Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Hva er forskjellen på diettene?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-12, 21:36   #1
Kamel85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Karmøy
Innlegg: 3
Kamel85 er på en erverdig vei
Lightbulb

Hva er forskjellen på diettene?

Kan noen foklare meg kort og presist forskjellen på alle disse forskjellige diettene?

Takk

@lettere forvirra@

Kamel85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trenger hjelp til å finne en som passer meg Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 21:59   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen??

Ikke lett og kunne oppsummere set sånn rett uten videre.
Da jeg skulle velge retning, var jeg ikke på jakt etter noe som skulle føre til vekttap, jeg ville bare leve sunt og godt med diabetesen min.
Jeg hoppet derfor galant over f,eks. ketolysekuren som skulle være spesielt for de som hadde ønske om og gå ned minst 15 kilo.....
Kikket på de retningene som hadde et moderat karboinntak, og valgte så en retning som hadde matforslag jeg visste jeg kom til og like.
Valget for meg falt på dr.Hexeberg, men underveis i prosessen har jeg lært mer om hvordan maten påvirker blodsukker og meg generelt, og derfor har jeg i dag en annerledes filosofi, enn jeg hadde i starten.

Du må rett og slett først bestemme deg om du er ute etter "bare" en sunnere livstil, om du har ønske om og gå ned (eller opp) i vekt, etc.
Så bør du tenke over at lavkarbo absolutt bær være en varig kostholdsendring, og derfor bør du velge en retning som passer med ditt liv og ditt ønske for fremtiden.
Og så er det bare og skumme gjennom de forskjellige retningene for og finne den som passer best for deg.
Det blir noe av det samme når det er valg; jeg stemmer iallefall på det partiet som JEG synes passer best; ikke hva andre sier..........

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 23:26   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er forskjellen på diettene?

Du bør lese om de forskjellige retningene, men du kan begynne med det generelle:http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
her stå det litt http://mariesmatmisjon.blogspot.com/...-lavkarbo.html

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 23:56   #4
Kamel85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Karmøy
Innlegg: 3
Kamel85 er på en erverdig vei

Sv: Hva er forskjellen på diettene?

Takk!

Kamel85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trenger hjelp til å finne en som passer meg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbohydrat er lov på de forskjellige diettene? monste Spørsmål og svar 2 31-05-11 21:02
Dagbladet-reportasje: Diettene som virker Annne Lavkarbo generelt 9 24-05-11 21:18
Prosentvis fordeling av næringsstoffer i de forskjellige diettene Iselilja Kostholdsfilosofier 1 19-04-09 05:06
De 10 teiteste diettene Babyblue24 Artikler 8 19-02-08 21:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no