Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Matallergi av lavkarbo ???

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-04, 21:47   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Matallergi av lavkarbo ???

Jeg svarer på dette i egen tråd for å ikke "kuppe" DJ's journal:

Opprinnelig lagt inn av ThomasF

Jeg sluttet helt å spise bakervarer, melkeprodukter og sukker for et par år siden for å se om det hjalp på en seborreisk eksem jeg fikk etter at jeg fyllte 31. Merket at huden ble mye bedre, men trodde at jeg kunne begynne å spise normalt igjen etter en stund. I stedet virker det som om kroppen min har blitt
enda mer sensitiv for spesielt melkeprodukter. Sist jeg spiste en camemember ost fikk jeg ikke bare eksem etter en dag, men også kraftig migrene. Jeg har spist masse ost, sukker og bakevarer tidligere uten problemer når jeg var yngre. Nå føler jeg at jeg har fått et alvorlig sosialt handikapp som ikke kan drikke øl med gutta uten å få problemer med eksem og migrene.

Du får IKKE matallergi av lavkarbo ! Jeg har iallefall ikke hørt om det før.

MEN

ER du først allergisk mot mel, melk og sukker hjelper det ikke å slutte med det en stund for så å begynne igjen. Her er det snakk om en varig kostomlegging. Det vil også en lege fortelle deg (been there, done that, wore that t-shirt). Seborreisk eksem er en form for soppvekst - og derfor lurer jeg på om du har blitt sjekket for candida ?? Syns noen av symptomene dine ligner iallefall. Det er gjæren/soppen i ølet du ikke tåler og som gir deg disse plagene. Trist men leitt så vil det nok ikke gå over av seg selv. Du BØR ta kontakt med lege og få sjekket det opp for å være sikker.

Skjønner ikke helt at du får et alvorlig sosialt handicap ved å ikke drikke øl. Finnes det ikke andre ting du kan drikke da ?? Alle skjønner allergi. Når du blir "sjuk" av å drikke øl kan du da ikke bli "utstøtt" av den grunn. (Regner ikke med at du blir det heller, men HVIS du blir det har du merkelige venner !! ) Jeg har aldri drukket øl, men jeg har nå har et veldig sosialt liv - og ikke alkoholfritt heller !!

Lise her på forumet spurte meg engang hvorfor i allverden jeg ville utsette kroppen min for ting jeg VET jeg ikke tåler, - er det SÅ viktig liksom ?

Svaret mitt er absolutt NEI. Utsetter du stadig kroppen din for ting den ikke tåler, risikerer du ikke bare at du får plager der og da, men kroppen din må "kjempe" hver gang du gjør det. Og for hver gang vil den tåle mindre og mindre.

Du blir ikke mer allergisk av å kutte ut det du ikke tåler, - og lavkarbo gir ikke matallergi

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-12-04, 23:02   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Thommas F:
Det er jo kjempeflott at du fant ut hva som gav plagene og kuttet dem ut!
Det som skjer er at kroppen din får bygd opp nok ressuerser til å gi beskjed om at den ikke liker det drivstoffet du gir den... Og det er jo kjempeflott!

Signerer Nille innlegg, (men det er vel ikke en bome siden jeg er sitert inni der.. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og kroppsbygging.. bubavon Trening 5 12-11-04 15:22
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 17:57
Kan Lavkarbo og Yoga filosofi kombineres? HP Lavkarbo generelt 5 19-08-04 23:26
Lavkarbo Coca -Cola yor Atkins kosthold 3 28-05-04 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no