Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-13, 14:53   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

For tiden har jeg kun den svære kenwoodmaskinen min og den kan jeg ikke vispe 2 egg i... Den passer best til svære brøddeiger med flere kg hvetemel...

Jeg har flere oppskrifter på brøderstatninger, men alle krever enten piskede egg, malte mandler eller mixing av ost og egg. Jeg har prøvd å gjøre dette for hånd og resultatet er ikke bra.

Finnes det en god oppskrift der det ikke er nødvendig? (annet enn knekkebrød)
Sjesser sånn på mykt "brød" med pålegg på...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 15:07   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

Har du sett på de oppskriftene Mat for sjelen har lagt ut? Ulike rundstykker og scones i små porsjoner trenge jo ikke pisking av egg, men bare røre alt sammen. Jeg bruker bare vanlig visp og ev stavmikser til f.eks cottage cheese. Jeg lager også "verdens beste rundstykker" der jeg bare pisker sammen egg og majones med visp, og rører sammen med ost med en skje. Ingen miksmaster elle noe.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 15:07   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

Jeg har en liten, billig, håndmixer i tillegg til kenwood majoren min. Men jeg pisker småtteri i majoren også jeg da....

Denne krever ikke så mye pisking, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336 (forutsatt at man får knust frøene på noe vis da)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 15:37   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

Jeg har hatt en slik multimaskin som er kombinert foodprosessor, liten mixmaster og stavmixer der alt drives av motoren på stavmixeren.
Så sluttet plutseig stavmixeren å virke og da har jeg altså ingen av delene...
Det går fktisk ikke an å piske 2 egg med majoren for vispen går ikke helt ned i bollen og eggene havner under vispen...

Smørbrødene til Nanna er gode de, men jeg får ikke blandet kremosten med resten uten at det blir masse klumper. (Jeg har antydning til kronisk betennelse i armene da, kanskje det er litt avgjørende her?)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 17:16   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

Du kan stille inn Kenwooden slik at piskeren når helt ned i bunnen!
Det er en mutter på hver del som kan skrus slik at delen rekker ned til bunnen!

Du kan få kjøpt ny del til stavmikseren også. Hvilken type har du? Det finnes en nettbutikk som selger deler til de fleste merker og modeller.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 20:10   #6
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan stille inn Kenwooden slik at piskeren når helt ned i bunnen!
Det er en mutter på hver del som kan skrus slik at delen rekker ned til bunnen!

Du kan få kjøpt ny del til stavmikseren også. Hvilken type har du? Det finnes en nettbutikk som selger deler til de fleste merker og modeller.

Kan man?Hvorfor er den ikke slik fra starten av da? Jeg har hatt saken i 13 år og ikke visst det....

Ja jeg vet det er mulig å få nye deler, fant omsider igjen linken dit. De holder til rett i nærheten av der jeg bor, men de har flyttet, derfor har jeg ikke funnet dem igjen før nå

Jeg håpet bare å få laget noe før jeg får tak i nye deler..., men det er vel ikke mulig uten sikkert

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 01:31   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

Disse nøttesconesene. Men de krever malte nøtter da OG blanding av ost og egg... Men jeg har laget disse for hånd. Den eneste maskinen som var involvert var minihakkeren som fulgte med stavmikseren for å hakke nøttene. Gadd ikke å male dem. Det gjorde ingenting at det var nøttebiter sconesene. Pisker heller ikke eggene. Sconesene ble helt fint. Saftige og gode.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren Borealis Lavkarbo generelt 10 07-02-12 11:09
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Lage lavkarbo "sukkertøy"?! Momse Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 17-08-09 16:25
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
"Nikko" eller "Nikken" magnetplate ? Nille Generell diskusjon 5 22-03-06 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no