Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-09, 21:31   #26
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

liv: seriøst.. jeg tror vi skjønte det også altså!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 21:31   #27
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Bra forklaring.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 21:36   #28
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

liv: seriøst.. jeg tror vi skjønte det også altså!

det tror ikke jeg altså

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 21:38   #29
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

nej, jeg er usikker selv.. jeg har jo tenkt på det at det må bare rett og slett bli energi av fettet mitt og muligens tisser jeg ut en del avfallstoffer. jeg ville likt varianten om at det bare kunne bæsjes ut da!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 21:45   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

det er litt som sjelen når en dør tror jeg! tilbakeføring!

Hmm, så hvis man tror på gjenfødelse så blir det sånn at når du blir tynn så blir en annen person tjukk? Universets syklus og energi i begvegelse liksom... dyyypt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 21:55   #31
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

carisma: ja, og den som blir tjukk fortjener det seff. dårlig karma og det der!!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:16   #32
egg&bacon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
egg&bacon er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Men det er litt merkelig da, det med og fjerte og drite ut fettet, det må jeg si! Jeg hadde seriøst ikke mye fett i kosten min da jeg startet på de, men etter hvert flyttet jeg til en plass uten kjøkken og måtte kjøpe litt take away ( indisk og baguetter bra bit) da ble det fart på sakene!!!

__________________


egg&bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:19   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Det er såvidt jeg vet fysisk umulig. Fettcellene i kroppen forsvinner ikke ved vektnedgang, men energien i dem brukes opp slik at de blir mindre. Fett kan ikke renne ut av fettcellene og inn i tarmene og ut med avføringen.

Nemlig!
Det er derfor jeg syntes dette virket ganske skummelt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:25   #34
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Men det er vel noe fett å hente fra et høykarbo kosthold..?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:27   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Men det er vel noe fett å hente fra et høykarbo kosthold..?

Pillene er vel utvikla på bakgrunn av den gjengse oppfatningen om at alle overvektige lever på burger, pizza og berlinerboller.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:48   #36
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Ikke ifølge hjemmesiden..
Der påstår de veldig klart at det ikke er "magiske" piller, som gjør at man raser ned i vekt.. Leste noe om at for hver 2. kilo man klarer å gå ned selv, hjelper Alli deg å gå ned den 3. kiloen.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:55   #37
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Pillene er vel utvikla på bakgrunn av den gjengse oppfatningen om at alle overvektige lever på burger, pizza og berlinerboller.

Bare spør, hvor har du dette fra?

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 23:28   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Bare spør, hvor har du dette fra?

At det er oppfatningen av overvektige? Fra diverse diskusjoner på nett, artikler og generell overhøring av samtaler. Senest på P3 her om dagen, hvor han ene presterte å si at han ble forbanna når han så overvektige mennesker fordi de bare gikk rundt og kasta bort livet til seg sjøl og andre og spiste junk og drakk cola

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 07:59   #39
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Det står veldig klart og tydelig i pakningsvedlegget at man skal legge om til et sunt kosthold FØR man begynner med pillene, dette mest fordi man skal være vant til et sunt kosthold når man slutter. For det er ikke sånn at de mener man kan spise hva man vil og bare bruke Alli, så blir man tynn...

Man MÅ gjøre en bra innsats selv også Og som beskrevet tidligere, kan Alli hjelpe deg å gå ned en ekstra kilo for hver andre kilo du klarer å gå ned ved hjelp av kosthold og trening.

Jeg har slitt fryktelig med å gå ned denne gangen og gått på en sprekk omtrent hver 3 mnd fordi jeg har blitt frustrert og oppgitt! Uansett hvor flink jeg var, spiste masse kjøtt og grønnsaker, oljer og fett og trente masse. Men jeg gikk bare ikke ned! Trodde det kunne være sukkerfrie produkter og alle disse lowcarb erstatningene som finnes som satte en stopper for meg. Men da jeg sluttet med de og spiste HELT RENT gikk jeg ned bittelitt, for så å stoppe igjen...

Nå er jeg fortsatt veldig flink emd kostholdet sånn i det daglige, men jeg unner meg det jeg måtte ha lyst på hvis det er selskap og i helgene. Det blir ikke så mye for jeg har ikke like lyst på sånt som før. Men likevel... Nå som jeg er mindre flink og bruker Alli raser vekta!

Jeg veier 66kg nå, veide 75,8kg for bare 3mnd siden. De siste 6kg har gått bort på knappe 3 uker.... Ingen tvil om at det ER tablettene.... Hvordan de virker og hva de gjør med kroppen vet jeg jo ikke sånn helt 100% sikkert. Men det hadde IKKE blitt solgt på Norske apotek om det var farlig.

Jeg skal bruke opp den boksen jeg har, og kommer ikke til å kjøpe det igjen, så sant ikke vekta går opp når jeg slutter med de til tross for at jeg fortsatt er flink med kosten..

Ingen fortjener frustrasjonen man får ved å jobbe ræva ta seg hver dag uten å se resultater. Det er så ille for selvfølelsen og motivasjonen....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:41   #40
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Nå er jeg forvirret. Trodde ikke at fettet er fienden her. Kan man da egentlig spise mindre fett og gå ned? Sånn teoretisk. Siden Alli tar vekk fettet i maten?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:15   #41
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Nå er jeg forvirret. Trodde ikke at fettet er fienden her. Kan man da egentlig spise mindre fett og gå ned? Sånn teoretisk. Siden Alli tar vekk fettet i maten?


Det er vel to måter å gå ned på, sånn jeg ser det. Spis lite fett a'la Grete Roede, eller spis lite karbo a'la Atkins, Fedon etc.

Man går ned begge veier. Men mister nok mye mer muskelmasse ved å gå Roede-veien.

Fordelen med å kutte karbo, er jo at man kan koooose seg med supergod (fet) mat og alltid være mett. På Roede-kost er man (i hvertfall jeg) konstant sulten...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:19   #42
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Det er vel to måter å gå ned på, sånn jeg ser det. Spis lite fett a'la Grete Roede, eller spis lite karbo a'la Atkins, Fedon etc.

Man går ned begge veier. Men mister nok mye mer muskelmasse ved å gå Roede-veien.

Fordelen med å kutte karbo, er jo at man kan koooose seg med supergod (fet) mat og alltid være mett. På Roede-kost er man (i hvertfall jeg) konstant sulten...


Uff Grete Roede Jeg måtte bare spørre siden pillen tar vekk fettet i maten som man spiser og da er man kanskje brått på Grete Roede? Uff jeg klarer ikke uttrykke meg idag..

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:25   #43
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Nei, kommer jo anpå hva du spiser, men poenget med å fjerne fett fra maten er å fjerne energi. Vektnedgang handler ikke om noe annet enn å ta opp mindre energi enn man bruker, sånn enkelt forklart.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:28   #44
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Nei, kommer jo anpå hva du spiser, men poenget med å fjerne fett fra maten er å fjerne energi. Vektnedgang handler ikke om noe annet enn å ta opp mindre energi enn man bruker, sånn enkelt forklart.


Så da er man tilbake til kcaltellinga igjen?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:50   #45
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Nei, kaloritelling er bare teit. Ved lavkarbo responderer kroppen med å bruke mer energi (blandt annet ved å øke kroppstemp.). Tar man disse pillene fjerner man altså energi fra maten, men det er egentlig irrelevant at det er akkurat fettet som fjernes, for poenget er altså at kroppen skal få i seg mindre energi. Fett er også mer energirikt enn karbo og proteiner, og enklere å skille ut, og det er sannsynligvis grunnen til at disse pillene skal skille ut fett.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:54   #46
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Pappa eter noen slankepiller, og han har gått ned 8 kilo den siste måneden... Men både pappa og jeg er skjønt enige om at disse pillene ikke har noen annen effekt enn placebo. MEN pillene har også gjort ham bevisst på hva han spiser og når! Så det er nok det som har gjort ham slankere...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:10   #47
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Ja men...
Tingen med lavkarbo er at man spiser mye fett, sant?
Tar man alli, fjerner pillene mye av fettet, og det skulle jo egentlig ha resultert i å ødelegge dietten? Ettersom at fetter er drivkraften til nedgangen (bla lite kcal).

Ellers kunne man vel bare ha droppa pillene, og heller spist 30% mindre fett? (si at det er 30% fett pillene fjerner da..)

Hvis dere henger med på hva jeg prøver å si..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:17   #48
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Enig med deg scartz, og skjønner godt hva du sier. Så for oss som spiser mye fett fordi det er del av vår filosofi har det nok ingen ting for seg.
Det blir jo annerledes for de som spiser lavkarbo uten "ekstra" fett, f.eks. ala Fedon.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:17   #49
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Ja men...
Tingen med lavkarbo er at man spiser mye fett, sant?
Tar man alli, fjerner pillene mye av fettet, og det skulle jo egentlig ha resultert i å ødelegge dietten? Ettersom at fetter er drivkraften til nedgangen (bla lite kcal).

Ellers kunne man vel bare ha droppa pillene, og heller spist 30% mindre fett? (si at det er 30% fett pillene fjerner da..)

Hvis dere henger med på hva jeg prøver å si..


Akkurat det jeg prøvde å få frem. (Bare at du var flinkere der)

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:20   #50
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

Ja det var det jeg tenkte at du tenkte hehe..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amaranth: noen som har prøvd? jeef-micro Spørsmål og svar 7 18-12-13 07:33
Noen som har prøvd Acomplia? Tulla 81 Ketolysekuren 7 20-08-09 22:09
Reduxin - er det noen som har prøvd det? paprika Spørsmål og svar 2 10-02-08 17:15
Noen her som har prøvd 5-htp ...? Borealis Kosttilskudd 22 22-03-07 19:46
In Zone - noen som har prøvd? turid Kosttilskudd 17 19-05-04 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no