Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Multiallergiker og lavkarbo

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-10, 15:05   #1
*Nemine*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 1
*Nemine* er på en erverdig vei
Smile

Multiallergiker og lavkarbo

Er det noen som kan svare meg på om det er er noen "kur" som er bedre enn andre med tanke på allergi?

Jeg fikk på fredag vite at jeg er allergisk mot hvete ( men det er vel ikke noe problem her inne ), men jeg fikk også påvist allergi på egg, eple, banan, nøtter mv..

Er dette noe som kanskje kan komme til å bli i vanskligste laget for meg da?
Og vil mitt kosthold bli for ensformig?

På forhånd, tusen takk for hjelpen

*Nemine* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkompnert Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 15:11   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Multiallergiker og lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av *Nemine*, her.

Er det noen som kan svare meg på om det er er noen "kur" som er bedre enn andre med tanke på allergi?

Jeg fikk på fredag vite at jeg er allergisk mot hvete ( men det er vel ikke noe problem her inne ), men jeg fikk også påvist allergi på egg, eple, banan, nøtter mv..

Er dette noe som kanskje kan komme til å bli i vanskligste laget for meg da?
Og vil mitt kosthold bli for ensformig?

På forhånd, tusen takk for hjelpen

Tja... Du kan jo spise kjøtt, fisk, fugl (?), grønnsaker, melkeprodukter. Kokos? Så det er ikke sikkert lavkarbo er så dumt, litt synd du ikke tåler egg, men det finnes jo mye annet godt også. Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 15:15   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Multiallergiker og lavkarbo.

Jeg ville satt opp en liste over det jeg kunne spise jeg
Åsså laga mat utfra det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 15:43   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Multiallergiker og lavkarbo.

Enig med Gerd!
Er selv intolerant og allergisk i bøtter og spann, og innimellom tenker jeg "å, tenk så lett det hadde vært å spise sunt (les:lavkarbo) om jeg bare hadde tålt det og det", men det er bare et bittelite hinder som kan være litt kjedelig i starten, men etterhvert vender man seg til det, og tenker (nesten) ikke på det

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:26   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Multiallergiker og lavkarbo.

Hvordan prøve er det du har tatt (blodprøve hos legen)? Målte den IgE, IgG eller IgA?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:49   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Multiallergiker og lavkarbo

Det går greit! Du må bare spise ren mat. Det burde vi jo alle egentlig
Det blir litt mindre "erstatningsprodukter" men da går du bare fortere ned!
Vennlig hilsen ei som ikke får melkeprodukter...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:23   #7
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Multiallergiker og lavkarbo

Hei!
jeg har også multiallergi.
tåler feks ikke soya, melkeprodukter, gjær, gluten, flere nøttetyper, kakao ++

MEN jeg tåler mandler, frø, belgfrukter, de fleste frukt og nesten alle grønnsaker, små mengder korn(feks bokhvete, quinoa) i tillegg til fisk og kjøtt. og jeg kan bruke kokos(feks kokosmelk). og det meste av krydder og urter kan jeg også bruke.
Jeg bruker Ghee og kokosolje til steking.
Når det er såpass begrenset så synes jeg det er ok å spise litt frukt, for smak, variasjon og søtning. Det blir ikke SÅ stor fokus på lavkarbo, men mer på hva som er sunt FOR MEG.
bruker noe proteinpulver(av kikert, ris, hamp)
Min anbefaling er å finne noen oppskrifter som er RAW FOOD/ LEVENDE MAT - der er det svært lite av allergener. jeg bruker raw food ofte til frokost og desserter(men ikke de som er veldig frukt-baserte). sjekk feks på youtube så kan du se kokker lage dette + oppskrifter
ellers følger jeg mye KJERNESUNN FAMILIE...masse fine oppskrifter der også..
Og ikke minst på DETTE FORUMET ... her er MANGE oppskrifter - også som jeg kan bruke m mine begrensninger. men jeg kan ikke følge noen av filosofi slavisk, men "lage" min egen )

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 23:09   #8
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Multiallergiker og lavkarbo

Heisann. Jeg er også hyperallergisk mot blandt annet egg(Når det er rått eller lite stekt/kokt), en god del frukt, nøtter, melk og så videre, men det går veldig fint! Som noen over her nevnte, spiser man for det meste rene produkter. Maten man lager, lager mann fra bunnen av, og kan selv plukke ut det man ikke tåler. Jeg syntes det er veldig greit å gå på denne dietten! Slippe å nilese alle varedeklarasjoner, spiser mindre e-stoffer, spiser bare god mat, og fremdeles går ned i vekt. Nesten for godt til å være sant!

ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolysediett, lavkarbo mat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no