Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 13:37   #1
Bell
Medlem
 
Bell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 65
Bell er på en erverdig vei
Smile

Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Jeg er diabetiker,type 1,og har vært det i over 30 år. Har prøvd det meste for å gå ned,og har klart halvparten av det jeg vil ned. Har fortsatt 15 kg igjen,og ønsker lavkarbo. Men hvilken passer best for meg??
Ketolyse er ikke anbefalt(har gått på den før,med greit resultat,men den fungerer kun når jeg ikke jobber. da er det lettere å kontollere blodsukker,og slippe følinger)
Har noen godt forslag til hva som kan funke for meg,og i så fall forslag til dags/ukesmeny?
Da ville jeg blitt så gla' så gla'
Vil så gjerne bli kvitt kiloene før sydenturen i oktober...

__________________


Bell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:32   #2
Bell
Medlem
 
Bell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 65
Bell er på en erverdig vei

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Ingen gode råd å oppdrive??

__________________


Bell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:31   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Det er flere tråder som omhandler dia1 og lavkarbo her inne, kan du ikke søke litt mens du venter på tilbakemelding? Jeg har ikke diabetes så jeg kan ikke hjelpe dessverre - men du får nok tilbakemeldinger etterhvert, be patient

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 12:39   #4
Bell
Medlem
 
Bell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 65
Bell er på en erverdig vei

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Hvilken diett har "litt av hvert"? Altså lite karboh/bröd/poteter/ris OG lite kalorier og fett? Har kun tilgang til internett på mobil for tida,noe som gjør det vanskelig å søke og sjekke sä mye.. Anyone?

__________________


Bell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 21:50   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Bell, her.

Hvilken diett har "litt av hvert"? Altså lite karboh/bröd/poteter/ris OG lite kalorier og fett? Har kun tilgang til internett på mobil for tida,noe som gjør det vanskelig å søke og sjekke sä mye.. Anyone?

Hvorfor i all verden vil du spise slik? Spiser du lite karbo maa du avhjelpe med oekt fettinntak slik at kroppen faar naering. Spiser du mer karbo kan du redusere fettet. En diett med mest protein og lite kalorier er skadelig for kroppen og vil ikke foere til bedre helse for noen... Oensker du og sulte kroppen din med en lavkarbo lavfett lavkalori diett tror jeg du maa soeke andre steder for tips, dette forumet oensker ikke anbefale skadelige dietter.

Skal du absolutt redusere paa kaloriene, anbefaler jeg at du foerst spiser lavkarbo i en mnd eller to slik at kroppen faar igang fettforbrenningen. Gaar du saa ikke saerlig ned i vekt og er reelt overvektig, kan du redusere porsjonene dine, men fremdeles ha en lavkarbofordeling av naeringsstoffene - 5% karbo 20%protein og resten fett.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 20:34   #6
Bell
Medlem
 
Bell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 65
Bell er på en erverdig vei
Smile

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Ble egentlig litt feil,det der med lite av alt... Tenkte mer på et mer balansert kosthold,hvor jeg kutter i karbohydrater(spiser proteinbrød istedenfor kneipp,kutter ris,poteter osv),men spiser lettere utgaver av div pålegg(hamburgerrygg,kalkun,lettere oster,mager leverpostei osv).
Vet ikke om det er noe eget navn på den type kosthold?
Målet er absolutt ikke å sulte meg,eller skade kroppen,men å finne noe jeg kan leve med..

__________________


Bell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 20:58   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Fedon Lindberg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:37   #8
Bell
Medlem
 
Bell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 65
Bell er på en erverdig vei

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Fedon Lindberg

Har lurt litt på det. Er det enkelt og greit å forholde seg til og finne menyer til?
(Ikke lett når man virrer fra ketolyse til grete roede til noe egenkomponert med blandings... Nå vil jeg finne MIN VEI! )

__________________


Bell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:35   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 1 - hvilken skal jeg velge?

Fedon Lindberg har hjulpet utallige diabetikere med både vekt og bls- kontroll, så det kan være en god filosofi å starte med!
Litt å sette seg inn i, men ikke av de verste!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken sjokolade skal man velge? Philtha Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 28-03-11 11:56
Hvilken trim skal jeg velge? *lilje* Ketolysekuren 24 06-04-10 00:05
Hvilken diett skal jeg velge? rsnblaa Spørsmål og svar 3 05-08-07 00:18
Hvilken olje skal jeg velge? Mambo Spørsmål og svar 5 26-02-06 22:18
Hvilken kur skal jeg velge. andersdupp Spørsmål og svar 11 06-01-06 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no