Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pepsi max og sånn

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-10, 15:34   #76
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max og sånn

Sitat:

Dette ble altfor svart hvitt for meg. Vi har da ikke samme toleransegrenser?! Det blir som å si at alle med like lys hud kan sitte like lenge i sola, alle med samme kjønn og vekt tåler like mye alkohol før de blir fulle. Det er jo enorm forskjell på at noen kan drikke mer alkohol enn andre før de får leversykdom enn å si at alkohol helbreder det?

Joda, men si du hadde drukket en del alkohol etter at du hadde fått påvist en eller annen type leverbesvær. En tid senere får du vite at problemet er borte, hadde du da vært overbevist på at det var alkoholen som helbredet leveren til tross for at det er allmenn kjent at alkohol ikke gjør leveren noe godt? Dette ble litt simpelt, men jeg tror du fatter poenget.

Sitat:

For meg er dette et av argumentene for at ernæringsforskning sier oss noe - men det kan aldri være/bli en bombastisk sannhet.
Det er så utrolig mange ting som påvirker oss, som de ikke kan luke ut når de forsker. Og ikke bare mikro- eller makronæringsstoffer og sammensetningen/mengde. Mange som er nervøse får diare, noen blir forstoppet - og det kan gjøre noe med opptaktet av næring. Irritabel tarm kan ha malabsorbsjon som et symptom. Irritabel tarm kan for mange påvirkes ganske mye av det psykiske og også av det de spiser fysisk.

Helt riktig, men det er veldig mye forskningen har funnet ut som er så nærme bombastisk sannhet at man gjerne kan ta det for å være det. Forskningen har gjort mange skråsikre konklusjoner, det jeg lurer på er hvorfor man skal sette spørsmålstegn ved en av dem uten å gjøre det ved alle.

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:16   #77
entotre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 39
entotre er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max og sånn

For min del er det vel pepsi max som gjør at eg klarer å si nei til andre søtsaker! Må ha

__________________
Klarer eg å komme i form til bikinisesong??
Min journal
entotre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 15:51   #78
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi max og sånn

Opprinnelig lagt inn av entotre, her.

For min del er det vel pepsi max som gjør at eg klarer å si nei til andre søtsaker! Må ha

Nei, du må ikke. Du bare tror du må

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar

Emneord
mett, pepsi max


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pepsi Max Is? Benedictee Ketolysekuren 11 09-06-10 21:21
Pepsi Max Anitra Ketolysekuren 2 20-10-08 23:20
Pepsi max MissPhun Lavkarbo generelt 47 13-01-08 23:26
pepsi-max og tab-x-tra m.m frk.wu Lavkarbo generelt 4 02-06-05 18:58
Pepsi Max Fleskepølsa Induksjonen 12 08-02-04 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no