Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help anyone?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 07:24   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help anyone?

Har fått med meg at mange av dere har erfaring med at kunstig søtning stopper vektnedgangen. Jeg er innmari glad i te, drikker mellom 1 og 2 kopper hver dag. Tilsetter søtning tilsvarende to suketter. Bruker natreen nå (tom for splenda).

Er dette en mengde søtning som kan stoppe min vektnedgang? Er litt bekymret for nettopp det. Spiser/drikker ikke noe annet søtt. Kun en sjelden gang jeg lager meg litt krem med bringebær eller sjokolademousse av krem. Da tilsetter jeg litt søtning. Aldri ellers.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 07:33   #2
kjegro
Juniormedlem
 
kjegro sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 34
kjegro er på en erverdig vei

Sv: Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help any one?

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Har fått med meg at mange av dere har erfaring med at kunstig søtning stopper vektnedgangen. Jeg er innmari glad i te, drikker mellom 1 og 2 kopper hver dag. Tilsetter søtning tilsvarende to suketter. Bruker natreen nå (tom for splenda).

Er dette en mengde søtning som kan stoppe min vektnedgang? Er litt bekymret for nettopp det. Spiser/drikker ikke noe annet søtt. Kun en sjelden gang jeg lager meg litt krem med bringebær eller sjokolademousse av krem. Da tilsetter jeg litt søtning. Aldri ellers.

Tror nok ikke så lite skal ha noe å si. 1-2 kopper er ikke mye..

__________________


kjegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:25   #3
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help any one?

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Har fått med meg at mange av dere har erfaring med at kunstig søtning stopper vektnedgangen. Jeg er innmari glad i te, drikker mellom 1 og 2 kopper hver dag. Tilsetter søtning tilsvarende to suketter. Bruker natreen nå (tom for splenda).

Er dette en mengde søtning som kan stoppe min vektnedgang? Er litt bekymret for nettopp det. Spiser/drikker ikke noe annet søtt. Kun en sjelden gang jeg lager meg litt krem med bringebær eller sjokolademousse av krem. Da tilsetter jeg litt søtning. Aldri ellers.

Har vondt for å tro at dette skal ha noe å si. Selv drikker jeg 1-3 liter te hver dag, med ca 5 suketter (natreen) pr liter og tikker fremdeles ned jevnt og trutt. Dessuten påvirker ikke søtstoffene i natreen blodsukkeret ditt

  Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:30   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help any one?

Tror ikke det er noe poeng i å gå rundt og være redd for dette når du ikke har sett noen tegn på at det er tilfelle engang.. Er forskjell på 3-4 suketter og å spise mengder, hver dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:31   #5
meretely
Juniormedlem
 
meretely sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 63
Innlegg: 38
meretely er på en erverdig vei

Sv: Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help any one?

Jeg bruker Natreen, opp mot 8 suketter hver dag, og det har ikke hatt noen betydning for meg....

__________________


meretely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:28   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help anyone?

natreen er kalorifritt. Tror sukkeralkoholer er verre i forhold til det du spør om fordi det er forskjell på folk hvor mye de tar opp av energien i disse sukkeralkoholproduktene.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:40   #7
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help anyone?

Tusen takk for svar alle sammen Høres ut som om jeg har lite å bekymre meg for. Er bare litt urolig for disse partystopperne som det snakkes mye om her inne.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:50   #8
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Redd for at kunstig søtning stopper vektnedgangen min. Help anyone?

Jeg har tygd masse nikotintyggegummi med Xylitol og sorbitol i snart et år, og det har ikke hatt noen innvirkning på min vektgang. Men nå spiser jeg veldig lite karb ellers (10-20g), så det kan jo hende at det hadde hatt større betydning hvis søtstoffene hadde kommet i tillegg til et høyere karbnivå. Det er jo den totale summen av det som påvirker insulinproduksjonen som betyr noe...

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Svar

Emneord
søtning, vektnedgang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig søtning og blodsukkerverdier Lillemy71 Spørsmål og svar 2 22-06-10 16:53
Kunstig søtning - trening? Indiana Spørsmål og svar 1 11-05-10 20:38
Sukker vs kunstig søtning Mercudia Spørsmål og svar 4 12-07-09 22:47
Kunstig søtning sommerblomt Ketolysekuren 15 02-06-08 02:41
Proteinpulver og kunstig søtning Sweetflower Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 16-11-07 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no