Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

MAIskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-12, 11:45   #1
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

MAIskravletråden 30+

Kom mai, du skjønne, milde, gjør skogen atter grønn!

Stor klem til alle som har overlevd vinteren og det å levere inn sjølvmeldinga. Gah, det var litt av ein hovudverk for meg. Aner ikkje korleis det skal gå, av og til er ting berre litt for kompliserte.

Eg burde tatt merknad i vekta mi - det var vel 1. mai for to år sidan at eg begynte "på igjen" - men får gå etter gårsdagens 89.2 kg ... langt ifrå det eg hadde sett for meg og håpt på da eg satte i gang, men alt ned er positivt. Var vel rundt 115 da. 2 år på 25 kilo og 3 år 2 mnd omtrent på 40-pluss-litt... jo, jo.

Kva skal de bruke fridagen i dag til, da? Eg skal gjere meir av det husarbeidet eg aldri kjem a jour med. Og kanskje site litt på balkongen og kose meg med ein tekopp og ei bok. Det er ikkje veldig varmt, akkurat, men det er sol

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 12:12   #2
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: MAIskravletråden 30+

Da var det mai og det første dagen på vei mot en bedre helse for meg. Meldte meg inn på EVO Fitnness idag, og skal dit første gang senere idag. Og idag startet jeg dagen med Cottage Cheese med friske bringebær til frokost.

Har nettopp hatt et 4 ukers opphold på Hokksund Rehabiliteringssenter, og der hadde vi jo 2-3 timer intens trening hver dag... Jeg savner faktisk treninga nå.. (DET trodde jeg aldri at jeg skulle si...)

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 14:52   #3
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MAIskravletråden 30+

Starta med en time på gymmet klokka 07:30
Skal til "Dåktern" i morgen ifbm. 5000km service for diabetikere
Skal bli morsomt å vise resultater på ketogent kosthold, både hva angår blodsukker og midjemål. Etter 2 år med fedonsk oppgang grunnet røykekutt, går det nu endelig rett veg.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 15:00   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: MAIskravletråden 30+

Jeg skulle liksom veie meg i dag, men glemte det. I morgen er det ikke lurt å gjøre det.. Jeg har raket plenen og skrapet litt på en husvegg her, og det bare fordi jg var sur og frustrert over noe.. Gjorde mye mere enn jeg skulle, for nå har jeg kjempevondt og er helt utmattet. Så i morgen er jeg vel hoven av vann.

Så jeg sitter her på verandaen, i skyggen, ikke så varmt egentlig. Det er kjempevarmt i sola, men i skyggen kjenner jeg vårtrekken..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:10   #5
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: MAIskravletråden 30+

Endelig er det mai Knallfint vær i Tønsberg i går, og det ser bra ut i dag også. Sitter desverre inne på jobb i dag da, så det blir ikke allverdens med muligheter til å nyte det. Humøret mitt er på topp for tiden uansett. Vekten går mye raskere nedover nå enn for noen uker siden, jeg trener hver dag, og det er bare 1 måned igjen til vi reiser på 2 ukers sydenferie. Hurra!

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:36   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MAIskravletråden 30+

Skal til Dåktern i dag. Snakke om sukkersyke, slanking, og kneskaden.
Hun er forresten fullstendig tilhenger av litekalorier=slanking.

Og, fordi jeg nu var grundig lei maset hennes, så levde jeg lavkalori i en mnd.
Dette betydde i praksis to uker med nedgang og to med oppgang. Nettoresultat=0
Blodsukkeret mitt har gått fint oppover i hele perioden.
Jeg har vært kjempesulten hele tiden.

Nu skal hun få kopi av kostdagboka mi for de siste to ukene. Her går alt nedover.
Vekta går ned, blodsukkeret går ned og jeg blir snillere

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:43   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: MAIskravletråden 30+

Tenker den legen får si hva hun vil, det viktigste er at du har kontroll på blodsukkeret, ikke at du spiser slik hun mener er riktig. Lykke til Runegutt!

Nå skal jeg ut og male en vegg, må utnytte været, for i morgen skal det bli kjølig igjen. Jeg malte en vegg i går også, så jeg er helt maroder, det ble litt vel mye med både raking, skraping av vegg, grunning av vegg og maling. Sov nesten ikke i natt pga jeg var så støl og det gjorde så vondt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:51   #8
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MAIskravletråden 30+

Ja, mitt valg er ganske enkelt.
Enten lavkarbo, og minimal medisinbruk, eller Normalkarbo og da trenger jeg insulin om noen mnd.
Hun er forøvrig like forfjupset hver gang hun ser Hba1C fra meg. den er alltid lav.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 16:34   #9
CecVik
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 52
CecVik er på en erverdig vei

Sv: MAIskravletråden 30+

Kom mai du skjønne milde. Jeg vil si at mai begynner bra =D Skal på min første date på evigheter, i kveld. Så ønske meg lykke til Juhu....

__________________




CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 16:43   #10
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MAIskravletråden 30+

Tilbake fra dåktern. Er helt forfjupset. Noen har gjort leksene sine. Hunser problemet med meg og lavkalorikosthold (halleluja)
Så ser hun at lavkarbo ser ut til å virke (dobbelt halleluja)
Så fikk jeg stort sett lov å diktere hva som skal være med på blodprøvene for fremtiden (enda et halleluja) og nok en gang var hun imponert over 4,6 i kålesterål (må ha med kål å gjøre og Hba1C på 6,7

Hahh. Rune

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 19:00   #11
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: MAIskravletråden 30+

Så bra Rune!
Mai har startet bra. Var på en 6 timers fjelltur i går. Ble noe solbrent, men totally worth it. Naturen var fantastisk, og det å faktisk klare å gå så langt og så lenge er en utrolig god følelse!

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:35   #12
*Røyskatt*
Medlem
 
*Røyskatt* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 78
*Røyskatt* er på en erverdig vei

Sv: MAIskravletråden 30+

Jeg skal ha av meg neeeesten 30 kilo, så jeg joiner dere Syns dere virker så hyggelige alle sammen Sitter å mauler brokkoli. Tenk at før ante jeg ikke at grønnsaker var gode rå. Nå mauler jeg blomkål og brokkoli hele tiden, for jeg syns de smaker litt krydret, og kiler i munnen

__________________


*Røyskatt* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ett sted mellom Lindberg og moderat Lchf Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:41   #13
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MAIskravletråden 30+

Velkommen Røyskatt.

Grønnfor er godt. Har rukket å bli brokkolei, så den spiser jeg ikke mye av for tiden.
Blomkål derimot er godt.

Og akkurat nu star et surkåleksperiment og surrer på ovnen

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:05   #14
*Røyskatt*
Medlem
 
*Røyskatt* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 78
*Røyskatt* er på en erverdig vei

Sv: MAIskravletråden 30+

Du må si hvordan det går. Jeg elsker surkål, men har ikke komt så langt som å lage det selv. Om du får det til velykket, så skal jeg og prøve.

Går å koser meg med aiolien min for tida Fant oppskrift her inne, og etter det har det blitt litt aioli på det meste

__________________


*Røyskatt* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ett sted mellom Lindberg og moderat Lchf Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:05   #15
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MAIskravletråden 30+

Mai, Mai, Mai - Snart sommer!

For første gang på så lenge jeg kan huske så "gleder jeg meg ikke" til sommeren. Jeg gleder meg i den forstand at det blir deilig med sommer, men siden jeg har permisjon har jeg jo "ferie" hele tiden og sommeren blir jo ikke noe særlig annerledes!

Kjempekjekt å høre om doktorer som har fått opp øynene for at lavkarbo er et alternativ. Min doktor trodde ikke på meg da jeg sa at jeg hadde gått ned 30 kg på lavkarbo og bare mumlet noe om at det ikke er bra å gå ned for fort og at jeg burde være fornøyd med 1-1,5 kg i måneden! Pøh.....

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:09   #16
*Røyskatt*
Medlem
 
*Røyskatt* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 78
*Røyskatt* er på en erverdig vei

Sv: MAIskravletråden 30+

Jeg tør ikke engang å si til legen min at jeg gjør dette, jeg. Har alltid vært en anelse konfliktsky, og orker ikke å forholde meg til eventuell sur lege.

__________________


*Røyskatt* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ett sted mellom Lindberg og moderat Lchf Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:17   #17
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MAIskravletråden 30+

Synes det er så dumt at doktorer skal være sånn.. Det hadde jo vært mye bedre å kunne samarbeide med en doktor og kanskje kunne holde øye med sin reelle helse i enda større grad enn hva man føler på seg..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:29   #18
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: MAIskravletråden 30+

Jeg har ikke sagt fra til legen min heller. Jeg gidder rett og slett ikke diskusjonen om det skulle bli tatt opp. Har vel med at jeg ofte har følt tidligere at jeg måtte forsvare kostholdet mitt. Merkelig at jeg ikke følte det for en del år siden når jeg spiste hauger med pasta osv...

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:21   #19
*Røyskatt*
Medlem
 
*Røyskatt* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 78
*Røyskatt* er på en erverdig vei

Sv: MAIskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har ikke sagt fra til legen min heller. Jeg gidder rett og slett ikke diskusjonen om det skulle bli tatt opp. Har vel med at jeg ofte har følt tidligere at jeg måtte forsvare kostholdet mitt. Merkelig at jeg ikke følte det for en del år siden når jeg spiste hauger med pasta osv...

Ja, det er litt spess. Vi har liksom lettere for å forsvare at vi bare spiser loff med sjokade, enn hjemmelagd mat med store mengder grønt, dog uten å skjære vekk fettranden av ting..

__________________


*Røyskatt* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ett sted mellom Lindberg og moderat Lchf Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:38   #20
Sax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 11
Sax er på en erverdig vei

Sv: MAIskravletråden 30+

Jeg slenger meg på denne tråden jeg også. Jeg er ikke sikker på om det er 30 eller mer jeg skal ned, men det er i hvert fall mye som skal bort. Har vel ”alltid” vært overvektig så jeg er usikker på hva som egentlig er idealvekta mi.

Jeg begynte med lavkarbo 18 mars etter å ha ramlet inn på disse sidene og jeg har ikke hatt noen utfordringer med maten siden jeg startet. Påsken velger jeg å glemme, da øl(riktignok lavkarbo) og ferie var det som skulle nytes.
Jeg veide meg ikke når jeg startet så jeg aner ikke hvor mye jeg har gått ned, men vekta etter påsken viste 116. Har ikke vegd meg siden, men har måttet lage 3 nye hull i beltet for at buksa ikke skal falle av. Så jeg tror det fungerer Er for tiden midt i eksamensperioden så det blir en del stillesittende arbeid foran PC'n, men om to uker er Bacheloroppgaven levert og en mer normal hverdag kan begynne.

Jeg har innsett at jeg nok kan bli flinkere til å spise mer variert mat, men siden dette er en livsstilsendring og ikke en diet så har jeg masse tid fremover.

Sax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 22:01   #21
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MAIskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av *Røyskatt*, her.

Du må si hvordan det går. Jeg elsker surkål, men har ikke komt så langt som å lage det selv. Om du får det til velykket, så skal jeg og prøve.

Går å koser meg med aiolien min for tida Fant oppskrift her inne, og etter det har det blitt litt aioli på det meste

Surkål vellykket
1/2 hodekål finstreimles, og stekes lett i smør
1/2 finhakket løk stekes sammen med kålen
Så bruker du 1ts 30% eddik i ca 3dl vann. Tilsett dette og kok ivei.
Så rikelig med karve, og litt fenikkel.

Smakte aldeles udmerket.
Litt mere pang i smaken enn kjøpsurkål.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 22:11   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: MAIskravletråden 30+

Så spennende med løk i surkålen Runegutt, det må jeg prøve en gang. Hjemmelaget surkål er kjempegodt

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 22:52   #23
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MAIskravletråden 30+

Imse, du får frem sødmen med løken
har man god råd, kan man fint bytte ut eddiken med en god dæsj tørr rødvin.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 07:09   #24
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: MAIskravletråden 30+

Velkommen til dere som er nye!
Jeg elsker surkål også! Jeg skal straks på jobb. Jobber tidlig i dag, nattevakt i morgen, seinvakt på søndag, og mandag til torsdag er det tidligvakt. Rekner med å være lettere skutt mandagsmorgen, men trenger pengene

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 11:07   #25
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: MAIskravletråden 30+

Ah, så deilig med en maiskravletråd. Det betyr jo at det er MAI!

Jeg er på bedringens vei etter en uheldig treningsøkt. Det er litt kjedelig at jeg ikke kan trene tung styrke på en stund - men så fort bekkenet mitt er litt mer stabilt skal jeg begi meg ut på noen fjellturer. Man bor vel ikke i Bergen for ingenting

Også gleder jeg meg veldig til 17. mai. Jeg elsker 17. mai!

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maiskravletråden 30+ <insert_scary_name_here> Mer enn 30 kg overvekt 339 06-05-12 00:13
Maiskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 97 02-06-10 10:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no