Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-09, 21:44   #1
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Hva er deres favorittoppskrift?

Ønsker tips til god mat man kan lage av de (få) ingrediensene man kan spise på de såkalte ekstremvariantene av lavkarbo. Dvs først og fremst fett, kjøtt og egg. Og kanskje også litt ost og andre meieriprodukter?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:50   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Alt her er nok ikke ekstrem lavkarbo, men Gerds oppskrifter er herlige opg hun har gått ned mange kilo.

Klikker du på bildene, kommer oppskriftene opp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:55   #3
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Ribbe! Med svor. Punktum
Enkelt og greit.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 22:46   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Nakkekoteletter. Enkelt og greit

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:10   #5
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Hva slags krydder og evt tilbehør bruker dere til nakkekotletter, ribbe og andre rene kjøttretter?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:20   #6
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 58
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Kylling og fisk er også flotte råvarer!

Av krydder elsker jeg pepper!
Men alt av urter, timian, sitrontimian er herlig, basilikum, oregano, løpstikke, kjørvel, gressløk, persille, hvitløk... og salt sef.
Jeg bruker sjelden blandingsbrydder, kan inneholde mye rart, dessuten nå er urtene best friske

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:31   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Biff og løvstek med bearnaise saus og en neve ruccola, nammenam!

Tacosalat, med mest kjøtt stekt i masse smør, en neve ost, litt salat,litt agurk, rømme og en ts eller to med tacosaus ( kan fint droppes).

Grilla kjøtt i alle varianter med hvitløksdressing og kanskje litt ruccola til.

Spekemat ( obs les på karoboinnholdet, noe kan inneholde litt vel mye druesukker) med eggerøre spekket med smør, agurkskiver og majones. Veldig godt i sommervarmen.

Jeg bruker mye rart av krydder, så lenge det ikke inneholder sukker, tacokrydder blander jeg av spisskumming, paprikapulver, salt, pepper/chili/cayennepepper og hvitløkspulver. Man kommer langt med salt, pepper og sitronsaft.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:48   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Jeg bruker mye de posene med Rub om dagen. Den med chili og den med Herbs er trygge så vidt jeg kan se.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 10:03   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Lær deg å lage bearne-saus med en gang! Det kan jeg spise meg skje!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 15:50   #10
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Takk for mange gode forslag.

Dressinger, sauser og annet tilbehør har plutselig blitt vanskelig her, siden jeg har bestemt meg for å teste ut en mer Skaldemann/Atkins-inspirert diett i en periode. Plutselig er ikke kryddersmøret fra Norby kjøpesenter med 11 g karbs greit lenger! Så tilbehøroppskrifter er meget ønsket.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Biff og løvstek med bearnaise saus og en neve ruccola, nammenam!

Tacosalat, med mest kjøtt stekt i masse smør, en neve ost, litt salat,litt agurk, rømme og en ts eller to med tacosaus ( kan fint droppes).

Grilla kjøtt i alle varianter med hvitløksdressing og kanskje litt ruccola til.

Spekemat ( obs les på karoboinnholdet, noe kan inneholde litt vel mye druesukker) med eggerøre spekket med smør, agurkskiver og majones. Veldig godt i sommervarmen.

Jeg bruker mye rart av krydder, så lenge det ikke inneholder sukker, tacokrydder blander jeg av spisskumming, paprikapulver, salt, pepper/chili/cayennepepper og hvitløkspulver. Man kommer langt med salt, pepper og sitronsaft.

Har du oppskrift på en god hvitløksdressing? Jeg har forsøkt diverse "på sparket"-varianter, men de ender alltid opp med å bli litt kvalmende.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 16:12   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Kryddersmør lager du enkelt selv av smør og krydder

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 16:33   #12
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kryddersmør lager du enkelt selv av smør og krydder

Sant..

Men det kryddersmøret jeg har blitt "avhengig" av ("Café de Paris"-smør i rød og blå pølse, fra Nordby kjøpesenter) har jeg ikke oppskrift på. Tror det inneholder ganske mye rart.

Får prøve å bli hektet på noe annet i stedet. :]

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 17:19   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

inneholder ganske mye rart.

Jeg googlet det, og fikk opp en oppskrift:
http://middagstips.coop.no/index.php...=view&id=11323 Innholder veldig mye!

forøvrig var hele denne fin: http://www.coop.no/ncms.aspx?id=E7D7...6-18CA612A5C6E

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 17:34   #14
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg googlet det, og fikk opp en oppskrift:
http://middagstips.coop.no/index.php...=view&id=11323 Innholder veldig mye!

forøvrig var hele denne fin: http://www.coop.no/ncms.aspx?id=E7D7...6-18CA612A5C6E

Hva man finner på google..! Tusen takk! Denne må testes ut!

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 18:34   #15
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Ribbe! Med svor. Punktum



mmmmmmmm...

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 20:23   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.


Har du oppskrift på en god hvitløksdressing? Jeg har forsøkt diverse "på sparket"-varianter, men de ender alltid opp med å bli litt kvalmende.

Jeg har forsøkt å finne oppskrift selv, men nå bare tar jeg bare creme fraiche og har oppi hvitløkspulver, litt sitronsaft eller eplecidereddik, pepper, salt, biffkrydder el.l. Blir aldri det samme

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:27   #17
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Har du oppskrift på en god hvitløksdressing? Jeg har forsøkt diverse "på sparket"-varianter, men de ender alltid opp med å bli litt kvalmende.

Hvitløksdressingen jeg lager er:
1 boks seterrømme
1-2 fedd hvitløk - finhakket eller igjennom hvitløkspresse
litt salt og pepper.
rør alt i sammen og la det stå ca 1 time før servering.

Vil en ha en spicy dressing, finhakk en chili og ha oppi - snadder

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 09:23   #18
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Takk for oppskrift! Skal teste den ut når jeg begynner å spise meieriprodukter igjen!


Men hva med de som ikke spiser meieriprodukter heller, da? Vil gjerne ha oppskrifter fra dere også.


Hva er gode frokostalternativer til egg og bacon? Begynner å bli litt lei dette. Og det frister ikke helt å gnage på gårsdagens tørre kotelett tidlig på morgenen, heller.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 22:05   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Eggesalat av rømme, majones, salt, pepper, vårløk, et par kokte egg og litt røkelaks er veldig godt. Eller bytt ut laksen med bacon eller tunfisk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:37   #20
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo

Omeletter med bacon og ost- eller med skinke og ost. Parika og agurk ved siden av.
Ribbe, bibringe med pepperot, store kjøttkaker med pepper, salt og chili.
Medisterkaker med masse krydder.
Favorittene mine!!

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Hvor setter dere inn disse "tickerne" dere har? Lindis Generell diskusjon 5 27-08-08 10:57
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
Spiser dere "ferdig" kjøttvarer? cilemora Dr Lindbergs 8 31-10-07 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no