Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Melkeprodukter - hva er "lov"?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-10, 23:34   #1
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Melkeprodukter - hva er "lov"?

Ser at flere mener at man bør holde seg unna melkeprodukter. Hvorfor skal man det hvis det er produkter med lite karbo? Og hvis et begrenset inntak er ok, hvor mye anbefales?

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 08:40   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Melkeprodukter - hva er "lov"?

Ingen grunn til å holde seg unna fete meieriprodukter hvis du tåler det! Det er imidlertid en del som etterhvert oppdager at vekttapet stopper opp med mye meieriprodukter, og/eller at kroppen føles bedre uten. Såvidt jeg har lest er det ganske mange som har en viss grad av melkeintoleranse, uten å være helt bevisst det.

Følger du feks Atkins induksjon vil det være begrensninger på mengde ost/fløte/rømme du inntar daglig, mens feks ketolyskuren ikke opererer med noen slike begrensninger utover hva du selv finner ut at fungerer best for din kropp.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 09:20   #3
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Melkeprodukter - hva er "lov"?

Takk for svar:-) Jeg elsker meieriprodukter, men begrenser meg litt nå.

Hvis meieriproduktene hemmer vektnedgangen, er det kjent hvilke mekanismer som slår inn da, sånn rent fysiologisk? Eller er det basert på "prøve og feile"?

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:57   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Melkeprodukter - hva er "lov"?

Det har med at proteinet i melkeprodukter kan påvirke insulin i større grad enn kjøtt, fisk og egg. Det kan være lurt å teste blodsukkeret etter inntak hvis du er usikker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 16:26   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Melkeprodukter - hva er "lov"?

En annen ting Skaldeman sier i en av bøkene sine, tror jeg, er at en matvare man føler at man MÅ ha, eller liksom alltid vil ha mer av, ofte er en matvare man har en viss intoleranse for. Det er nok mange av oss som har det slik nettopp i forhold til fløte og andre meieriprodukter.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:21   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Melkeprodukter - hva er "lov"?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

En annen ting Skaldeman sier i en av bøkene sine, tror jeg, er at en matvare man føler at man MÅ ha, eller liksom alltid vil ha mer av, ofte er en matvare man har en viss intoleranse for. Det er nok mange av oss som har det slik nettopp i forhold til fløte og andre meieriprodukter.

Jeg synes det er umulig å skille mellom hva jeg vil ha fordi det er lettvint og godt og en vanesak i forhold til hva jeg "må" ha,jeg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no