Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-14, 11:22   #1
Marsipangris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Halden
Alder: 41
Innlegg: 7
Marsipangris er på en erverdig vei
Smile

Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Har gått på lavkarbo i 14 dager nå. Jeg har prøvd å holde meg under 20g karbo pr dag men har nok ikke alltid holdt meg der allikevel. Har drukket øl på verandaen i sene sommerkvelder og tatt en is med ungene da den verste varmen stod på. Allikevel har jeg gått ned to kg og det er moro :-)
Nå har jeg fått uvanen ved at jeg går på vekta HVER morgen og gjerne flere ganger om dagen! Da går det mye opp og ned😳

Hvor ofte bør man veie seg for å kunne VITE hva man faktisk veier?

Og når det gjelder trening. Hva spiser man før treningen og etter? Jeg er glad i Spinning❤️

Hilsen meg som er ny her😊

Marsipangris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:24   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Dropp vekta og fin fram målebåndet. Vekta variere med flere kilo hver dag. Vist du må veie deg gjør der en gang i uken sånn ca.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:46   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Dropp vekta og fin fram målebåndet. Vekta variere med flere kilo hver dag. Vist du må veie deg gjør der en gang i uken sånn ca.

Enig med kamp.

I forhold til eting før og etter trening har eg ikkje så mykje å kome med. Eg et når eg er svolten... Men det er vel eit poeng å få i seg både protein og feitt?

Velkommen forresten!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:46   #4
Marsipangris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Halden
Alder: 41
Innlegg: 7
Marsipangris er på en erverdig vei

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Da får jeg gjøre det☺️ takk for svar!

Marsipangris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:53   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Det er ingen vits å veie seg flere ganger om dagen i alle fall, men jeg - og mange med meg - veier meg hver morgen, da etter dobesøk, før frokost og påkledning. Da er kroppen på sitt letteste og om man gjør det hver dag så er det lettere å se om man går opp eller ned. Mange har en fast ukedag som gjelder, evt. veier seg kun på denne ukedagen. Lykke til!

Målebånd, som flere sier, er også kjempelurt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:53   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Veit inderleg godt sjølv kor lett det er å bli hekta på vekta. Så ille at ein til slutt tek av seg ringar og hårstrekk for å vere sikker på at det blir rett, og går på vekta minst tre gongar før ein er sikker etc. No prøver eg å halde meg til ein gong i veka, ca. Eg har hatt ein tendens til å ha total vegevegring, det var derfor eg byrja med vekta kvar dag, for å motverke dette, men det kan fort gå for langt - begge vegar. Målband og kle er det kjekkaste.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:58   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Veit inderleg godt sjølv kor lett det er å bli hekta på vekta. Så ille at ein til slutt tek av seg ringar og hårstrekk for å vere sikker på at det blir rett, og går på vekta minst tre gongar før ein er sikker etc. No prøver eg å halde meg til ein gong i veka, ca. Eg har hatt ein tendens til å ha total vegevegring, det var derfor eg byrja med vekta kvar dag, for å motverke dette, men det kan fort gå for langt - begge vegar. Målband og kle er det kjekkaste.

Klær er kjempekjekk målemetode. Men test klærne oftere enn meg! Jeg hadde ei bukse jeg falt pladask for, men som var aaaltfor trang. Fikk den så vidt over knærne. Da jeg hadde gått ned litt i vekt prøvde jeg den på nytt og da kunne jeg ta den på meg uten å åpne buksesmekken (hvorfor heter det bukseSMEKKEN?). Fretex fikk den buksa..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:13   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Klær er kjempekjekk målemetode. Men test klærne oftere enn meg! Jeg hadde ei bukse jeg falt pladask for, men som var aaaltfor trang. Fikk den så vidt over knærne. Da jeg hadde gått ned litt i vekt prøvde jeg den på nytt og da kunne jeg ta den på meg uten å åpne buksesmekken (hvorfor heter det bukseSMEKKEN?). Fretex fikk den buksa..

Akkurat Kanutten, jeg måtte levere også der flere buksa
Lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 10:23   #9
Marsipangris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Halden
Alder: 41
Innlegg: 7
Marsipangris er på en erverdig vei
Talking

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Hehe, da får jeg finne meg en bukse jeg også da! Har et par liggende men det er leeengre til jeg kommer inn i de..
Men sånn å veie seg så ofte som jeg gjør nå er bare dumt! Allikevel blir det nok en utfordring å la den stå!
Men det føles iallefall på kroppen som om jeg går ned selv om vekta står "stille" nå. Tusen takk for tilbakemeldinger!

Marsipangris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 12:29   #10
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Det der med vekt er ikke bra. For meg ihvertfall. Jeg veide meg hver dag en periode og holdt rett og slett på å bli skrullete. Hehe. Men kuttet den ut og veide meg bare en gang i uken eller annen hver uke. Bare sånn for å ha en viss kontroll. Det jeg merket det på var som de sier buksene. Plutselig en dag så kunne jeg dra av meg en bukse uten å åpne knappen som før hadde vært så trang at den nærmest kvelte meg. Men vekta viste ikke store forskjellen.... rart i grunn men sånn er det.

Masse lykke til videre .

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 13:05   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Enkelte perioder veier jeg meg hver gang jeg er på badet, kan sikkert bli 10 ganger om dagen, i andre perioder kan det gå både dager og uker før jeg gjør det. Det har liksom bare blitt sånn Det er dog kun morgenvekt uten klær som er gjeldene. Og et viktig poeng er at jeg strengt tatt ikke bryr meg så veldig om vekta. Jeg vet at den svinger, og jeg kan uansett ikke vite om jeg går ned/opp i vann-, muskel eller fettvekt. Så det er klærne som er det viktigste for meg. Bruker å ta meg en shoppingrunde i klesskapet en gang hver eller annenhver måned tenker jeg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 16:29   #12
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Jeg veier meg hver morgen. Ikke fordi jeg tror jeg har gått opp eller ned så mye, men jeg måååå vite hva jeg veier.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:16   #13
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Det er jo egentlig ikke noe galt med å springe på vekta hele tiden, å lenge det ikke stresser en for mye. Ser så mange som veier seg daglig som deretter får helt anfall for de har gått opp hele 200 g siden i går og spør hva gjør jeg galt? Eller de som ikke går noe særlig ned over en periode og begynner å spør om det samme. Når man begynner slik bør man virkelig revurdere bruken av vekta og ikke la seg stresse, spesielt om man vet at man gjør ting riktig ellers.

Jeg har opplevd, og flere med meg, at man ikke går noe særlig ned i vekt men har allikevel minket en god del i cm. Derfor anbefaler jeg heller målebånd og klær som et reelt mål enn den vekta, for den vil uansett variere så mye som 2-3 kg med syklus, varme, inntak av salt mat, feil mat, mye mat osv uten at man dermed har lagt på seg. For meg er det viktigere å se at kroppen blir mindre og at klærne blir romsligere.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 12:10   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Jeg er ny og hekta på vekta!

Jeg veier meg mot normalt hver morgen, og synes det stort sett er uproblematisk ettersom jeg vet at den kan svinge en del i forhold til ting som syklus, varme og vannsamling etc. Men om jeg begynner å stresse med det, kutter jeg det bare ut en periode. Nå er jeg i grunn omtrent der jeg skal være vektmessig, og glemmer å veie meg i lengre perioder, og det er ikke så farlig. Som mange sier her er f.eks. buksa en god indikator. Jeg kjenner fort om den begynner å stramme mer enn vanlig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På hekta til å gi opp ... toom LCHF 25 29-02-12 10:20
Hva er du hekta på om dagen? Tomsverden Generell diskusjon 52 27-01-12 01:17
Hekta på vekta... bamseline34 Generell diskusjon 0 13-02-11 12:35
Hekta på vekta karbolia Ketolysekuren 33 07-05-08 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no