garanterer vektnedgang er humbug, så signerer tipset om å kaste den boken og finne ut hva du vil gjøre over tid. Margrethe foreslår South Beach, Carisma (tror jeg) og jeg foreslår Ketolyse - men det er DU som må finne ut hva som passer for deg (kanskje er det noe helt annet, men neppe MFF ) Det kommer til å ta tid uansett.

Og vil legge til et eget tips i tillegg:
Finn på noe annet å belønne deg selv med. Kanskje noen har noen konkrete tips her? Jeg synes det er en fantastisk belønning at jeg ikke sovner på jobb mer, men det passer sikkert ikke for deg

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:53   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alle kurer som GARANTERER et visst vektap innen en viss tid er humbug.

Kunne ikke vært mer enig!

Og du har bare holdt på å fire uker, det er for lite tid å dømme om Ketolysekuren fungerer for deg eller ikke. Faktisk er det meste du taper av kilo i starten mest vann og avfall, det reelle vekttapet (av fett, altså) kommer gjerne ikke ordentlig i gang før det har gått minst tre fire uker!
Og ikke mål med ketosticks hele tiden. Det er bare forvirrende, om du ikke får utslag så kan det være av forskjellige grunner. Ketosticksene forteller hva som skjer i urinen din, og i grunn lite om hva som skjer i kroppen din. Dessuten skal du helst bare måle på kvelden, minst et par timer etter siste måltid.
Bruk gjerne målebånd i tillegg til vekt, da får du fler enn en indikatorer på om du går ned

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 15:23   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Hva er mat med negative kalorier for noe?? *nysgjerrig*

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 15:39   #7
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hva er mat med negative kalorier for noe?? *nysgjerrig*

Mat med negative kalorier er ikke-eksisterende mat.
Det finnes ingen mat med negative kalorier, tro meg - hadde de finnes hadde du hørt om dem!
Teorien er at vel noe slikt som at kroppen bruker mer energi på å fordøye maten energiinnholdet, men dette er dessverre ikke gjeldene for noen matvarer!

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 15:41   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Mat med negative kalorier er ikke-eksisterende mat.
Det finnes ingen mat med negative kalorier, tro meg - hadde de finnes hadde du hørt om dem!
Teorien er at vel noe slikt som at kroppen bruker mer energi på å fordøye maten energiinnholdet, men dette er dessverre ikke gjeldene for noen matvarer!

Tror stangselleri er slik " negativ-kalori-mat".....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 16:24   #9
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Tror stangselleri er slik " negativ-kalori-mat".....

Gammel, seiglivet myte men heller ikke stangselleri har negative kalorier. Den har nok få, slik at du kan spise mye av den uten å legge på deg, men det er en annen sak

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 16:44   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

.....Det å kunne gi meg selv noe godt, noe å se frem til, nyyyyte.


Og akkurat DER, med de ordene setter du ord på en av grunnene til at man lett kan bli ganske så overvektig!
Jo mere overvektig man blir, desto mere leter man etter noe å se frem til,noe å nyte...i takt med at vekt går opp og humør går ned.

Gjør ditt daglige kosthold til noe du kan nye!!
Du må la DET være det du skal se frem til.
Det er det daglige kostholdet som skal gjøre susen :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 02:21   #11
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Gammel, seiglivet myte men heller ikke stangselleri har negative kalorier. Den har nok få, slik at du kan spise mye av den uten å legge på deg, men det er en annen sak

og gjett om jeg er glad for det, for stangselleri er nesten bedre enn sjokolade! *rar*

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 10:57   #12
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alle kurer som GARANTERER et visst vektap innen en viss tid er humbug. Kroppen er ikke en maskin som fungerer etter et visst skjema, og den beste måten å få den til å fungere enda dårligere på er å hoppe på slike hasteløsninger! Jeg snakker av erfaring...

Kast den boka, ta et par dager og tenkt gjennom hva du vil, hvorfor, og om det er viktigst å gå ned over litt tid, eller å ødelegge forbrenningen
Og begynn på ketolyse igjen på ny frisk.

Det som gjorde at jeg kjøpte denne boka, var ordet negative kcal. Og side det også stod ketose nevnt, så mente jeg kanskje at jeg kunne hente noen nye ideer herfra. jeg skal IKKE gå denne kuren, det er praktisk umulig med familie og 3 tenåringsjenter. Jeg prøver å være bevisst at de ser at jeg spiser MAT, samtidig som at dem vet at jeg prøver å gå litt ned i vekt, eller legge om kostholdet om man helle kan si det slik. Lurte vel mest på om noen hadde erfaring med det med negative kcal.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:16   #13
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: MFF, mat som forbrenner fett

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

Det som gjorde at jeg kjøpte denne boka, var ordet negative kcal. Og side det også stod ketose nevnt, så mente jeg kanskje at jeg kunne hente noen nye ideer herfra. jeg skal IKKE gå denne kuren, det er praktisk umulig med familie og 3 tenåringsjenter. Jeg prøver å være bevisst at de ser at jeg spiser MAT, samtidig som at dem vet at jeg prøver å gå litt ned i vekt, eller legge om kostholdet om man helle kan si det slik. Lurte vel mest på om noen hadde erfaring med det med negative kcal.

Jeg for min del må si at jeg har mest erfaring med "positive" kalorier

Ellers synes jeg du har en fin holdning når det gjelder kostholdet, særlig siden du har tenåringer i huset, og kanskje ekstra særlig siden har har tenåringsjenter i huset.
Jenter i den alderen kan være veldig følsomme for alt som har med kosthold og vekt å gjøre....hører mange skrekkeksemppler fra mine tenåringsjenter der, ting de hører og ser på skolen.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat som forbrenner fett Tiger Andre bøker 2 24-08-10 00:13
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 21:08
Muskler forbrenner fett ... nellie Spørsmål og svar 1 08-02-08 14:09
Forbrenner fettet som inntas daglig ,men ikke mer nystolen Spørsmål og svar 21 11-09-07 05:06
Fettspisere forbrenner MER fett ved trening... Borealis Trening 5 23-05-07 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no