Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Lunsj på skolen - lange skoledager

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-14, 15:17   #1
LowCarbMe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 19
LowCarbMe er på en erverdig vei

Lunsj på skolen - lange skoledager

Hei!
I morgen starter skolen igjen etter påske og jeg lurer på om noen har tips til hva jeg kan ha med til lunsj. Vi har tilgang på mikroovn hvis noe trenger og varmes

Jeg har pleid å lage med en salat eller cottage cheese med bær emn begynner å gå litt lei av å ha dette på skolen...

Tar imot tips med stor glede!

__________________


LowCarbMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ungdom med Diabetes type 1 og som spiser Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 15:35   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16940 Her finner du mange tips

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 13:22   #3
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

Om du scroller heeeeelt ned på denne siden så ser du forslag til lignende tråder.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 14:02   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

Jeg har ofte med kylling, kalkun eller karbonadedeig, stekt med kokosmelk og masse wokgrønnsaker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 16:02   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

Nå går ikke jeg på skole eller jobber. Men jeg har ofte bruk for matpakke og det kan være ting som:
- påsmurte pannekaker ( visp sammen 2 egg +3ss fløte og stek i liten stekepanne, gir ca 4 pannekaker) med feks skinke og ost. Agurk og paprikastaver eller noen dusker blomkål ved siden av.
- Kald karbonade , kyllingfilèt, kotelett el.l. med feks en snei brie og div grønnsaker som spises med fingrene, blir det lite fett lager jeg en liten boks med dip av halvblandet majoens og rømme og krydrer med feks sennep eller hvitløk og pepper el.l.
- Påsmurte oppsies( søk her ikke så finner du en tråd med oppskriften, må prøves) og grønnsaker til.
-Kald omelett med mye grønnsaker i.
-Eggerøre og spekeskinke og grønnsaker til.
- Suppe på termos, feks tomatsuppe eller blomkålsupper med kjøttdeig i ,du kan ha kjøttdeigen i en boks ved siden av, den blir varm nok når du heller suppen over.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 19:13   #6
LowCarbMe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 19
LowCarbMe er på en erverdig vei

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

Takk for svar og gode ideer! Jeg kommer definitivt å prøve ut noe av dette!

__________________


LowCarbMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ungdom med Diabetes type 1 og som spiser Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:49   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

En enkel lunsj for min del er å ta med noen blader hjertesalat, like mange oppskjærte skinkepålegg og osteskiver. Agurk, paprika og tomat. Så bygger jeg meg en slag sandwich av det her.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 14:55   #8
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

I disse travle eksamenspuggedager som tilbringes fra morgen til kveld på biblioteket lever jeg lykkelig av et glass (170g) nøttesmør.

Ellers
- salater med egg, kjøtt, tunfisk etc...
- middagsrester
- boksmakrell (evt annet pålegg)
- nøtter
- hjemmelagd lavkarbosnop for når man trenger litt ekstra oppmuntring. Hilsen hun som akkurat bakte lavkarbosjokoladekake

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 23:02   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

Jeg lager gresskar eller blåbær muffins med kokosmel, kjempe gode!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 01:47   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg lager gresskar eller blåbær muffins med kokosmel, kjempe gode!

oppskrift?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 08:21   #11
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

1 kopp kokosmel
1 kopp kokosmelk
12 egg
1/2 ts bakepulver
1 kopp gresskar pure
1/4 ts salt
1/4 ts kanel, allehånde og nellik

Heller is store muffins former (jeg bruker fra if you care, de er best)

Stekes i ca 25 minutt.

Vist jeg lager med blåbær kutter jeg krydder men tilsette en kopp blåbær, og saft fra en sitron.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 14:42   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lunsj på skolen - lange skoledager

Takk!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kakao på skolen! Mariline Generell diskusjon 10 18-02-14 00:22
Lage lunsj til skolen hansolo Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 29-04-12 01:30
Mat på skolen Tricky Generell ernæringsdebatt 11 25-08-09 19:53
Kosthold i skolen mofe Barns kosthold 14 05-05-05 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no