Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Hjelp, jeg spiser alt for lite!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-12, 14:29   #26
Nistepike
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Odalen
Innlegg: 3
Nistepike er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Jeg har også slitt endel med å fylle opp energibehovet i løpet av en dag og mitt tips er å fokusere på ting som du virkelig liker å spise, for det er mye mer motiverende enn ting som bare smaker helt ok. Å pøse på med mer fett og mer kjøtt tror jeg ville hjulpet godt på, desverre er det ikke alle grønnsaker som egentlig inneholder så mye energi i forhold til mengden. Fet ost og nøtter er jo nevnt før, men det er helt ok å ha med små mellommåltider hvis man sliter med å få i seg nok

Lykke til!

__________________
http://nistepike.blogspot.com/
- Aldri mer tørre brødskiver!
Nistepike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Paleo Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 08:07   #27
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Nistepike - Enig, viktig å finne god mat man liker! Får i meg nok kjøtt, og det er jo ikke så mye energi i kjøtt heller. Så det er dette fettet, da

*

Etter en tid med ostekake til lunch kan jeg gjenta at det er en suksess! Holder meg mett og ikke minst veldig glad, mener, kake hver dag!! Har mer kraft i musklene, og har faktisk fått økt apetitt

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 12:42   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Da kan du kanskje avansere til denne energibomba! (Dør litt bare jeg tenker på denne kaka, om nom nom ...! )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:19   #29
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da kan du kanskje avansere til denne energibomba! (Dør litt bare jeg tenker på denne kaka, om nom nom ...! )

OH - MY - GOD !!!
Den så fantastisk ut!

Har laget Fedons franske noen ganger, men den ser jo puslete ut i forhold til den her herligheten!

Det blir helt klart bakt en slik når jeg begynner å bli tom for ostekake
Tusen takk for tips!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 16:01   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

OH - MY - GOD !!!
Den så fantastisk ut!

Har laget Fedons franske noen ganger, men den ser jo puslete ut i forhold til den her herligheten!

Det blir helt klart bakt en slik når jeg begynner å bli tom for ostekake
Tusen takk for tips!

Fedons franske er god. Denne er helt fantastisk! Husk å la den være i kjøleskapet over natten. Ikke minst er det godt med litt seterrømme og (sukkerfritt) bringebærsyltetøy til.
Åhå. Nå gleder jeg meg til bursdagen min, gitt! Da er denne standard.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 13:32   #31
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

La inn maten jeg spiste i går, som var en ganske vanlig dag, inn på diett.no for å sjekke hvordan jeg lå an...

Fordelingen var grei, med 64% fett 20% karbo og 15% protein, men energi 989! På en hel dag. Og det er ikke akkurat som om jeg har så mye å ta av, heller. Jeg er 155 høy, og veier 50 kg.

I går spiste jeg (vekten er ganske omtrentlig, veier ikke maten lenger):

Frokost
1 Ryvita knekkebrød, multigrain
ca 5 g smør
ca 10 g leverpostei
1 skive syltet rødbete

Lunch
ca 20 g kokte linser
ca 50 g baconpølser (matmesteren)
1 rå gulrot
1 snackagurk
1 kokt egg

Middag
ca 50 g dampet gulrot
ca 50 g dampet blomkål
ca 50 g dampet brokkoli
200 g steinbitkaker
ca 3 ss smeltet smør

Jeg skjønner jo at jeg må spise mer, og det er ikke rart at jeg er slapp og tiltaksløs, men jeg er rett og slett ikke vant til å spise så mye. Jeg trodde faktisk at det var en rimelig bra dag i går. Frokosten vil jeg ikke endre, har lite matlyst og tiltak på morgenen. Veksler med makrell i tomat på knekkebrødet. Ser at jeg kan legge til noe fett i lunchen. Men orker ikke å spise mer til middag, var stappmett i går. Kanskje legge inn et måltid mellom lunch og middag, og legge til dessert, typ ovnsbakt frukt med nøtter og krem, eller bær og krem?

Noen som har strevd med det samme som har noen tips? Kan jo ikke fortsette sånn

Hei Klara!

Jeg ser du har fått mange fine svar her! Åssen har det gått? Har du endra noe på kosten?

Til å være LCHF/Hexeberg-kost så syns jeg 20% karbohydrater er veldig mye. Jeg ville ha kasta knekkebrødet, som en så bra skrev her, og spist mer fettholdig mat. Vi skal jo gjøre om kroppen så den bruker fett som energi, ikke karbohydrater. Protein trenger vi bare passende mengde av for vedlikehold av muskler m.m.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 17:08   #32
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!

Opprinnelig lagt inn av Miranda13, her.

Hei Klara!

Jeg ser du har fått mange fine svar her! Åssen har det gått? Har du endra noe på kosten?

Til å være LCHF/Hexeberg-kost så syns jeg 20% karbohydrater er veldig mye. Jeg ville ha kasta knekkebrødet, som en så bra skrev her, og spist mer fettholdig mat. Vi skal jo gjøre om kroppen så den bruker fett som energi, ikke karbohydrater. Protein trenger vi bare passende mengde av for vedlikehold av muskler m.m.

Som jeg skriver lengere opp, med kake til lunch går det veldig bra!

Det er flere som har reagert på knekkebrødet, men det skifter jeg som sagt ikke ut. Og det er ikke mange kh i den lille saken.

De fleste kh mine kommer fra linser, bønner og grønnsaker. Normalt ligger jeg mellom 30 og 60 kh, og fungerer veldig bra på det. Har ikke noe ønske om å leve ketogent

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg for mye/lite? Hjelp meg litt ... *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 16 03-07-11 23:13
Spiser jeg for lite? heidia79 Spørsmål og svar 6 13-06-11 21:02
Spiser jeg for lite? paprika Spørsmål og svar 11 10-05-06 22:44
Spiser jeg for lite? Searynox Ketolysekuren 12 13-08-05 17:06
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 03:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no