Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Lavkaloridiett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-10, 10:45   #51
Tojne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 26
Tojne er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

Jeg var HELT i mot lavkarbo fordi jeg som deg mente at jeg ikke kunne klare meg uten brød, pasta og ris.

Har nå gått på Ketolyse kuren i 4 uker, gått ned 7kg har masse overskudd og aldri spist så mye god mat noengang. Hvis du har lyst på en kick start anbefaler jeg ketolyse for så å gå over til noe annet lavkarbo hvor man kan tillate seg litt mere karber. Og hvis du trener kan du og bør faktisk få i deg mere karbohydrater. Men det bør være langsomme karbohydrater.

Lavkalori blir man bare sulten av det ble jeg, og gikk faktisk opp 3kg på 3 uker på det

Men uansett hva du velger er mitt beste tips TRENING, masse vann og kutt ut salt. Det binder så himmla mye vann i kroppen.

Lykke til

__________________
Tojne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:49   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Om dere ikke har fått det til på noen aen måte så er det faktisk deres problem, og ikke mitt. Det er ikke min plikt å gjøre som dere bare på grunn av det

Selvfølgelig er det ikke din plikt, det vil jo ingen finne på å påstå! Men du er nå en gang på et lavkarboforum, og det er en grunn til at vi som er her, er her, blir her, og at forumet har oppnådd den størrelsen det har. Kostholdet vi forfekter møter jo en del motstand blant etablissementet, så vi er vel også litt vant til å kjempe litt ekstra for å bli hørt og trodd .
Kjempefint for deg om du ikke har noen problemer med vekta eller andre helseissues, men å dra inn religion som sammenligning er vel noe søkt. Igjen, så har det vært for mange som å se lyset det å finne et kosthold som gir så god helse og regulerer vekta i riktig retning. Men du har funnet ut at det ikke er noe for deg, og det er helt i orden! Takk for besøket, og lykke til videre på veien .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:44   #53
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Kunnskap er makt, og her viser hovedinnlegger at kunnskapen er rett og slett fraværende

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 12:46   #54
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av Tojne, her.

Og hvis du trener kan du og bør faktisk få i deg mere karbohydrater. Men det bør være langsomme karbohydrater.

Men uansett hva du velger er mitt beste tips TRENING, masse vann og kutt ut salt. Det binder så himmla mye vann i kroppen.

Måtte bare kommentere noe!
Nei, du trenger så absolutt ikke karbohydrater selv om du trener mye.
Les her!

Og man trenger ikke mye salt, nei, men det bør ikke kuttes helt ut! I hvert fall ikke om man spiser ketogent og drikker mye!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:39   #55
Caroline79
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Caroline79 er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

utsultet på karbohydrater?

Du vet tydeligvis ikke hva du prater om......

Caroline79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:59   #56
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Lavkaloridiett

Er det ikke Thailand/Japan/Kina som IKKE spiser mye ris? En av plassene ivertfall Ei venninne ble overrasket på ferie av at ris ikke var en naturlig del av hovedretten; Det var noe som måtte bestilles utenom. Noe nordmennene var veldig hyppige på, men ikke befolkningen generelt.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:12   #57
Tojne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 26
Tojne er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Måtte bare kommentere noe!
Nei, du trenger så absolutt ikke karbohydrater selv om du trener mye.
Les her!

Og man trenger ikke mye salt, nei, men det bør ikke kuttes helt ut! I hvert fall ikke om man spiser ketogent og drikker mye!

Ok takk Nei ordla meg litt feil ang det med saltet, men kutte ned i allefall.
Spiser litt salt jeg altså, men ikke på langt nær så mye som før

__________________
Tojne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 00:27   #58
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

Det er ikke noe galt med lavkarbo, det er noe galt med holdningene til folk, statens anbefalinger og tilgangen til billige karbohydrater.
Lavkalori er dømt til å mislykkes for min del ihvertfall fordi kroppen skriker etter karbohydrater og setter ned forbrenningen.
På lavkarbo skrus forbrenningen opp, blodsukkeret blir stabilt og jeg gleder meg til jeg er der igjen etter et halvt år på pasta, ris og brødmat.
Forstår ikke hvordan jeg kunne begynne å spise brød igjen!
Gleder meg til jeg er over kneika og kan merke at helsen min blir bedre, for det vet jeg den blir bare jeg kommer meg over den første kneika.
Da vil det være lavkarbo for life for meg også.

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 02:25   #59
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Jeg vil råde deg å tenke mer langsiktig enn vekta. Man kan gå ned i vekt på mange måter, men hadde det ikke vært greit å velge en sunn og behagelig måte? Auschwitz-dietten kunne vise til noen fantastiske vekttap, men jeg vil nok ikke anbefale den. Bare fordi man går ned i vekt betyr ikke at man spiser sunt, men på lavkarbo går man ned i vekt (når man er overvektig) fordi det er sunt! Dessuten vil du sannsynligvis tære på muskler når du spiser lavkalori, og derfor få lavere forbrenning. Det er en grunn til at man ikke klarer seg med ett Grete Roede-kurs. For hva skjer når man har gått ned og begynner å spise normalt igjen? Man legger som regel på seg MER enn før etter HCLF-lavkalori-slankekur.

(HCLF = høykarbo lavfett)
(LCHF = lavkarbo høyfett)

Og husk at slank ikke er ensbetydende med sunn. Min Farmor (som døde i går) var slank og aktiv, men spiste usunt (HCLF) og endte opp med diabetes. JA, det var kostholdet som ga henne diabetes! En stor del av befolkningen tåler karbohydrater dårlig, andre kan spise høykarbo hele livet uten overvekt eller sykdommer.

Vi burde faktisk saksøke noen (hm, vet ikke helt hvem det skulle være... WHO kanskje?) for å gi oss feil kostholdsråd til tross for overveldende forskning som viser at HCLF er usunt som fy og LCHF er sunt. De fleste forskningsresultater som viser at HCLF er usunt blir "kastet" fordi "det umulig kan stemme, det må ha vært en ytre påvirkning".

Tenk gjerne over HVORFOR flere og flere blir syke til tross for godt helsevesen og hele pakka? Joda, vi beveger oss mindre, men nå snakker jeg ikke bare om de overvektige, men om hjerteproblemer, diabetes, kreft, hormonproblemer og en haug andre sykdommer - som også rammer "sunne", slanke folk.

Det er fascinerende å lese at f.eks. inuittene hadde ikke hjerteproblemer, diabetes eller kreft å snakke om før vi var så "snille" å lære dem HCLF. Vips, litt etter så fikk de også de sykdommene i fleng. Det er fortsatt stammer som lever LCHF og de har ikke disse sykdommene. Tilfeldighet? Nei.

Se gjerne denne videoen som forklarer litt av det jeg prøver å si. Den er fra dokumentaren Fat Head og den dokumentaren anbefales. En overvektig fyr som gjorde som Super-Size Me (altså spiste MacDonald's-mat i en måned), men brukte vettet. Han gikk litt turer og valgte bevisst bort en del av karbohydratene. Han gikk ned 5-6 kg (tror jeg det var), fettprosenten hadde gått ned og legen kunne sjokkert fortelle at blodprøvene hadde blitt bedre.

Så du kan velge lavkalori (høykarbo) og fortsette veien mot ett kortere og dårligere liv, eller du kan velge LCHF (lavkarbo høyfett) som er maten som mennesket er tilpasset for å spise og unngå flere av sykdommene du ellers kanskje hadde fått. Du vil sannsynligvis fortsatt gå ned i vekt med LCHF, men du vil føle deg såpass mye bedre at du skjønner at det må være sunt!

Tenk så deilig å ha så deilig å ha stabilt blodsukker! Man blir bare SULTEN, ikke fysen! Og man kan gå i flere timer uten mat eller snacks uten at kroppen skriker etter noe fordi blodsukkeret begynner å bli lavt. Kroppen klarer fint å produsere det blodsukkeret den trenger selv av proteiner når man ikke gir den karbohydrater. Vi har essensielle fettsyrer og aminosyrer, men man har ikke funnet ett eneste essensielt karbohydrat enda! Essensielt betyr at kroppen ikke kan lage det selv og at man må tilføre det i kosten. Til tross for at vi har ment i ca 60 år at karbohydrater er sååå sunt, så har vi enda ikke funnet ett eneste essensielt karbohydrat?!?

Har du i alle fall skjønt at sukker er usunt? Da vil jeg gjerne be deg om å tenke på HVORFOR sukker er usunt. Blir til blodsukker, sier du? Logikken med at karbohydrater er sunt blir litt rar når ALLE effektive karbohydrater (altså karbohydrater vi kan nyttiggjøre oss av) blir til sukker i kroppen. 100g kokt potet påvirker blodsukkeret MER enn 100g rørsukker!!! Jeg vet at du sa at du ikke likte potet, men jeg synes det er ett sjokkerende faktum som flere bør vite om! Og med mye blodsukker følger mye insulin (insulin må til for å få blodsukkeret inn til cellene), og insulin er FETTLAGRINGSHORMONET vårt. Og for mye av det gjør ikke bare mange overvektige, men lager også andre hormonelle ubalanser i kroppen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar

Emneord
diett, lavkalori, lavkarbo, oppskrift


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no