Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach > Fase I

Motet er på vei ned ...

Fase I De første 14+ dagene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-04, 21:21   #1
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien
Red face

Motet er på vei ned ...

Jeg sliter litt i helga. Er ekstremt godteri sulten. Sitter om gumler mokka-kesam (fra SB-boka). Der er det reven sjokolade opp i, så jeg gumler og smatter og leter etter sjokolade biter...
Jeg prøver å se på positive ting, sånn som det ser ut som om jeg har kastet 300 kr ut gjennom vinduet . Høres kanskje ikke så positivt ut, men for 3 uker siden kjøpte jeg meg en ny bukse, den har blitt for stor . Litt dumt egnetlig, siden buksa er fin (men ikke i en ønsket størrelse).
Hva med slike diettorella? Er de lov å spise? De er nesten "kalori-frie".


Sist redigert av Donkea : 15-09-05 kl 23:46.
Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-04, 21:00   #2
Nøttepi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 37
Innlegg: 1
Nøttepi er på en erverdig vei

Jeg er på dag tre i fase 1, og det har gått bra helt til idag. Spiste havrekjeks med kanel, og det er vell forbudt med havregryn i fase 1. Angra skikkelig etterpå, . Det går fint å kutte ut poteter/pasta, men savner brød!! Er bekymra for at jeg ikke sakl klare å gjennomføre resten etter at jeg ikke klarte å "styre meg" idag. Tips?

Nøttepi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach-dietten Svar med sitat
Gammel 03-11-04, 21:50   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hvordan går det nå Donkea?

Nøttepi: Et lite skritt utfor stien går så fint så... Du kommer nok til å få flere slike skritt utfor den veien du har bestemt deg for å gå... Og det gjør ingen ting!
Du prøver å gjøre noe helt nytt, og det er ikke mange som klarer å gjøre noe nytt helt perfekt med første forsøk... Det gjelder å øve... Jo mer du øver, desto lettere blir det!

Det er ingen grunn til at du ikke skulle klare resten fordi du hadde en liten sprekk.
Kansje du kan se på hvorfor det er vanskelig for deg?
Er det vanen?
Er det det praktiske?
Er det følelser?

Det er slik vi lører,- vi identifiserer hva som får oss til å gjøre det vi ikke ønsker å gjøre,- finner ut tiltak for å bedre på det, og fortsetter fremover.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 09:12   #4
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nøttepi

Jeg er på dag tre i fase 1, og det har gått bra helt til idag. Spiste havrekjeks med kanel, og det er vell forbudt med havregryn i fase 1. Angra skikkelig etterpå, . Det går fint å kutte ut poteter/pasta, men savner brød!! Er bekymra for at jeg ikke sakl klare å gjennomføre resten etter at jeg ikke klarte å "styre meg" idag. Tips?

Spis sånn kesam med kakao, kunstig-søtningsmiddel og koke-sjokolade opp i. Det reddet meg. Jeg er sjokoman, så jeg MÅTTE ha noe som lignet.

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 09:44   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Dioterella - er ikke de med aspartam, da? Det er vel ikke noe særlig karbohydrater i dem? Jeg tror det er lurt å unne seg noe i stedet for å sprekke totalt. Så prøv dem!

Stå på! Dette klarer du!

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 15:15   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Donkea

Jeg prøver å se på positive ting, sånn som det ser ut som om jeg har kastet 300 kr ut gjennom vinduet . Høres kanskje ikke så positivt ut, men for 3 uker siden kjøpte jeg meg en ny bukse, den har blitt for liten . Litt dumt egnetlig, siden buksa er fin (men ikke i en ønsket størrelse).
.

Oi det er vel bra vel.? Kjempemotiverende syns jeg da Jeg er ikke noe kjent med SB jeg og hva dere kan ha som kos....men klart bedre med lovlig søtet enn å sprekke på noe annet. Hvis magen din tåler det. Hva med stangselleri og smøreost da? Metter litt også. Stikk inn å les litt i journalen til Melene. Tror hun har skrevet noe om hva hun spiste som kos....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal jeg ned for lite for ketolyse? eno Spørsmål og svar 17 31-07-06 00:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no