Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-10, 11:16   #1
Trine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: oslo
Alder: 49
Innlegg: 3
Trine er på en erverdig vei
Unhappy

Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Trenger noen råd nå. Jeg har gått på ketolyse kuren i 5 uker og har gått ned 4 kg, men ingenting siste uken. Jeg har testet på stiksene og de gir fra fullt til moderat utslag på ketoner. Hvorfor går jeg da ikke ned i vekt? Jeg har mye å ta av, ca 35 kg igjen så det er ikke årsaken. Nok fett spiser jeg også. Kanskje litt lite vann, men jeg trodde at når man var i ketose så gikk vekten ned automatisk.
Har jeg misforstått noe?
Gode råd mottas med takk!

Trine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 11:19   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt.

fire kilo på fem uker er IKKE lite. Du kan ikke regne med å gå ned hver uke, desverre Innimellom trenger kroppen litt tid til å følge med. Og du kan ikke forvente å gå ned så mye mer enn 800 gram i uka heller. Noen uker mer, noen uker mindre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:08   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

For det første har du hatt en flott nedgang så langt!
Som det sies over her, det går ikke like fort unna hver uke. Mensen kan være en grunn til at det stopper opp litt. De sier man ikke har møtt et platå før man har stått bomstille i minst 4 uker!

For det andre er det ikke noe som heter fullt utslag på stiksen! Alle fargeendringer er utslag og utslag er utslag!
For å være sikke rpå at resultatet er til å stole på skal du måle om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!

For det tredje er det nå en gang desverre slik at ketoner i urinen ikke er synonymt med vektnedgang!
Er mange faktorer som spiller inn for at man skal gå ned i vekt og selv om du har utslag på stiksen er det ingen automatikk i at du går ned i vekt!

Vannet, som du sier, er veldig viktig (eller væskeinntak, må ikke være vann)
Noen går ikke med i vekt om de spise tomater, eller nøtter, eller for mye ost og andre meieriprodukter, eller bruker søtstoff eller brøderstatninger eller....... Mange partystoppere ute og går!

Ikke få panikk! Fortsett som du har begynt og se det an til neste uke! Bruker du målebånd, forresten? Mange går inn cm før kiloene syns på vekta!

Lykke til videre!

Du kan jo ta en titt på denne tråden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:26   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Ikke stress. Jeg tror de aller fleste her som har gått ned mye vil kunne fortelle om flere uker da vekta har stått stille og kroppen har tenkt seg om. Det går i rykk og napp!

Om stillstand vedvarer, kan du begynne å se på evt problematiske matvarer, som Kitt også nevner, men i første omgang er det beste du kan gjøre å ikke stresse.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:38   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Gratulerer med flott vekttap! 4kg på 5 uker er til å juble over.

Du er ikke garantert at vekten går ned hver bidige uke bare fordi du er i ketose, jeg har i grunn stått stille siden 1.januar og er i ketose og spiser riktig( ja, sånn minus denne helgen hvor jeg tryna i en bollepose) og før det startet jeg i mars og har så og si vært i ketose hele tiden. Og jeg har enda flere kilo å ta av enn deg
La kroppen få ordne opp og slapp av.

Har du mørkt lilla utslag ville jeg nok sjekket at jeg drakk nok, for det kan være at du drikker for lite vann.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 17:10   #6
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Jeg synes du har flott nedgang, er ikke alle som går ned masse kilo første ukene - bare starter på jevn nedgang liksom. Når det gjelder utslag på stixen så har jeg inntrykk av at når jeg har mørk lilla stix så går jeg hvertfall ikke ned! Akkurat som kroppen holder på sitt da, men det løsner når jeg tyller i meg vann. Noen andre som har opplevd det samme? Rusle for å hente vannflaska nå...

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:50   #7
moochie
Medlem
 
moochie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Haugesund
Alder: 41
Innlegg: 54
moochie er på en erverdig vei

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Som de andre sier, gratulerer med vekttapet Kjempe bra så langt

moochie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 20:58   #8
Trine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: oslo
Alder: 49
Innlegg: 3
Trine er på en erverdig vei

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Takk, så snille dere er som tar dere tid til å motivere meg. I dag viste vekta endelig 300g ned til. Hurra! (Kanskje det hjalp med 3 liter vann i går) uannsett er jeg videre på vei ned. Jeg er svært utålmodig og har en lang vei å gå der. Har jo lest at folk går ned veldig mye, veldig fort på denne kuren og da vill jeg også det. Mange kilo i uka. Men, det går jo nedover og det er veldig deilig å ikke være sulten eller ha lyst på noe hele tiden.

Igjen takk for støtten i min lille vekt krise. Trine

Trine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:06   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Det er de færreste som går ned flere kilo i uka. Noen går ned mange kilo første uka, kanskje pga mye vann i kroppen. Men sånn ellers kan jeg tenke meg at ca 500g i uka i gjennomsnitt ( det betyr stillestand noen uker og en kilo andre uker) er det vanlige.
Jeg vil IKKE gå ned en kilo i uka eller mere, huden skal jo henge med også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:40   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Trine, her.

Har jo lest at folk går ned veldig mye, veldig fort på denne kuren

Hvis du leser litt til ser du at det går i rykk og napp for de fleste. Det finnes hundrevis av innlegg her inne med panikkslagne mennesker som plutselig står stille i noen dager/uker...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:22   #11
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Fullt utslag på ketolyse sine urinstiks men alikevel tregt ned i vekt

Gratulerer med flott vekttap!
Jeg er helt ny her, startet for tre uker siden. De to første ukene gikk jeg ned 3,4 kg. Midt i den tredje uka bare MÅTTE jeg en tur på vekta... , litt opp igjen, orket ikke se helt nøyaktig. Håper det har med mensen å gjøre. Men, ialle fall...... etter at jeg fikk tenkt meg litt om så kom jeg jo på hvor mye bedre jeg føler meg nå, mer rolig innvendig liksom, det er vel kanskje pga mer stabilt blodsukker? Og jeg trenger ikke å gå sulten! Her inne finnes "tusenvis" av fantastiske oppskrifter.
Hvordan er det med deg, sånn utenom vekttapet mener jeg? Har også du det bedre enn tidligere?
For min del fant jeg ut at vekta er kun et tall, og jeg har bestemt meg for å veie meg kun en gang pr mnd, men det er jo meg da.

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, urinstiks


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslag på urinstiks. mih Ketolysekuren 3 23-09-09 14:21
Andre vitaminer i tillegg til ketolyse sine, hemmes opptaket? Lahna Spørsmål og svar 1 25-07-09 20:08
Urinstiks Regan Ketolysekuren 6 02-01-09 20:17
Mye utslag på stixen=opp i vekt? Skippy Ketolysekuren 4 18-11-08 15:10
15 cheezdoodles kl.18, når vil stix'en gi utslag/manglende utslag? tonemor Ketolysekuren 3 29-10-08 23:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no