Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette blir spennende!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-07, 21:01   #1
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien
Talking

Dette blir spennende!

Etter å ha lest om ketolysekuren på internett er jeg nå klar for å starte! Jeg har lest boken, og er motivert og spent!

Jeg har spist lite karbohydrater lenge, men ikke strukturert slik som dette. Jeg har i overkant av 20 kg som må av for at jeg skal slippe å kaste bort mer energi på å være misfornøyd med kroppen min. Og ettersom jeg IKKE kommer til å gå på en lavkallorikur til, tror jeg dettte kan være en super løsning for meg.

Etter 2 tette barn og veldig stillesittende graviditeter har kiloene sneket seg på, og jeg har det ikke bra med det. Jeg kommer ikke til å veie meg, for å passe på at "slankehysteriet" ikke tar overtak, slik det har gjort enkelte ganger tidligere.

Jeg sitter nå og skal lage en ukemeny, og ser at dette kan blir mye god mat for både meg og familien min.

Er det viktig at alt veies? Grønnsaker og? Veier dere hele tiden, eller er det kun i en periode.

Vi har en fin kantine på jobben, men jeg kan jo ikke stå der med kjøkkenvekten foran alle kollegaene mine . Det er alltid salat, reker, ost, dressing osv tilgjengelig. Noen tips? Jeg har ikke så lyst til å ha med egen mat, for jeg vil ikke ha noe fokus på at jeg slanker meg.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 21:11   #2
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette blir spennende!

Hei

Velkommen i "klubben".

Jeg er ikke kjempedreven på dette selv, men jeg syns det er greit å veie grønnsaker og annen mat noen ganger. Jeg veide det i begynnelsen hele tiden, men det blir vanskelig innimellom, for jeg lager mat til flere enn meg og da blir det feil med veiing uansett.

På jobben er det vel greit å spise salater, tenker jeg. Sålenge du holder deg unna salater med pasta. Og er forsiktig med dressingen, hvis du ikke allerede vet at de ikke inneholder "ulovlige" ingredienser.

På framsiden av lavkarbo er det en oversikt over hvor mye karber de forskjellige grønnsakene har, så du kan jo regne sånn grovt i hodet på salater du kjøper på jobben...

Lykke til videre.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 21:25   #3
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Dette blir spennende!

Er det ikke herlig med salatbar på jobben! . Lett å spise sunt, uten at noen kan fokusere på at jeg spiser anderledes enn de andre.

Har dere egg og fisk/kjøtt også? er du ekstra heldig

Bare pass på at du unngår pasta, mais, ris og ferdig blandede dressinger.

Hvis du trenger å bli overbevist om hvor mye salat du kan spise, kan du gjøre følgende hjemme. Ta en skål på størrelse med jobbskåla, fyll den og vei den, sjekk så med tabellen på framsida her hvor mye karber den har.

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 22:06   #4
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Dette blir spennende!

Takk for svar !


Jeg har allerede sett at det er stor forskjell på dressinger, så jeg vil være bevist der. Det var veldig merkelg å spise sæterrømme til middag i dag, det var mange år siden. Men jeg må si det smakte!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 22:42   #5
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Dette blir spennende!

Oi, testet positivt på strixen etter en dag! Det var moto! Men jeg har jeg spist lite karbohydrater en god stund.

Ellers har jeg laget Ziggylappene, og det var jo både enkelt og kjempegodt! Jeg tenkte å ta de med på jobb og ta på pålegg i lunsjen. Nam!

Jeg klarer ikke å forstå at jeg kan gå ned i vekt av dette, men det hadde jo vært fantastisk om det skjedde !

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 22:50   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Dette blir spennende!

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Oi, testet positivt på strixen etter en dag! Det var moto! Men jeg har jeg spist lite karbohydrater en god stund.

Ellers har jeg laget Ziggylappene, og det var jo både enkelt og kjempegodt! Jeg tenkte å ta de med på jobb og ta på pålegg i lunsjen. Nam!

Jeg klarer ikke å forstå at jeg kan gå ned i vekt av dette, men det hadde jo vært fantastisk om det skjedde !

Velkommen hit
Du har kommet godt i gang ser jeg. Kjempe bra
Men klarer du virkelig å ikke veie deg?... WOW... der har jeg noe å lære

Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 22:53   #7
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Dette blir spennende!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Velkommen hit
Du har kommet godt i gang ser jeg. Kjempe bra
Men klarer du virkelig å ikke veie deg?... WOW... der har jeg noe å lære

Ly

Takk!!

Batteriet i vekten er brukt opp, så da har jeg latt være å bytte .

Jeg blir så opphengt i vekten at det er helt håpløst.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 09:38   #8
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei

Sv: Dette blir spennende!

Velkommen hit!! OG lykke til. Når det gjelder veiing av mat har ikke jeg gjort det med mindre jeg lager gryteretter hvor det er mange typer grønnsaker. Da syns jeg det har vært greit å regne litt..
Ellers har jeg spist til jeg har vært mett og passet på at måltidet har hatt proteiner, fett og litt karbos ( 15 g hver dag har jeg brukt) .. Har funket bra for meg det..

Jeg må si at dette er den enkleste kuren jeg noen gang har tatt og jeg gleder meg til å fortsette!

Ha en fin dag!

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:30   #9
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Dette blir spennende!

Opprinnelig lagt inn av Aquarius, her.

Velkommen hit!! OG lykke til.

Takk for det !

Stixen var i dag mørk rosa, og jeg føler i det hele tatt at dette er veldig bra. Klærne sitter allerede løsere?!?, og jeg koser meg med god mat.

Mannen og barna (1,5 og 3 år) virker også fornøyde med det nye kostholdet. Vi har alltid spist skikkelige middager, men har fått en ny giv på å lage spennende og sunn mat nå!

Vi får se hvordan det går med min bedre halvdel som aldri legger på seg. Han spiser jo nå fløte og sæterrømme med alle karbisene sine

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:31   #10
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Dette blir spennende!

Men jeg har merket en negativ ting da..

Jeg lukter aldri svette, men de to siste dagene har jeg hatt svettelukt i armhulene *jæk*....

Er dette vanlig?

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Italiatur - hvordan skal dette gå?? Henriksmamma Ketolysekuren 4 29-03-07 13:08
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no