Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Har DU forandret deg?

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-09, 07:11   #1
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Har DU forandret deg?

starter denne tråden etter jeg så på meg selv i speilet i dag morgen.

det var første gang jeg faktisk tenkte på hvor mye jeg hadde forandret meg.

jeg har mange nye vaner. så jeg bare lurte på om dere har forandret dere fra dere begynte på lavkarbo ? ( ja, selfølgelig spisevanene ) , men spiser dere f.eks på de samme spisestedene? sitter i samme soffakrok? ser det samme programmet på TV? ( jeg må innrømme jeg ser litt mere på "rett diet" , "legene" , matprogrammer osv.. )
skriv 3 ting da!

1: jeg ser ikke det samme som før på TV.
2: nå sitter jeg i den kosleig ministol som er god og varm - som jeg ikke hadde plass i før
3: jeg koser meg med omelett - men ikke bare i helgene - HVER DAG!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 13:19   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Har DU forandret deg?

Å ja - og disse endringene har kommet gradvis, men når jeg nå tenker over det så har jeg forandret mye

For å nevne de viktigste:
1 - Har en positiv innstilling
2 - Gleder meg til å trimme
3 - Forbedret søvnkvaliteten

Det er mange andre også som spisevaner, bevisthet på hva mat inneholder, glede meg over hver dag, mindre tv-titting, finne noe positivt å fokusere på hver dag - spesielt når verden går en litt i mot.... ja her kunne jeg nok hold på en stund.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 13:36   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Har DU forandret deg?

Ikke noe annet enn at jeg har sluttet å spise godteri. Men så har jeg bare holdt på i tre uker da.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 14:47   #4
ojs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Langhus
Innlegg: 5
ojs er på en erverdig vei

Sv: Har DU forandret deg?

Både jeg og min kone startet med dette ca 2 måneder før jul. Vi tok "julepause", men fortsatte frem til påske. Tok deretter en ny "sommerpause" som vi er i ennå. Men vi skal snart fortsette med ketose igjen.

Men du har rett, noe er forandret permanent. Vi har blitt mer bevisste på hva vi spiser. Selv om vi nå er ute av ketose, så praktiserer vi lavere karbo hver dag. Vi har sluttet helt med melk og juice. Vi spiser færre poteter og mindre gotterier, samt at vi faktisk forsøker å lage mat med minst mulig karbo hver dag. Jeg husker jeg skulle kose meg med en kaffe og en stor softis i påsken, og ble faktisk fort kvalm. Det er ikke like godt lenger, ihvertfall ikke så mye som før. Vi gikk opp noen kilo igjen når vi kom ut av ketose, men vi har begge klart å stabilisere vekten uten ketose.

Så JA, dette har endret vår holdning til mat generelt og gitt oss økt bevissthet til hva vi spiser og drikker.
Hilsen
OJ

ojs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:17   #5
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Har DU forandret deg?

Flott tråd å starte!

Ja, det er vel ikke tvil om at jeg har forandret meg, egentlig. Jeg kan nok fylle ut flere enn tre svar på akkurat det spørsmålet - så jeg velger å gjøre akkurat det!

1) Jeg er i bedre humør og har lite humørsvingninger
2) Har mer energi i hverdagen
3) Kroppen har det mye bedre
4) Har en mer positiv innstilling til livet og alt rundt meg enn før dietten
5) Jeg tenker mye på hva jeg pakker i munnen, og får i MYE større grad enn før dårlig samvittighet hvis jeg skeier ut - enten det er Dolly-pizza eller godterier og kaker. Ergo skeier jeg lite ut
6) Jeg ser meg i speilet og ser forskjellen
7) Jeg ser ikke lenger så mørkt på å gå en tur - for nå er det lettere og mer motiverende
8) Arbeidsklærne mine er altfor store (jeg svømmer i de akkurat nå, faktisk ;P )
9) Selv om jeg tenker på hva jeg spiser, er jeg mye mindre fokusert på mat - for jeg kan gå så lenge uten å bli sulten
10) Folk rundt meg forandrer seg i holdningene og synet sitt på meg - og jeg deretter.
Jeg synes det er synd å si det, men nå som det vises ganske godt på meg, så merker jeg stor forskjell på hvordan jeg blir behandlet og sett på av folk... Det hersker dessverre mange stygge tanker og syn rundt tykke mennesker, og at de/vi/jeg ikke er verdt like mye som "sylfiden" ved min side... :/

Så jeg har forandret meg!

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 23:56   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Har DU forandret deg?

Alltid energi
Aldri syk omtrent
Kroppen funker bedre i alle kanter ;-)
Fått sånn ca 2 timer mer ut av dagen enn før (mindre søvn, mer aktivitet, mindre sofaligging), samt at alle timene kan brukes på et høyere gear enn før. Jeg overdriver ikke om jeg får 50% mer ut av livet nå enn før...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 00:57   #7
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Har DU forandret deg?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Alltid energi
Aldri syk omtrent
Kroppen funker bedre i alle kanter ;-)
Fått sånn ca 2 timer mer ut av dagen enn før (mindre søvn, mer aktivitet, mindre sofaligging), samt at alle timene kan brukes på et høyere gear enn før. Jeg overdriver ikke om jeg får 50% mer ut av livet nå enn før...

Føler det på nøyaktig samme måte! Og nå har det blitt sånn at jeg GLEDER meg - som en unge rett og slett - til å begynne på nytt semester på høgskolen om 2 uker! Jeg har så mye jeg skulle gjort! Jeg har så mye energi å bruke, som jeg ikke får ut som nattevakt!

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 16:19   #8
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Har DU forandret deg?

Ååååå det er så masse som er forandret.... Jeg føler meg glad og jeg er blitt glad i livet. Jeg tenker ikke på trening som noe jeg burde ha gjort, men jeg gjør det og det føles godt!!! Jeg tar meg tid til å "pynte" meg når jeg skal ut - dvs bruke de peneste hverdagsklærne mine og ta på maskara + lipgloss! Er generelt mye mer opptatt av utseende mitt, og jeg føler meg faktisk OK når jeg ser meg i speilet. Har tatt et par bilder av meg selv som jeg er ordentlig fornøyd med Det har nok aldri skjedd før. Jeg føler meg normal, ikke som "tjukke-bolle-feita". Har fremtidsdrømmer og håper nå å kunne ta en utdannelse under yrkesrettet attføring, tidligere tenkte jeg det bare var noe jeg måtte igjennom før jeg kunne få uføretrygd! Jeg orker å ta vare på barna mine, det overlot jeg veldig ofte til mannen min før pga lite energi og mye vondt (fibromyalgi)

Og jeg har blitt egoistisk! Tenker mye på meg selv, min mat, få tid til trening og få tid til å dusje... men jeg synes ikke det er galt

De største forandringene er allikevel:
1. Jeg sitter ikke mange timer forran TV med brus, potetgull og snop hver dag.
2. Jeg trener med glede.
3. Humørsvingningene er så og si borte - så sant jeg ikke kommer ut av ketosen, for da er jeg ikke lett å ha med å gjøre

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 16:34   #9
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Har DU forandret deg?

Jeg er i strålende humør omentrent bestandig.
Er mer bevisst både på hva jeg putter i meg, samt hvilke produkter jeg bruker til egenpleie.
Jeg trener! (aldri gjort før i hele mitt liv, bortsett fra det ene året jeg var i Forsvaret)
Kroppen min har det bra! Full av energi og null smerter.
Jeg tar bedre vare på meg selv. Unner meg litt ekstra.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gutten min på 11 år har forandret personlighet på LK wander Barns kosthold 19 03-09-07 21:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no