Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Lavkaloridiett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-10, 17:49   #26
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Joda, det er nok en ganske rask effekt, men jeg har ingen behov for å legge om totalt,for jeg har ikke problemer med hva jeg har putta i meg, ikke av mat ihvertfall

Hvis jeg da går over til et normalt kosthold i moderate mengder, så kommer jeg jo garantert til å gå opp de kiloene med en gang siden kroppen da blir utsulta på karbohydrater. Dessverre.

Utsulta på sukker og stivelse da

karbohydrater får jo kroppen mye av. GODE karbohydrater

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 17:53   #27
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkaloridiett

Sitat:

Hvis jeg da går over til et normalt kosthold i moderate mengder

Hva med å bare endre kostholdet, da? Til det som skal være "normalen"? Uten å bruke ordet "diett", for poenget er vel å finne et sunt kosthold som du kan leve med, som jeg skjønte det? Sjekk ut Fedon, det er mitt tips.

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 17:53   #28
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Med lavkalori så kan du jo spise bortimot hva du vil etter du har nådd den ønskede vekten, men du må være veldig forsiktig i starten selvfølgelig.

Det jeg har forstått med lavkarbo er at hvis en går tilbake til å spise pasta/ris/poteter osv så legger en på seg like mye igjen. Eller har jeg misforstått helt?

Jeg hører til den gruppen som trenger litt mer enn litt kjøtt og grønnsaker til middag, hvis ikke så mangler det noe om jeg skal avstå helt fra pasta/ris.
Er ikke så veldig glad i poteter da men...

Hvis du tror du kan spise hva du vil etter du har nådd ønsket vekt etter en lavkalorikur, tror jeg du må tenke litt lenger. Ikke alle lavkarbofilosofier er like strenge, slik du får det ut til å høres ut som. Velger man rett type brød, fullkornspasta og fullkornsris, er jo det uansett det beste for hele familien.

Det finnes mye god mat uten pasta og ris. Man spiser jo MYE grønnsaker, rent kjøtt og fisk, og følger man en filosofi som tillater litt mer karbohydrater, kan man ta LITT grov pasta eller ris til.


Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Forskjellen er jo faktisk det at fett kjøtt, smør osv smaker ikke godt en gang Så for meg er det helt greit å aldri spise det der igjen.
Ris og pasta derimot hører til middag, mangler jo noe om en ikke skal ha noe som helst annet tilbehør enn et par biter grønt til hovedretten.

Så om det ikke finnes noen annen måte eller "gråsoner" så er nok ikke lavkarbo noe for meg.

Hvorfor hører pasta og ris til middag? Gjør ikke grønnsaker det? På lavkarbo kan man velge å spise MYE grønnsaker, og variere med dem. Bruker ofte flere enn en type grønnsak til maten, og jeg savner verken ris eller pasta.

Jeg vet ikke hva du definerer som gråsoner, men som sagt; leser du ei bok av Lindberg, ser du jo at man fin kan begrense inntak av raske karbohydrater, uten å måtte forsake dem helt, som er vanskelig for noen.

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Joda, det høres godt ut, men poenget mitt er jo det at jeg har ikke behov for å legge om totalt kostholdet.

Problemet mitt er ikke at jeg har stappa i meg uante mengder med søppelmat, jeg har født for 4 mnd siden og jeg er mer på jakt etter en kick-start, noe lavkarbo ikke er.

Med min grunn så er det ikke noe grunnlag for å lage egne middagsretter til meg, og noe helt annet til mannen og 4-åringen

Men takk for opplysninger, setter stor pris på avklaringene

Hvis du ikke har behov for å legge om kostholdet totalt, hvorfor da tenke lavkalori?

Jeg har prøvd lavkalori og lavkarbo, og sistenevnte er det som fungerer for meg. Jeg får økt matlyst av raske karbohydrater, og legger fort på meg om jeg spiser ris, pasta, poteter, sukker og mel. Her spiser ungene stort sett det samme som meg med visse unntak. De får gjerne litt fullkornspasta til middagen om de vil, men poteter og ris vil de ikke ha. De får grovt brød og mindre fett enn meg, men jeg ser ikke problemet med å kombinere mitt kosthold med et sunnere kosthold for dem.

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Joda, det er nok en ganske rask effekt, men jeg har ingen behov for å legge om totalt,for jeg har ikke problemer med hva jeg har putta i meg, ikke av mat ihvertfall

Hvis jeg da går over til et normalt kosthold i moderate mengder, så kommer jeg jo garantert til å gå opp de kiloene med en gang siden kroppen da blir utsulta på karbohydrater. Dessverre.

Sier du ikke litt mot deg selv her? "Jeg har ikke problemer med hva jeg har puttet i meg av mat", men så skriver du "hvis jeg går over til et normalt kosthold i moderate mengder...".

Hvis du ikke har problemer med hva du har putta i deg, bør du selv relativt raskt at lavkarbo og lavkalori har en del likheter også. Begge deler innebærer mer rene matvarer, spesielt av kjøtt og fisk. Begge deler innebærer mer grønt. Det er jo ingen som kan nekte på at grov pasta, ris og brød er sunnere enn vanlig pasta, hvit ris og loff, det ser man også på næringsinnholdet.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:30   #29
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Hvis jeg da går over til et normalt kosthold i moderate mengder, så kommer jeg jo garantert til å gå opp de kiloene med en gang siden kroppen da blir utsulta på karbohydrater. Dessverre.

Ok.

http://www.greteroede.no/
http://www.vektklubb.no/cm/2.10/2.251
http://www.nutrilett.no


Der slipper man hvertfall å bare bli utsulta på karbohydrater

  Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:47   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Hvem snakker om å gå tilbake til ''normalt'' kosthold? Jeg spiser lavkarbo for livet. Mat som pasta, ris, brød etc gjør meg syk. Synd bare at det tok meg seksogtjue år å finne ut.

Uansett hvilken diett man går på, så må man legge om livsstilen for alltid, være det seg lavkarbo, lavkalori eller hva som helst. Men å måtte leve på et kaloriunderskudd resten av livet for å holde vekta kan jeg ikke lenger skjønne at folk vil utsette seg for. Har man først fått evnen til å legge på seg overflødig vekt, så er det ikke noe som forsvinner over natta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 19:16   #31
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Vel. Du velger jo selv hva du vil gjøre. Vet ikke hvor mye du vil/trenger å gå ned da.

Men hadde jeg visst om lavkarbo for 10 år siden, så hadde jeg sluppet over 20kg PLUSS, tårer og elendighet. (gikk fra innbildt overvekt på 58 kilo, til reell overvekt på 79 kilo)
Men for all del, ditt valg.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 19:57   #32
katrikvinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Tysvær
Innlegg: 15
katrikvinn er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

Jeg har ikke motsagt meg selv. Det var jo snakk om å gå over på et normalt kosthold etter diett-kosthold

Og fullkornspasta har jeg smakt en gang, og aldri mer! Smakte helt grusomt, akkurat som grove tacolefser. Fysj

katrikvinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under oppbygning Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:16   #33
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Jeg har ikke motsagt meg selv. Det var jo snakk om å gå over på et normalt kosthold etter diett-kosthold

Og fullkornspasta har jeg smakt en gang, og aldri mer! Smakte helt grusomt, akkurat som grove tacolefser. Fysj

De anbefaler vel ikke akkura "fin" pasta, fine lefser, loff o.l på lavkalori heller...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:20   #34
katrikvinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Tysvær
Innlegg: 15
katrikvinn er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

Unnskyld da for at jeg ikke falt for dette opplegget ut fra den infoen jeg har fått her, det var virkelig frekt av meg å prøve å undersøke litt

Det er bare fødselsoverskudd jeg skal ha vekk, nomalt sett trenger jeg ikke passe meg for det som passer meg å spise.
Og lavkarbo er jo absolutt ikke noe for kortsiktige mål eller for min situasjon, men det var visst for vanskelig å få med seg det selv om jeg har sagt det et par ganger allerede

katrikvinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under oppbygning Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:24   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Du har ille peiling på detta, skjønner jeg
Rene kostholdseksperten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:32   #36
katrikvinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Tysvær
Innlegg: 15
katrikvinn er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

Og det var voksent av deg

Har absolutt ikke kalt meg ekspert, jeg sier bare at d for meg ikke er aktuellt å overdrive endringene når det for min del ikke er nødvendig. Men fint at det passer deg da

katrikvinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under oppbygning Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:37   #37
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Men om lavkalori ikke er interessant for deg, hva gjør du på dette forumet da?

Men ikke si at jeg ikke advarte deg! (eller alle vi da) Du kan jo komme med en rapport om ca 3 mnd tid, og fortelle om hvordan det har gått.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:40   #38
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Unnskyld da for at jeg ikke falt for dette opplegget ut fra den infoen jeg har fått her, det var virkelig frekt av meg å prøve å undersøke litt

Det er bare fødselsoverskudd jeg skal ha vekk, nomalt sett trenger jeg ikke passe meg for det som passer meg å spise.
Og lavkarbo er jo absolutt ikke noe for kortsiktige mål eller for min situasjon, men det var visst for vanskelig å få med seg det selv om jeg har sagt det et par ganger allerede

Lavkarbo er OGSÅ for kortsiktige mål og situasjoner som din. Du gjør selvfølgelig akkurat hva du vil, men du må nesten regne med reaksjoner når du for det første viser tydelig at du ikke vet hva lavkarbo er, og for det andre antyder en litt nedlatende holdning til "oss andre som trenger å være her, for vi har ikke kontroll". Mulig det siste er ubevisst, men det er iallefall noe jeg leser ut av innleggene dine. IKKE at jeg føler meg truffet sånn sett, men jeg synes likevel en sånn holdning er fryktelig trist.

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:40   #39
katrikvinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Tysvær
Innlegg: 15
katrikvinn er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

SOm jeg også har sagt flere ganger før: Jeg ville vite hva det gikk i. Men det var altså ikke noe for meg.

Så nå overlater jeg til dere å fortsette å prøve å leke eksperter og kverulere med at "det som passet for meg passer også for deg", men det kan jeg si deg: Det stemmer absolutt ikke.

Jeg har gått ned over 10 kg før uten å kutte ut noe som helst, men etter fødsel for 4 mnd som jeg har sagt gikk jeg opp igjen

katrikvinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under oppbygning Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:47   #40
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Om man velger lavkalori eller lavkarbo er hipp som happ, man legger nemlig på seg igjen uansett dersom man går tilbake til gamle vaner.

Håper du finner ut av hva du vil.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:51   #41
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Er vel ikke alle her som mener at lavkarbo er det eneste som fungerer for alle. Poenget er at du ikke har den rette oppfatningen av hva lavkarbo kan innebære. Dessuten snakker mange her av erfaring, og det stemmer faktisk at lavkarbo og lavkalori har visse ting felles. F.eks. ang fullkornspasta og ris; det anbefales på lavkalori ala Grete Roede og den slags filosofier, det er sunnere, enkelt og greit. GR anbefaler også å kutte ned på raske karbohydrater, det er det ikke bare lavkarbokostholdet som tilsier.

Men, jeg må nå spørre; Hvis du gikk ned 10 kg uten å kutte verken kalorier eller mengde mat, hvordan kom de 10 kgene på? Noen endringer må man gjøre.

Hvis du ammer, vil jeg uansett tro du kommer langt med å spise regelmessig og sunt. Kutt søtsaker, kutt litt på de raske karbohydratene ellers i kostholdet og gå lange trilleturer.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:52   #42
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Og det var voksent av deg

Har du sett noe av det du selv har skrevet da? Du vet mye om å være voksen, skjønner jeg

Sitat:

Og lavkarbo er jo absolutt ikke noe for kortsiktige mål eller for min situasjon, men det var visst for vanskelig å få med seg det selv om jeg har sagt det et par ganger allerede

__________________

Sist redigert av nellie : 02-03-10 kl 21:14.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:07   #43
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Om man velger lavkalori eller lavkarbo er hipp som happ, man legger nemlig på seg igjen uansett dersom man går tilbake til gamle vaner.

Håper du finner ut av hva du vil.

Forøvrig er et sitat som "Problemet mitt er ikke at jeg har stappa i meg uante mengder med søppelmat, jeg har født for 4 mnd siden og jeg er mer på jakt etter en kick-start, noe lavkarbo ikke er. " utrolig nedlatende.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:59   #44
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Lavkalori skal man også være forsiktig med pasta, ris og brød.

Selv Grete Roede konsernet har jo nå gått over til å anbefale fullkornspasta, i begrensede mengder, og sunt fett! ()

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Med min grunn så er det ikke noe grunnlag for å lage egne middagsretter til meg, og noe helt annet til mannen og 4-åringen

Hvis jeg hadde hatt barn hadde det vært helt uaktuellt å la de spise noe annet enn en lavkarbotilnærming! En ting er at du vil ødelegge din egen kropp med stivelse og raske karbohydrater, men jeg mener man har plikt til å gi barna et bedre alternativ nå som vi vet bedre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 00:04   #45
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkaloridiett

Helt ærlig så burde nok alle få lov å spise slik de vil, og jeg ønsker ikke å rakke ned på noen, men...HAHAHA....vedkommende skriver at hun har smakt fullkornspasta og det var blæh. Så det betyr at det spises hvetepasta der i huset....hehehehe

Stivelse og karbiser, juuhuuu. Det de sier at ett voksent menneske ikke skal spise mer av i uken enn hva man får i hullet på en cd-plate. *fnis*

Ja, jeg syns det var veldig morsomt. I grunn

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 00:17   #46
Marika
Medlem
 
Marika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Marika er ny på veien
Smile

Sv: Lavkaloridiett

Følte nå veldig trang til å komme med en ørliten kommentar etter å ha fulgt denne lille "disputten". For det første; jeg er anorektiker. Har lagt på meg litt nå (50 kg / 179 cm høy - var nede i 44 kg for noen mnd siden - dødelig syk), og jeg kan ALT om lavkalori-kosthold. Nå spiserjeg meg sakte men sikkert oppover i vekt. Men problemet mitt er karbohydrater! Levde på kun et fåtall Vita Plus knekkebrød med mager skinke / ost, og ved økt matinntak for å øke vekten ble det kun til økning av antall knekkebrød. Og dermed karbohydrater. Og det gjør meg syk! Akkurat som Photobscura beskriver. Jeg tåler det ikke! Etter å ha lest og lest på forumet her har jeg sakte men sikkert begynt å få tillit til at man kan prøve å spise noe annet, og andres erfaringer med helsemessige gevinster ved å kutte ned på karbohydrater og spise mer variert og fettholdig mat har gitt meg trygghet og motivasjon. Her er det MYE unik kunnskap om mat og HELSE! Det gir meg motivasjon og HÅP! Og til deg Katrikvinn må jeg bare si at jeg ikke begriper hvorfor du gidder å engasjere deg i dette forumet når du er genuint imot lavkarbo. Benytt deg av dietten med lite kalorier om det er det du har tro på. Om man legger litt om på kosten, og spiser færre karbohydrater og mer av f.eks. proteiner (og fett - selv om jeg må innrømme at det er svært vanskelig men at jeg jobber med det), følger man ikke lenger en diett. Og det er deilig; da trenger man ikke lenger bekymre seg for hva som vil skje om man slutter med dietten.
Men uansett - lykke til
Og til alle som legger inn egne erfaringer om alt fra virkning av søtningsmidler til inspirerende oppskrifter: Takk

Marika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:21   #47
katrikvinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Tysvær
Innlegg: 15
katrikvinn er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

JEg hadde vel vært sur og kranglete jeg også om jeg måtte begynne å nekte meg ting, så dere er vel litt unnskyldte dere som har vist dere å være kranglete fordi jeg ikke deler samme syn som dere.

Forresten så ser man jo ikke smellfeite damer, eller menn, i Thailand eller Kina? Ikke i så stor grad som her ihvertfall. Og hva spiser de der? Jo, ris! hehe

Men dere får kose dere videre, jeg har sendt melding til kundeservice og bedt om å slette profilen, for jeg har jo ikke bruk for den likevel når jeg skal putte i meg alt det søppel som enkelte her påstår har gjort meg smellfeit. Snakker om hvem som er ufine og nedlatende her... Spesiellt siden jeg har poengtert at det ikke var maten jeg putta i meg som gjorde meg LITT overvektig, men noe helt aent som ble putta inn og ble værende der et par måneder!

God bedring, kverulanter, dere trenger det så visst

katrikvinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under oppbygning Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:35   #48
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Ehm. Der tar du feil, Kina er et av de landene som har hatt størst økning av fedme siste årene.
Dessuten kan du ikke sammenligne fattige land UTEN mat og næring, med overflods samfunnet her i vesten. Blir som å peke på Sudan, der er ingen feite, fordi de sulter i hjel av matmangel.

Nekte seg selv? Må da nekte deg myye mer på lavkalori. Ikke bare i mengden mat (ikke mye mat i 800-1200 kalorier, alt etter som hvor man legger seg), men man utelukker massevis av matvarer som det er for mye kalorier i. (egg, ost, kjøttdeig, avoocado, søte frukter, banan, nøtter, bacon, koteletter, dressing, rømme, fløte, samtlige kaker, boller, majones, remulade, norsk julemat, norsk festmat generellt, pølser, etc)

Hva kan du spise da? Grønnsaker. Vann. Rene kjøtt/fisk (ikke fet fisk!) produkter. Jeg nevner ikke light produkter for de har ikke så mye mindre kalorier enn orginalen, de er bare enda mer usunne i tilegg til mye fett/kalorier.

Tro meg. Jeg har forsøkt 0% fett-diett, jeg har forsøkt lavkalori i alle stadier, trene OG spise lite, jeg kan ALT om hvilken mat som er kaloririk. Og jeg ble bare fetere og fetere, mer og mer sulten, misfornøyd, deprimert over manglende viljestyrke, svimmel, dårlig forbrenning, slapp.
Idag går jeg ned i vekt, jeg er aldri sulten, jeg kan faktisk leve slik. Og beste: Aldri hatt så variert og rikt kosthold. Og jeg kan mye om riktige næringsstoffer og vitaminer, mineraler, protein, karbohydrater, etc.

Men som sagt ditt valg. Vi velger alle hva vi vil gjøre med vår kropp.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:39   #49
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Lavkaloridiett

Opprinnelig lagt inn av katrikvinn, her.

Men dere får kose dere videre, jeg har sendt melding til kundeservice og bedt om å slette profilen, for jeg har jo ikke bruk for den likevel når jeg skal putte i meg alt det søppel som enkelte her påstår har gjort meg smellfeit. Snakker om hvem som er ufine og nedlatende her... Spesiellt siden jeg har poengtert at det ikke var maten jeg putta i meg som gjorde meg LITT overvektig, men noe helt aent som ble putta inn og ble værende der et par måneder!

Nyskjerrig: HVA mener du har gjort deg overvektig da? (eller mer kilo enn det du ønsker i allefall?)
For om du tror det er graviditeten sin skyld, så tar du feil. Du har, i likhet med alle oss andre, spist for mye og feil mat til din kropp. Graviditeten tar ikke usynlige kaloerier/fett og henger det på kroppen din. Det kommer utenfra, gjennom munnen din.
Flere her inne har faktisk gått NED i vekt under graviditeten, altså tatt av unødvendig overvekt, uten at jeg vil oute noen.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:44   #50
katrikvinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Tysvær
Innlegg: 15
katrikvinn er på en erverdig vei

Sv: Lavkaloridiett

Vel , jeg har klart meg helt fint før uten å måtte nekte meg noe. Jeg har gått ned i vekt og holdt meg der.

Jeg sjekka ut lavkarbo fordi jeg ville vite mer om det, men når enkelte her fant ut at jeg ikke var overbevist så ble folk så sure og kranglete at det er sjokkerende.

Jeg har aldri blitt dårlig av å spise samme mat som alle andre, og disse nærmest religiøse tendensene som er her er jo bare latterlige! Ærlig talt, spar meg for sånne surmaga kommentarer bare fordi dere ikke er enige i at lavkarbo er feil FOR MEG.

Om dere ikke har fått det til på noen aen måte så er det faktisk deres problem, og ikke mitt. Det er ikke min plikt å gjøre som dere bare på grunn av det

katrikvinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under oppbygning Svar med sitat
Svar

Emneord
diett, lavkalori, lavkarbo, oppskrift


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no