Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-10, 16:29   #26
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

noe som kanskje tar litt mer tid, vi lager det sammen fra skratsj og har fellestid.. DET er kos det!

Helt enig

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 16:30   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Jeg har alltid predikert viktigheten av å finne et kosthold som man trives med, og ikke minst trives med i lengden, være det seg Skaldemann eller Fedon med c-måltider. En hver endring er en positiv endring, både i det å skifte kosthold og fokus.
At jeg ligger helt ned mot nullkarbo tidvis er ikke det samme som å si at alle andre bør gjør det, og det er jo f.eks Nellie et prima eksempel på. Jeg føler i alle fall at selv om vi beveger oss i hvert vårt ytterpunkt av lavkarbo, så er vi stort sett enige om det meste, og det er sånn det skal være, synes jeg .
Men jeg stusser litt på tittelen her, lavkarbo er jo alle de retningene vi bedriver her inne, også Ketolyse. Generell lavkarbo kan godt være nullkarbo så vel som 100 gram karbo. Men jeg skjønner poenget, altså. Måtte bare kverulere litt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 16:37   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hvor tar du det fra? Jeg har da aldri sagt eller ment noe i den retning. Det jeg sier er at om man bare MÅ ha ett eller annet så kan det være lurt å stikke fingeren i bakken og finne ut av hvorfor det er sånn.

Snakket egentlig litt generelt og ikke sånn spesielt retta til deg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 16:55   #29
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Snakket egentlig litt generelt og ikke sånn spesielt retta til deg

/shrug

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:19   #30
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Jeg har merket at det er kjempe stor engasjement her inne og det er jo kjempe bra. Mange roser og snakker godt om sitt kosthold og livsstil.

Jeg begynte her i juli og var veldig usikker på om det var ketolyse eller lavkarbo jeg ville følge. Derfor var det kanskje ltt vanskelig å gi meg råd siden jeg var så vinglete. Men det skal sies at folk her inne var tålmodig med meg. Takk, takk!! Nå har jeg lagt meg på et lavkarbokosthold fordi jeg ble matlei på ketolyse.

Kanutten: Jeg skjønner hvorfor du skrev dette innlegget her og jeg har reagert litt på det sammme..(har ingen konkrete eksempel).

Til slutt vil jeg si at dette er et kjempe bra forum med stort mangfold

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 21:34   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Det er nødvendig med en presisering av hva lavkarbo egentlig er føler jeg. Lavkarbo er en samlebetegnelse for alle kostholdsretninger hvor karbohydratinntaket ligger under 150g pr dag. Ketolyse er en av variantene, Fedon er en annen. Atkins, South beach, LCHF, Lutz, steinalderdietten er noen av de andre. Å si at det er motsetninger mellom ketolyse og lavkarbo er som å beskrive forskjellen på Audi og biler, noe som jo er ulogisk da Audi er en type bil.

Hvis det er noe motsetninger så er det vel heller mellom de mer og mindre strikte retningene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Før og etter-bilder herfra lagt ut på ketolyse.no??? moma Generell diskusjon 10 08-02-09 22:07
Valnøtter, stor forskjell fra merke til merke elian Lavkarbo generelt 4 02-12-08 21:18
Har dere lagt merke til... søt uten sukker Generell diskusjon 3 04-05-08 19:59
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 19:55
Har der lagt merke til at dl mål på grønnsaker ikke er likt det i vekt? Amygdala Induksjonen 2 05-07-04 15:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no