Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Nytt slankesenter

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-04, 04:19   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Nytt slankesenter

http://www.romsdals-budstikke.no/app...NYTT/109090001

Men bør overvektige få dekt alt ved slike opphold. Blir en ikke mer motivert hvis en betaler en del selv for oppholdet?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 07:41   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Egenandel

Tror det er riktig som du sier Kristian, det blir viktigere for deltakeren selv å få noe igjen for kurset om de har betalt for det. Men nå må vi jo huske at en del av disse vil kanskje miste inntekt mens de er "innlagt", eller kanskje det blir ordnet med sykemelding for noen. En del av de som er svært overvektige er vel sykemeldte eller uføretrygdene fra før også.

Uansett, det er i hvert fall viktig og riktig at det ikke blir dyrt, det må ikke være slik at bare de med god økonomi får muligheten til å få denne hjelpen. En passelig egenandel synes jeg hver enkelt kan betale.

Er det noen som vet hva slags konsept dette senteret drives etter. Håper inderlig ikke det er for tadisjonelt. Det er for mye å håpe på at det drives etter lavkarbo-filosofien.........

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 08:47   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Det er modell etter Ebeltoft dessverre. De lærer seg nok å unngå fett sukker og å spise mye grønnsaker. Bare synd at de færreste av de klarer å følge det når de kommer hjem igjen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 11:24   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Det er ...

... til å grine av

Nå er kanskje ikke du så stor lenger Kristian, men kanskje du skulle logge deg inn på www.storegutter.com og misjonere litt for sunn fornuft

Ser det er åpent for kvinner også, så jeg tror jeg skal surfe litt rundt der inne selv også .

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-09-04, 11:04   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Kanskje jeg gjør det, men jeg må være forsiktig for store gutter liker ikke å bli belært om hva som er riktig kosthold. Men jeg kan fortelle hva som virket for meg.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-09-04, 11:19   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Har vært innom...

...og det var litt informasjon om lavkarbokosthold der fra før, så det er sikkert noen av medlemmene som prøver dette også.

Kommer nok til å la høre fra meg der inne jeg også. Har ikke så mye jeg skulle sagt enda, for det er alltid best å kunne fortelle om egne resultater.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-09-04, 11:59   #7
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Hilsen fra StorOla fra StoreGutter.com

Hei alle sammen, morro å se diskusjonen, også morro at det finnes så mange forum. Jeg har prøvd Atkins for 2 år siden, men falt da ut etter å ha gått lei av all den gode maten som manglet tilbehør. Pr. idag følger jeg egenkomponert diett, der brødmat er Fedon og Ingers Rugbrød, pålegg er rene produkter, drikke er vann og middagsmat er med mye grønnsaker, litt ris eller potet og asiatiske nudler.

Skal nå på "slankefarm" i Eidsbygda i Rauma, der det blir litt av hvert og ikke så Ebeltoft som det ser ut til at mange forestiller seg. Vi kommer til å skrive dagbok derfra og dere er hjertelig velkommen på SG for å bli medlemmer eller bare for å se.

Uansett mener jeg at vi som har et fedmeproblem må forene oss på en eller annen måte, og jeg er av den oppfatning at det må gjelde alle grupperinger om de ønsker operasjon, kur eller diett. Det er resultatet som teller, og det å kunne plukke erfaring fra hverandre.

Her kommer jeg nok inn igjen å hilser på. mvh StorOla

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-04, 12:48   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Velkommen hit StorOla

fin side dere har! (www.storegutter.com)

Skjønner ikke helt det med god mat uten tilbehør da... Bare snadder mat, og snaddert tilbehør på Atkins (om en har lest orginalboka)... Det vi ble feit av er selvsagt ikke inkludert...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-09-04, 14:15   #9
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Det var masse snadder, men jeg savnet poteter og ris bl.a. Hadde nok riktig bok, kjøpte den tilogmed 2 x for å gi et eks til min søster, fordi jeg er veldig enig i og teorien og hadde selv også vekttap i de 3-4 ukene jeg holdt på.

Snadderet ble kjedelig når jeg spiste det, men tok meg ikke tid til å forske i retter mm, lagde meg pannekaker av soyamel og det hjalp litt for suget på vanlig brødmat.

Problemet mitt er vel at jeg ikke har så j... mye tid å være på kjøkkenet, slik at det må være mat jeg kan ete hvorsomhelst, derfor passer fedonbrødet og hermetisk pålegg meg bra, for da har jeg noen skiver i sekken uansett hvor jeg er.

På min egenkomponerte diett + bevegelse har jeg nå tatt av 12 kg i perioden 4. august til 8. september. Skal på vekta i morgen igjen og da er det spennende om det fortsatt raser.

Ser også frem til å reise til Alm-Senteret, ikke spesielt for dietten, for kostholdet skjønner jeg meg sånn passe på, men det å trene og bevege meg i fem uker, få litt kondis, få pusten tilbake og ikke minst kanskje klare å gå noen trapper uten svetteduk og se ut som et damplokomotiv.

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-04, 14:27   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Velkommen hit, StorOla.

Jeg ønsker deg lykke til med "prosjektet" ditt.Det høres spennende ut. Måtte du lykkes.

Jeg ville synes det var kjempefint om du ville være med her også fremover, litt for vår skyld og litt for din del. Spør og fortell...her suger vi til oss all den lærdom og informasajon vi finner og prøver å svare etter evne.

Du er jo allerede godt igang ser jeg, både med kosthold og trim og det lover bra.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-09-04, 18:10   #11
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Det er vel en viss fare for at jeg kommer innom her også, er vel litt avhengig av å ha plasser å kunne få sagt hva jeg mener og tenker, og syns det er positivt å vandre mellom forumene. Har fått veldig mange impulser gjennom alt det jeg har lest på de forskjellige stedene, og til slutt finne en nok det som passer for meg.

Takker også for den gode mottakelsen og ser frem til å komme med mange meningsytringer.

Ser dere tidligere har tatt opp det med egenbetaling på kurssenterene og hvilke dietter som følges. For å ta egenbetalingen først: selvføgelig kan alle som er på en slik plass dekke kosten, men hvis en lever på attføring, uføretrygd eller er mindreårig så er det ikke så mye å betale med. Og hvis en tenker at noen av de som blir "behandlet" kommer tilbake i et aktivt yrkesliv etterpå, så er kostnadene for opphold småpenger i forhold til videre trygdeutbetalinger.

Det som er sagt om maten på Alm-Senteret er at det skal være sunn norsk mat i rette mengder, så får vi etterhvert se hva det vil si, men dette vil jeg selvfølgelig rapportere om i dagboka mi.

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-04, 19:37   #12
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Kjempebra...

...at du vil være litt sammen med oss også StorOla

Det virker som du har funnet noe som funker for deg, og det er jo det viktigste

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 11:01   #13
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

176 kg idag, yeess, så det går iallefall rette veien. se også følgende link

http://www.haugesunds-avis.no/apps/p...YHET/383340551

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 11:37   #14
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Dette er kjempeflott : )

Leste avisoppslaget du har linket til. Dette er virkelig kjempeflott. Ikke bare er du villig til å stå frem som en sykelig overvektig person, men du er også villig til å kjempe for andre som ikke har vært like heldige som deg. Og da sikter jeg selvfølgelig til at du har fått plass på det nye senteret, og har utsikter til operasjon.

Dette blir det spennende å følge med på

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 11:52   #15
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Det er godt at det går rette veien for deg nå Olav. Og så er det veldig bra at du går i bresjen for at alle som trenger det får gratis opphold på slankefarm, det skal du ha all ære for. Men jeg tror ikke det er rette løsningen å stue alle med BMI over 40 på en slankeinstuttisjon. Alle her vet at det ikke er enkelt å slanke seg og er en ikke motivert så går det ivertfall ikke. Derfor så mener jeg at hvis en har satsett penger for å lykkes med slankingen så er en mer motivert og dermed har større sjanse for å lykkes. Nå mener jeg ikke at du skal behøve å betale flere titalls tusen kroner men en liten egenandel på for eksempel 700Kr. Eller hva med å bare betale for maten....

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 15:46   #16
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Hei Kristian, hvis du ser ovenfor så mener jeg også at alle kan dekke kosten selv, og jeg kan være enig med deg at motivasjon må være tilstede uansett. Jeg har prøvd pulverkurene tidliger og vært 110% motivert til å gjennomføre dem, men har da selvfølgelig ikke lagt om kosten etterpå, noe som kun resulterte i at vekta i løpet av et år og to var høyere enn der jeg startet sist.

Hvis du ser på hva aksjonen går ut på, så er det ikke som avisene fremstiller det at jeg krever alt gratis, men at alle i hele landet skal ha samme mulighet til en eller annen form for behandling når de er kommet så langt at det er samfunnet som til slutt på betale hele gilde uansett.

Når egentlig ressurssterke mennesker havner på trygd pga en "sykdom" som fedme i ung alder (regner meg selv fremdeles som ung) så er det felleskapet som har hele kostnaden, å hjelpe folk enten med slankefarmer, operasjoner eller andre løsninger som gir resultater koster mindre enn ett års trygdeutbetaling til samme person, så man trenger ikke være økonom for å se hva som er samfunnsøkonomisk, men det hjelper enda mindre å være politiker ser det ut til.

Jeg selv er så heldig at jeg kan betale et slikt opphold selv, ta fri fra kontoret i 5 uker og allikevel ha bedriften når jeg kommer hjem. Dette er det et fåtall som kan, og vi kan alle sette oss på vår høye hest og si at dette ikke er vårt problem, men det er jeg stygt redd for at det blir ganske fort, da utviklingen kun går mot en feitere befolkning.

I mitt brev til statsministeren understreket jeg at forebygging er det aller viktigste, og det kan vi gjøre gjennom skoleverket, det er en del skoler med på et prøveprosjekt nå, der de har gymnastikk hver dag bl.a. noe jeg har sterk tro på nytter. Vi må også vekke foreldrene, slik at det skal være en høy terskel for å skrive melding om fritak, og også et opplegg for reaksjon hvis noen har vært fritatt for mye, gjerne gjennom innkalling til helsesøster eller skolelege.

Håper dette svaret utfyller littegrann, men hvis det er mer du ønsker utdypet er det bare å skrive.

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 13:47   #17
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Det skjer noe hele tiden.


http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/16/408449.html

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 13:55   #18
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Positivt med mer fokus på dette problemet, som jo er økende.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 13:58   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Jøss! Nå tror jeg politikerne våkner og ser på saken du brenner for. Stå på videre Olav

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 14:11   #20
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Jobber en målrettet så er det nok en mulighet ja, men ifølge ho psykologidama så er jo vi feite så ressurssvake at jeg burde vel satt meg ned med lua i hånda og håpt det kom en løsning.

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 14:13   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Ola !

Jeg ønsker deg virkelig lykke til, - både med aksjonen og med oppholdet på slankefarmen. Du er åpen og reflektert om din situasjon og hva som trenges og det ligger klart i kortene at du har alle sjanser til å lykkes.
Håper du holder oss informert, ikke minst om oppholdet på farmen. Skal bli spennende å følge deg fremover !!

Jeg kan fortelle deg en "hemmelighet" også. Har bodd i Odda jeg..... 1988-92. Husker ikke deg, men jeg husker VELDIG godt journalisten Kjekk kar det !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 14:25   #22
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Morsomt Nille, egentlig så er jeg jo Tyssedøling, men har bodd i Odda siden 1986, og gjorde vel ikke så mye av meg utad før 1993, men jeg så litt annerledes ut også den gang. (kan se bilde i mitt album fra 1990 under www.storegutter.com )

Uansett så må jeg jo takke for alle gode varme tilbakemeldinger fra dere alle, dere klarer både å glede og ergre meg, så det føles godt. Vi kan jo ikke være enige om alt fordi vi alle har felles at vi veier for mange kilo.

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 14:56   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har vært inne på albumet ditt. Nei, jeg husker fremdeles ikke. Jeg jobbet i Tyssedal forresten. Ikke så mange bedrifter å velge i. Var med gjennom branner og utrenninger, navneskifte og direktør skifter.... Har på fritiden gått masse turer langs Ringedalsdammen med hundene (noen fæle langhårede noen + 1 irsk setter), tatt trallebanen ..... Det er et flott område å bo i - spesielt for barn.

Uansett.. vi står alle sammen mot vekta og for et sunt kosthold. Vi er alle forskjellige og må finne det som funker for oss. Om vi følger forskjellige måter å nå målene våre har vi fremdeles samme mål. Å finne trivselvekten vi kan leve med. Om man følger pillekurer, pulverkurer, GR, Fedon eller andre lavkarbovarianter, er det viktig å forstå at det dreier seg om en total omlegging av kostholdet. Uansett hvga man gjør vil man ikke lykkes om man går tilbake til "gamle synder". Man må fortsette å spise sunt ! Det er vi enige om alle sammen (trur eg).

Skal følge med på Storegutter.com og jeg. Det var mye interessante input der !

Stå på !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 15:10   #24
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Da jobbet vi nok kanskje på samme bedrift, var på labben og i forred. fra 1986-93, men om en ikke huskes så har vi helt sikkert felles bekjentskaper


Er helt enig med deg i det at vi må finne våre egne løsninger, og jeg vet at jeg alltid må følge en form for diett hvis jeg skal kunne bli der jeg er innstilt på å komme. Tror også vi alle har så mye å gi hverandre at det å cruise rundt i alle forum bare er sunt, en må bare spille med åpne kort, slik at en ikke tråkker på eller sårer noen.

Vi ses nok igjen Nille

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 16:54   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Søren heller Ola, jeg MÅ jo ha sett deg hver dag - iallefall når du var på laben - hos Edvin, sant ?!! Vi må jo ha spist lunch sammen i kantina hos Erna. Det er mange år siden, men allikevel !! Det irriterer meg grenseløst.

Jeg er til høyre på bildet der. Hadde krøller en stund da jeg var i Odda, men samme lengden

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
nytt øl i norge syl Lavkarbo generelt 1 16-09-04 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no