Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vektnedgang, men ikke i ketose!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-08, 13:14   #1
Tinka
Juniormedlem
 
Tinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Troms
Alder: 46
Innlegg: 28
Tinka er på en erverdig vei
Red face

Vektnedgang, men ikke i ketose!

Heisann,

hadde en super start på ketolysekuren. Kom i ketose kjemperaskt og gikk fort ned i vekt de første ukene. Nå har jeg ramlet ut av ketose av en eller annen grunn (mulig for lite fett), men jeg går fortsatt ned i vekt og cm. Har noen erfaring med dette? Må jeg anstrenge meg hardere for å komme i ketose igjen eller??
Er så forvirret at!!

Tinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:25   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Du MÅ ikke være i ketose for å gå ned i vekt. Mange klarer seg med å være i lavkarbo-modus for å gå ned i vekt, uten å være i ketose; jmf Lindberg og Atkins bla...

Så spørsmålet er vel heller hva du føler er mest behagelig og effektivt for deg?

Jeg var slett ikke i ketose under hele vektreduksjonsperioden

Vanskelig å si hvorfor du har falt ut av ketosen når vi ikke vet hva du spiser og drikker....Anbefaler deg å skrive opp.
Ha en fortsatt fin dag

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:08   #3
Tinka
Juniormedlem
 
Tinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Troms
Alder: 46
Innlegg: 28
Tinka er på en erverdig vei

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Tja, hva spiser jeg? I går spiste jeg et kokt egg med majones til frokost( har det travelt om morgenen), blandet salat med ost og skinke til lunsj, litt stroganoffgryte (rømmebasert saus med bittelitt tomatpure) med ostegratinert blomkål/brokkoli til middag. Ei halv skive proteinbrød med ost og skinke til kvelds.
Det var vel det hele....

Søndag hmmm....to små skiver proteinbrød med, smør ost, egg og majones til frokost. Stroganoffgryte til middag med brokkoli og blomkål, og kan ikke for mitt bare liv huske om jeg spiste noe mer på søndag. Joooda....ei halv skive proteinbrød med skinke , ost og majones....

Tror jo selv jeg spiser noenlunde likt det jeg spiste mens jeg var i ketose, bortsett fra at jeg har vært mye flinkere med salat til lunsj

Tinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:21   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Jeg kjenner ikke til det proteinbrødet du refererer til, men mulig du kan spise tre skiver av det selv om du vil være i ketose? Sammen med andre ting mener jeg...

Måler du morgen eller kveld? Og hvor lenge etter måltidet? Ikke drikk vann rett før da... Kanskje du er mer i ro nå enn tidligere? Tror det og påvirker...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:24   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Les forøvrig hva Torkil svarer Jabba her...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22248

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:26   #6
Tinka
Juniormedlem
 
Tinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Troms
Alder: 46
Innlegg: 28
Tinka er på en erverdig vei

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Proteinbrødet består av 4 egg, 60 g kruskakli, litt sesamfrø, solsikkefrø og linfrø samt creme fraiche. Er ca en karb per skive siden jeg har små skiver...
Ligger oppskrift her inne et sted, men fant den ikke nå.

Har alltid målt på kvelden til nå. Drikker en del vann utover kvelden og det kan ha en del og si, Trimmer ca like mye som før, men prøver å øke litt hver dag.

Tinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:32   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Ja, kan ikke se noe spes jeg...bortsett fra det med vannet. Men ikke slutt å drikke vann for å være i ketose. Du trenger vann! Prøv å drikke litt tidligere på dagen kanskje?

Bare fortsett som før...skal se det endrer seg igjen.

Dere som kan ketolyse....kan dere si noe mer?
Lykke til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:41   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Kanskje du skal prøve å øke på med grønnsaker? Nå skriver du ikke hvor mye du får i deg av grønnsakene eller hvor mange karbs du ligger på om dagen, men det kan jo være en grunn. For mye fett spiser du ikkje.
Dessuten så vet eg for min egen del at brød gjør at eg får mindre utslag på sticken og kanskje faller ut av ketose. Brød er heller ikke bra for magen min eller vektnedgangen så det spiser eg ytterst sjeldent selv om eg synes det er godt.

Vi er alle forskjellig og dermed anbefaler jeg deg å lage en blogg eller journal å føre ned alt du spiser nå i begynnelsen, lettere å se om du kan ha spist noe som gjør til dette.
Eg har gått på ketolyse siden mai, men en pause på totalt 5 uker tilsammen og eg skriver ned og veier alt som innholder karbs den dag i dag

Men som Anne sier, ikke stress med ketose hvis du går ned i vekt, viktigste er vel at akkurat det skjer

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:31   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Det kan ikke være at sticksene dine er for gamle eller er blitt utsatt for fukt?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:50   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Men du, ikke stress med stixene... Du går jo ned i kilo og inn i cm.... Det er bevis nok på at ditt kosthold funker for deg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 17:02   #11
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

I enkelte av innleggene over kan det virke som om for mye vanninntak skulle kunne gjøre at man falt ut av ketose? Den påstanden har jeg aldri sett før, og jeg kan ikke forstå at det kan stemme!!!

Det eneste vannet som kan fjerne utslag på sticksen, er vel det som man eventuelt søler ned i sticks-esken?

Hvor mye vann du drikker påvirker om sticksen blir lys eller mørk, ikke om du får utslag. (Og fargen spiller ingen rolle.)

Ellers er jeg enig med de som sier at så lenge du går ned tilfredsstillende, behøver du kanskje ikke stresse med om du er i ketose?

Men hvis du likevel ønsker å finne ut av hvorfor du er falt ut av ketose lønner det seg å skrive ned alt du får i deg av mat og drikke, så er det som regel gode tips å få her inne. Det er antydet over at brødet kan være et problem, det ville vært min første tanke også.
Håper du finner ut av det!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 17:05   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Vanninntak gjør ikke at man faller ut av ketose.
Men jo mer vann man drikker, jo lysere blir urin, jo oftere går man på do og det blir mer væske å skylle ut ketonene med.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 17:15   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

I enkelte av innleggene over kan det virke som om for mye vanninntak skulle kunne gjøre at man falt ut av ketose? Den påstanden har jeg aldri sett før, og jeg kan ikke forstå at det kan stemme!!!

Så det ikke blir noen misforståelser.....

Jeg mente ikke at en går ut av ketose ved for mye vanninntak, bare at det kan være vanskelig å se fargen på sticksen om du drikker "to liter" rett før test...pga utvannng selvfølgelig. Og noen tror da at en er ute av ketose...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 17:32   #14
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!

Helt enig at mye vann ikke gjør at du faller ut av ketose. Drikk vann.

Vi er forskjellig, jeg kan feks spise 3 brødskiver (tynne) uten at det påvirker ketosen min, andre kan det ikke. Det samme med meieri produkter og light brus. Men fordi om det ikke påvirker ketosen, kan det likevel gjør at jeg ikke går så raskt ned i vekt som jeg ville gjort dersom jeg ikke spiste det. For meg er det viktig å variere, jeg blir matlei og da vil jeg heller variere kosten og la vektnedgangen gå litt langsommere. (Har tatt av ca en halv kg pr uke i 8 uker og det er jeg fornøyd med).

Som andre sier, noter ned hva du skriver. Vil også anbefale å veie, måle maten og skrive opp - ikke bare hvor mange karber du får i deg men fordelingen fett/protein/karb. Det kan du gjøre på fitday eller lignende sider. I tillegg er det et flott regneark på Skaldemann delen av forumet - laget av Homer Simpson som er utrolig bra å bruke. Her kan du legge inn matvarer (det ligger noen fra før) skrive inn mengde og få utregnet det du trenger å vite.

Jeg har et spørsmål som gjelder det Fungirl skrev:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Kanskje du skal prøve å øke på med grønnsaker? Nå skriver du ikke hvor mye du får i deg av grønnsakene eller hvor mange karbs du ligger på om dagen, men det kan jo være en grunn.

Mener du at en lettere kommer i ketose om en øker grønnsakene? Enig at de fleste karbene bør komme fra grønnsaker, men at det skal være lettere å komme i ketose ved å øke grønnsakene kan jeg ikke helt forstå. Men muligens jeg har misforstått ?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:37   #15
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Så det ikke blir noen misforståelser.....

Jeg mente ikke at en går ut av ketose ved for mye vanninntak, bare at det kan være vanskelig å se fargen på sticksen om du drikker "to liter" rett før test...pga utvannng selvfølgelig. Og noen tror da at en er ute av ketose...

Oki-doki!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 08:47   #16
Tinka
Juniormedlem
 
Tinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Troms
Alder: 46
Innlegg: 28
Tinka er på en erverdig vei

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

I AM BACK BABY!!!!!! Flott farge på stixen i går.....spiste faktisk det samme, men plussa på med 50 g baconsvor, sånn ekkel fet type dere vet!!!! Og da var jeg tilbake i ketose...mer fett med andre ord!!!

Tinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 11:07   #17
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Sitat:

Mener du at en lettere kommer i ketose om en øker grønnsakene? Enig at de fleste karbene bør komme fra grønnsaker, men at det skal være lettere å komme i ketose ved å øke grønnsakene kan jeg ikke helt forstå. Men muligens jeg har misforstått ?

Mener ikke at det er lettere å komme i ketose av å spise grønnsaker, formulerte meg kanskje litt dårlig. Men hvis man spiser 15 g karbs for dagen og mesteparten av dette kommer fra meieriprodukter og brød så kan det være at man spiser feil sort karbs slik at man ikke kommer i ketose.
Som du skriver så er det veldig forskjellig hva vi kan spise, så derfor tenkte eg at det kanskje kunne være for lite grønnsaker og for mye av andre ting

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 11:07   #18
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

jeg er ikke i ketose og går ned i vekt.. no problemo...vann gjør ikke at noen faller ut av ketose..

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:23   #19
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Mener ikke at det er lettere å komme i ketose av å spise grønnsaker, formulerte meg kanskje litt dårlig. Men hvis man spiser 15 g karbs for dagen og mesteparten av dette kommer fra meieriprodukter og brød så kan det være at man spiser feil sort karbs slik at man ikke kommer i ketose.
Som du skriver så er det veldig forskjellig hva vi kan spise, så derfor tenkte eg at det kanskje kunne være for lite grønnsaker og for mye av andre ting

Karber er karber. Det er vel mere fiber, vitapjusker og mineraler som er viktige fra grønnforet.

For mye protein og for lite fett, kan tydeligvis bringe en ut av ketose.
Protein omdannes til glucose.

Har fått lånt meg dåktervennindens bok i biokjemi. Fant svar på en hel masse spørsmål der.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:40   #20
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Karbs er ikke karbs nei, karbs fra grønnsaker er mye bedre for deg og for vekta enn andre karbs. Hvis karbs hadde vært karbs så kunne vi jo bare spist fløte på en måte.
Står jo blant annet i boka at sliter man med å komme i ketose så kan alternativet være å kutte karbs og da kutter man ikke de som kommer fra grønnsaker, selvsagt med tanke på å få i seg de viktige stoffene man får i seg.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 14:17   #21
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Hadde helt sikkert gått fint, hadde det ikke vært for at fløten innholder melkeprotein, og uhyre lite vitapjusker

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:50   #22
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Hadde helt sikkert gått fint, hadde det ikke vært for at fløten innholder melkeprotein, og uhyre lite vitapjusker

lol...

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:21   #23
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Mener ikke at det er lettere å komme i ketose av å spise grønnsaker, formulerte meg kanskje litt dårlig. Men hvis man spiser 15 g karbs for dagen og mesteparten av dette kommer fra meieriprodukter og brød så kan det være at man spiser feil sort karbs slik at man ikke kommer i ketose.
Som du skriver så er det veldig forskjellig hva vi kan spise, så derfor tenkte eg at det kanskje kunne være for lite grønnsaker og for mye av andre ting

Takk for forklaring. Da er vi enige, jeg leste nok litt feil Dersom en skal fortære 15 karbs kan en bruke meieriprodukter, brøderstatning osv men det nok bedre med 15 g karbs fra grønnsaker (helsemessig).

Når det gjelder stopp i vektnedgang eller at en faller ut av ketose (for de som er veldig karbs ømfintlig) må en finne ut hvilken karbs som "stopper" vektnedgangen for noen er det sågar nødvendig å kutte ut enkelte grønnsaker i en periode.

Det gjelder å bli kjent med sin egen kropp.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 17:47   #24
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!

Flott at du er tilbake i ketose - gratulerer!

At det var mer fett som skulle til, burde vært klart for oss alle. For i Den Store Boken skriver ketolysepappa Torkil:
"Hvis problemet er at du ikke er i ketose, må du i noen få dager redusere karbohydratinntaket til et minimum, kombinert med den regelmessige mosjonen. Det kan også være nødvendig å øke mengden av fett i maten."
Dette står å lese i kapitlet Problemer/bivirkninger, s. 81.

Når det gjelder grønnsakenes betydning, folkens, så må dere ikke glemme noe av det viktigste ved dem: enzymene!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose men går ikke ned Lavinia Spørsmål og svar 34 22-07-08 14:14
Ikke vektnedgang første uke ... Turi Spørsmål og svar 5 11-07-08 13:37
Farge på stixen og ikke vektnedgang, hvorfor? beate Ketolysekuren 11 05-03-08 11:04
Fortsatt ikke vektnedgang Mariette Ketolysekuren 1 20-01-08 12:44
Ketose og vektnedgang Strutsen Spørsmål og svar 16 04-12-05 23:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no