Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

1.6 kg siden 2.januar

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-10, 21:31   #1
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

1.6 kg siden 2.januar

Trenger litt tips her...synes jeg er såå flink men får lite igjen for strevet.. Er i ketose, vært det siden dag 5. Har ca 15 kg som skal ned, kan sikker gå ned 20 kg i:flg bmi. Slik spiser jeg nå:
I går: lunsj: 1 kokt egg, 5 sukker erter 30gram skinke
middag: 1 kyllingfile, dæsj bernaise, og grønn salat.
kvelds, cc med kesam vanilje og kanel, ca 100gram

I dag: lunsj: 2 kokte egg og litt cc blanding fra i går. ca 100gram
middag: 3 fiskekaker, salat og en dæsj ca 2ss bernaise
kvelds: ca 40gram gul ost og 4 kjøttboller

Slik ser dagene ut i uka nå. Synes selv jeg er flink til å trene også. trener ca 3 ganger pr uke. og det er 3 ganger mer enn før. I helgene koser jeg meg nok litt mer: Slik som i helgen: maten er den samme men spiste sjokolademousse, dvs hjemmelaget av sukkerfri sjokolade og krem. Litt nøtter, og 1 glass vin.

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:33   #2
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Tar også ketolyse vitaminene og omega 3... Tips anyone??

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:40   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

du spiser ikke særlig mye, ser det ut som. Ser ut som et skikkelig strikt lavkalorikosthold, med lite karbohydrater.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:43   #4
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Jeg synes det i utgangspunktet ser ut som at du spiser veldig lite!
Kanskje enda mer fett er på sin plass.

Du bør heller ikke trene for hardt når du er på ketolyse. I alle fall ikke i starten.
Husk at du ikke skal teller kalorier på ketolyse! Det er karbohydratene du skal passe på, og da er det ikke noe sjakktrekk å spise sukkerfritt godteri eller sjokolade heller.
Det er ikke noe tegn på vektnedgang at du er i ketose.

Men det blir spennende å se hva de mer erfarne brukerne her sier.

Masse lykke til, uansett!

__________________



Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:43   #5
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Jeg har også lurt på om jeg spiser for lite? Tror du det? Men spiser jo når jeg er sulten...? Og spiser jeg jo mett...Men må jeg ha mer??

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:47   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Jeg har også lurt på om jeg spiser for lite? Tror du det? Men spiser jo når jeg er sulten...? Og spiser jeg jo mett...Men må jeg ha mer??

Hmm. Blir du mett av ett egg, litt sukkererter og et par skiver med skinke? Kroppen blir kanskje vant til det etterhvert

Jeg synes du spiser ekstremt lite.. "Vi" teller jo ikke kalorier her, men på den første dagen der f.eks så får du i deg grovt regnet maks 500 kalorier og den andre maks 800. det er aaaaaaaaaaltforaltfor lite.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:50   #7
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Vi er jo forskjellige, og noen klarer seg med mindre mat enn andre.

Tror likevel jeg ville ha guffet på med litt mer fett, jeg!
Ser i folks innlegg her at frokosten gjerne består av 5-6 skiver stekt bacon og 2-3 stekte egg.....så da blir det litt lite fett i din frokost, blant annet.

Jeg spiser heller ikke mye mat, men merker at den fete maten metter utrolig mye mer enn det jeg spiste før.
Hovedsaken er likevel at vi ikke skal være sultne, men spise oss passelig mette.

__________________



Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:51   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Opprinnelig lagt inn av Katteeier, her.

Vi er jo forskjellige, og noen klarer seg med mindre mat enn andre.

Men et sted går grensa for hvor lite en kropp skal klare seg på i løpet av en dag da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:53   #9
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Bør jeg da spise oftere eller mer til måltidene? Hvor mye jeg spiser til lunsj varierer ganske mye. Men er ikke så veldig sulten nå som jeg er i ketose. Men noen ganger spiser jeg like gjerne omelett laget av 3 små egg, med stor salat og litt ost og olje.. eller middagsrester. eller stoooor salat med ost masse skinke, olje, nøtter etc... og ofte fløte som er kokt ned til saus på middagen...sukk...vanskelig..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 21:56   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Bør jeg da spise oftere eller mer til måltidene? Hvor mye jeg spiser til lunsj varierer ganske mye. Men er ikke så veldig sulten nå som jeg er i ketose. Men noen ganger spiser jeg like gjerne omelett laget av 3 små egg, med stor salat og litt ost og olje.. eller middagsrester. eller stoooor salat med ost masse skinke, olje, nøtter etc... og ofte fløte som er kokt ned til saus på middagen...sukk...vanskelig..

Du kan jo prøve litt sånn gradvis, kanskje? og f.eks ta det midt på dagen.. kan være litt mye med mye mat til frokost og jeg blir hvertfall utrolig kvalm av mye fett på kvelden. Litt mer bør du hvertfall ha i deg for å få fart på forbrenninga

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:01   #11
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Okay..får prøve det. Fløte i cc blandingen da feks..har fått dilla på most cc med vanilje essens ,kanel og søtstoff... Metter bra også..smaker riskrem...

ofte går vekta noen gram ned i løpet av uka, men rett opp i helgen. Og jeg har IKKE de store utskeielsene i helgen heller...men kanskje hvis forbrenningen er lav i uka...? som sagt...litt sukkerfri godis...mulig noe nøtter.. kanskje 1 glass...sukk...prøve med mer fett i uka..VIL så gjerne få det til...Trives bra med denne typen kosthold..Ikke sulten..ikke fysen...deilig

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:03   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Okay..får prøve det. Fløte i cc blandingen da feks..har fått dilla på most cc med vanilje essens ,kanel og søtstoff... Metter bra også..smaker riskrem...

ofte går vekta noen gram ned i løpet av uka, men rett opp i helgen. Og jeg har IKKE de store utskeielsene i helgen heller...men kanskje hvis forbrenningen er lav i uka...? som sagt...litt sukkerfri godis...mulig noe nøtter.. kanskje 1 glass...sukk...prøve med mer fett i uka..VIL så gjerne få det til...Trives bra med denne typen kosthold..Ikke sulten..ikke fysen...deilig

Det er jo sånn med ketosen at den trenger endel fett for å forbrenne. Du går sikkert ned på det kraftige kaloriunderskuddet, men det stopper liksom opp etterhvert som kroppen får for lite næring i en periode.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:03   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

Du kan jo prøve å lage noen feite grønnsaksretter? Ser ikke ut til at du får i deg så mye av grønnsakene heller.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:32   #14
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: 1.6 kg siden 2.januar

bare for å sitere torkild i boka hans: fett forbrenner fett..

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
5 kg i januar a-m Ketolysekuren 86 02-02-10 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no