Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Normalvektig forumnewbie på lavkarbo. Hjelp?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-16, 15:45   #1
KimiScott
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
KimiScott er på en erverdig vei
Lightbulb

Normalvektig forumnewbie på lavkarbo. Hjelp?

Hei! Ny på forumet her og har vært litt redd for å legge ut en tråd for å "rote til noe" eller what not. Men kanskje noen der kan hjelpe meg i gang her inne allikevel =)? Synes det hele er veldig kjekt å lese om og drive på med.

Jeg er normalvektig, men har fett feil steder og vil gjerne ned i vekt. Bli fittere/smalere u name it. Etter lavkarbo kosthold føles kroppen mer fornøyd, fordøyelsen ble veldig "sunn" ehe... Dette er positivt og jeg ønsker å trene og spise lavkarbo for å få energi og ikke være trøtt (noe jeg sliter med). Har kuttet masse ned på karbohydrater (men drikker lightøl/kh-redusert øl i helgene) en stund før jul og vekten viste jeg hadde gått litt ned etter julen. Jeg fortsatte ytterligere med enda mindre kh og begynte å trene en del på SATS. Kondisjon og styrke av store muskelgrupper. Så gikk jeg et par kilo OPP i vekt! HJELP! Vet at muskler veier mer enn fett, kanskje det er forklaringen?

Har holdt meg i retningen LCHF føler jeg, men kanskje ikke vært så flink å fylle inn med fett, annet enn å kutte på karb...(?) Vil ha resultater og kan vel ikke forvente det fra egenkomponert diett. Jeg må vel velge en og følge den for å få resultat? Ketolysekuren virker veldig bra/fristende å prøve, men virker som den er ment for overvektige?

Må kjøpe en bok som anbefalt på forumet her. Eller lese meg grundig opp på en diett, men spørsmålet mitt er vel da egentlig hvilken?
Jeg er som sagt normalvektig, trener og ønsker å miste fett. Spesielt mage. og lår.

Beklager hvis jeg har skrevet på feil område eller noe...
Veldig takknemlig for hjelp og svar!

KimiScott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-16, 11:18   #2
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Normalvektig forumnewbie på lavkarbo. Hjelp?

Hei, og velkommen!

Det er ikke uvanlig å gå litt opp i vekt på kort sikt når du trener. Du bygger ikke muskler så fort, men det vil samle endel vann. Har også lest et sted at trening kan gjøre at du samler så mye som 1-2 liter med blod.

Men for en normalvektig som vil omfordele kropssammensetningen litt, er nok trening veien å gå! Men da ville jeg tatt omkretsmål for eks rundt arm, bryst, midje og lår. Da skal du se at du vil merke stor fremgang!

Lykke til!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-16, 12:57   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig forumnewbie på lavkarbo. Hjelp?

Muskler veier ikke mer enn fett, men muskler tar mindre plass Tren i vei! Masse lykke til, hilsen normalvektig og ganske veltrent

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
normalvektig, vektøkning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Normalvektig på lavkarbo apekatt1 Spørsmål og svar 15 29-12-11 13:15
20 kg ned, og normalvektig! Supah Livets lyse side 38 24-06-11 22:06
Normalvektig på lavkarbo Ordinary Lavkarbo generelt 6 27-04-11 11:26
Normalvektig på lavkarbo? lanaluna Spørsmål og svar 2 29-03-11 01:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no