Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Platå

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-15, 11:49   #1
jristesu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2015
Innlegg: 3
jristesu er på en erverdig vei

Platå

Hei, startet på lavkarbo den 14. Mai 2015, følger vel egenteg ikkje nokon spesiell retning, men går stort sett etter råd eg finn på denne informative sida.

Var 152 kg ved oppstart, gikk ganske raskt nedover og for 10 dage sia veide eg 139,5 kg.

Men so stoppet det opp, og siste dagane har eg gått litt opp, i dag veide eg 141,5 kg.eg veit at en ikkje skal gå og vege seg heile tida, men det e no so artigt når en går ned og følge med, og no når eg har stoppa opp so er det no helt umuleg å ikkje sjekke kvar dag 😊

Eg et nok protein, eg et under 20 g karbo per dag, eg et ca 1800 -2000 kalorier pr dag.

Eg veit at det fins mange tråder rundt dette temaet i forumet, men eg har problem med å få ei heilhet ut av det.
So eg hadde satt stor pris på å få høyre synspunkt på dette og aller helst konkrete erfaringer med det samme problemet og eventuelle løysingar og resultat.
😊😊

jristesu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 14:04   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Platå

Melkeprodukter og kunstig søting kan føre til platå.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 17:37   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Platå

Du kan ikkje snakke om platå, når du ikkje har halde på lenger enn enn sidan midten av mai, alt i alt. Vekttap går i rykk og napp, kroppen er inga maskin som går ned eksakt det same kvar dag/veke.

Er ein til dømes kvinne har månadleg syklus sitt å seie i forhold til væskesamling i kroppen og ein grunn til at ein plutseleg veg ein kilo eller to meir enn dagen før. (Ser ikkje ut frå profilen din om du er kvinne eller mann, men eg nemner det i alle fall.) Salt mat ein dag kan føre til vassamling. Ein kilo opp i løpet av eit døgn er i alle fall ikkje feitt, hugs det. Vatn, berre vatn!

Det er ingen vits i å hoppe på vekta slik kvar dag (fleire gongar for dag også...?). Det er veldig lett å bli hekta, og stresse med at ein ikkje har gått ned. Stress er som kjent ikkje hjelpande på vekttap ...

Slutt å stress med vekta, hald fram med å ete slik du skal, drikk nok væske, kom deg ut i frisk luft.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 15:42   #4
jristesu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2015
Innlegg: 3
jristesu er på en erverdig vei

Sv: Platå

Takk for svar, eg er mann , og ja, eig veit at ein ikkje skal vege seg kvar dag, men det forandre likevel ikkje på det faktumet at eg gikk ned 12 kg først 6 vekene og har siden stått still på samme vekta.

jristesu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-15, 15:44   #5
jristesu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2015
Innlegg: 3
jristesu er på en erverdig vei

Sv: Platå

Stått still i 4 veker

jristesu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 12:13   #6
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Platå

12kg på 6 uker er veldig mye! En kan ikke forvente at kroppen fortsetter i samme tempo hele veien. Det er ofte slik at man raser ned de første xx kiloene, deretter begynner 'hverdagen'. Ellers er jeg helt enig med Furine, veldig fint svar.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 09:55   #7
abhansen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 54
Innlegg: 4
abhansen er på en erverdig vei

Sv: Platå

Jeg er som deg og går på vekten ofte. Flere kritiserer dette, men jeg trives med det og det gir en motivasjon.

Det har skjedd flere ganger at jeg har havnet på et platå som du beskriver. For meg var det nyttig å laste ned Lifesum for å holde styr på hva jeg spiser. Karb og proteiner var jeg flink til å spise, men etter å ha ført logg noen dager så fant jeg fort ut at jeg spiste alt for lite fett og for mye proteiner. Når jeg byttet ut en del av proteinene mine med fett så startet vektreduksjonen igjen. Det overrasket meg hvor lite kjøtt jeg skal spise på LCHF, som jeg følger.

abhansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 10:23   #8
Chianti
Nytt Medlem
 
Chianti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 6
Chianti er på en erverdig vei

Sv: Platå

Opprinnelig lagt inn av abhansen, her.

Jeg er som deg og går på vekten ofte. Flere kritiserer dette, men jeg trives med det og det gir en motivasjon.

Det har skjedd flere ganger at jeg har havnet på et platå som du beskriver. For meg var det nyttig å laste ned Lifesum for å holde styr på hva jeg spiser. Karb og proteiner var jeg flink til å spise, men etter å ha ført logg noen dager så fant jeg fort ut at jeg spiste alt for lite fett og for mye proteiner. Når jeg byttet ut en del av proteinene mine med fett så startet vektreduksjonen igjen. Det overrasket meg hvor lite kjøtt jeg skal spise på LCHF, som jeg følger.

Ser at du bruker Lifesum. Det gjør jeg også, men stiller spøsrmålstegn ved antall kalorier den anbefaler pr. dag. Jeg har valgt LCHF dietten der, men den tillater meg bare 1281 kcal pr. dag. Og dette kan jo ikke stemme?

__________________
- Chianti -
Klar for kampen mot kiloene!!!
Chianti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Skaldemann/Hexberg Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 09:57   #9
abhansen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 54
Innlegg: 4
abhansen er på en erverdig vei

Sv: Platå

Opprinnelig lagt inn av Chianti, her.

Ser at du bruker Lifesum. Det gjør jeg også, men stiller spøsrmålstegn ved antall kalorier den anbefaler pr. dag. Jeg har valgt LCHF dietten der, men den tillater meg bare 1281 kcal pr. dag. Og dette kan jo ikke stemme?

Jeg synes også det ble litt knapt å leve over lenger tid på det oppgitte antall kalorier i Lifesum. Hvordan de regner det ut vet jeg ikke, men jeg har inntrykk av at den tar litt for lite høyde aktivitet når man som jeg har stilt den på stillesittende aktivitetsnivå. Jeg er ikke spesielt flink å logge hverdagsaktiviteten heller. Så jeg jukset litt. Jeg hadde ønske om å gå ned 1 kg pr uke, men la inn 0,5 kg pr uke i appen. Ved å nogen lunde følge det som da er anbefalt har jeg gått ned 1 kg. Ved å gjøre det slik viser den likevel forholdet mellom fett, proteiner og karbo når jeg registrerer.

abhansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
platå


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et demotiverende platå Oakley Lavkarbo generelt 16 05-10-12 14:43
Viktig for oss, når man når et platå senka Lavkarbo generelt 6 30-04-12 19:45
Når man når et platå Begod Lavkarbo generelt 5 18-04-12 14:52
Platå? solxxx20 Atkins kosthold 0 28-02-10 18:16
Platå? stinasol Spørsmål og svar 3 01-11-06 17:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no