Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mat-i-bilder-tråden

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-13, 22:05   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Mat-i-bilder-tråden

Hei folkens!

Etter som jeg driver å knipser bilder av dagens måltid fortiden, tenkte jeg det kunne være til inspirasjon og motivasjon for andre å se hverandres lchf- retter.
Derfor synes jeg det hadde vert flotters om folk kunne lagt inn bilder av sine måltider her, slik at andre kan komme å se for inspirasjon

Matlaging har blitt en hobby og syssel som jeg elsker etter jeg la om kostholdet, og vet selv hvor spennende det er å "ta del" i andres mat hverdag.

Så da begynner jeg med å legge inn noen bilder av de siste dagers måltider

Håper noen slenger seg på denne "utfordringen" og tar seg bryet med å ta bilde av og legge ut bilde av mat

Vedlagte bilder
Filtype: jpg whole30d1.jpg (660,9 KB, 68 visninger)
Filtype: jpg whole30d2.jpg (881,5 KB, 57 visninger)
Filtype: jpg whole30d3.jpg (684,3 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg whole30d4.jpg (384,5 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg whole30d5.jpg (575,9 KB, 38 visninger)
Filtype: jpg whole30d6.jpg (393,7 KB, 31 visninger)
Filtype: jpg whole30d7.jpg (763,7 KB, 46 visninger)
__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:21   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Bra med tips!!
Marella har gjort det samme her!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 23:00   #3
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Nam så mye godt du har lagd

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 23:10   #4
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Vet du... jeg har akkurat begynt å gjøre det samme.
Har blitt et så enormt matvrak og kokkelleringsnørd at jeg knipser bilder av det i tide og utide. Vel... ikke av havregrøten min da, men det er jaggu ikke langt unna. Prøver å spare de som er så søte og ikke har fjernet meg fra instagram, twitte og facebook, men det er ikke alltid jeg klarer å dy meg. : D Prøver også å holde oppskriftsbloggen litt ren og ryddig for denslags.

Så da lagde jeg enda en blogg... mest for å loggføre hva jeg spiser for å holde bevisstheten oppe, uten alt detaljfokuset som diett.no og lignende kan medføre.
Tadah: http://matloggen.wordpress.com

Kan vel alltids legge inn noen bilder her for fargenes skyld.

(pga begrensninger kommer det i to poster)

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 23:11   #5
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat-i-bilder-tråden

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 23:53   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Men hva er de forskjellige tingene?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 00:56   #7
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Mine greier:

1. improvisert curry. Kommer sikkert mer detaljert oppskrift siden, dog ikke særlig original
2. Kikertpannekake med flaskegresskarmos
3. Yoghurt og bær
4. Sellerirot fries og crack slaw
5. Laks, grønnsaker og flaskegresskarmos
6. crack slaw, tunfisk og hummus

7. Chilli med borlottibønner
8. Kokosbrød
9. Chilli med borlottibønner og sellerirot fries
10. Linse- og kikertsuppe fra veganmisjonen
11. Crack slaw med tunfisk

Linker til oppskrifter eller beskrivelse av fremgangsmøte kan finnes i matloggen.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg

Sist redigert av Ziltoidia : 11-04-13 kl 01:02.
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 07:19   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Lavkarbomat er såååå ensidig, kjedelig og fargeløst ass!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 09:36   #9
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Mat-i-bilder-tråden

Oj!! her har det kommet mye bra siden i går kveld ser jeg kjempebra folkens!


Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men hva er de forskjellige tingene?

Jeg har skrevet opp alle måltidene ( med bilder) i loggen min "loppas journal" som jeg linker til i signaturen min

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 09:39   #10
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Mat-i-bilder-tråden

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Vet du... jeg har akkurat begynt å gjøre det samme.
Har blitt et så enormt matvrak og kokkelleringsnørd at jeg knipser bilder av det i tide og utide. Vel... ikke av havregrøten min da, men det er jaggu ikke langt unna. Prøver å spare de som er så søte og ikke har fjernet meg fra instagram, twitte og facebook, men det er ikke alltid jeg klarer å dy meg. : D Prøver også å holde oppskriftsbloggen litt ren og ryddig for denslags.

Så da lagde jeg enda en blogg... mest for å loggføre hva jeg spiser for å holde bevisstheten oppe, uten alt detaljfokuset som diett.no og lignende kan medføre.
Tadah: http://matloggen.wordpress.com

Kan vel alltids legge inn noen bilder her for fargenes skyld.

[/url]

kjempefin blogg du har, og nyydelig mat kjempeinspirerende

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 09:45   #11
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Oi så mye inspirasjon det var å hente her da! Må nok bli flinkere til å variere,har blitt mye omelett og stekt kjøtt i det siste

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 09:48   #12
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Følger råden

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 09:50   #13
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Mat-i-bilder-tråden

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Følger råden

så bra jeg kommer ialle fall til å legge ut mine dagens måltider her, etter som det å ta bilder av maten min er ei "greie" jeg driver med nå.

Så håper jeg flere folk slenger seg med, å legger ut bilder

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 10:25   #14
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Om noen har instagram her inne så kan dere følge meg. Legger ut nesten all maten jeg lager. Heter jealang på insta

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 10:44   #15
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Jeg synes det tar så mye tid å legge inn bilder her pga jeg må minske de først, så all maten min ligger på bloggen min

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 11:22   #16
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Så i bloggen din bilder av bananpanekaker ed "sjokoladepudding" du kunne ikke tenke de å legge ut oppskriften? det så veldig godt ut

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 11:51   #17
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Så i bloggen din bilder av bananpanekaker ed "sjokoladepudding" du kunne ikke tenke de å legge ut oppskriften? det så veldig godt ut

Hvem mener du?
Du svarte etter meg, men jeg har ikke noen bananpannekake/sjokoladepudding på min blogg..

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:05   #18
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Mat-i-bilder-tråden

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Så i bloggen din bilder av bananpanekaker ed "sjokoladepudding" du kunne ikke tenke de å legge ut oppskriften? det så veldig godt ut

3 pannekaker : 1egg og en banan. moses godt med gaffel og stekes

sjokoladepudding: 1 avokado, søtning og rått kakaopulver. ca 1 ss sukrinmelis og 1 stor ss kakao mixes i blender til smørmyk konsistens.

Vet det høres rart ut med avokado som basis i en pudding hehe. men det er dritgodt!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 21:10   #19
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Mat-i-bilder-tråden

Dagens måltider

Vedlagte bilder
Filtype: jpg whole30d8.jpg (492,2 KB, 26 visninger)
__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 21:20   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Jeg synes moderatorene, eller en av dem, kunne slå sammen tråden til Marella med denne. Det er jo ikke ment å være konkurranse, men heller et vidt spekter i matbildeveien?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 21:21   #21
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Mat-i-bilder-tråden

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg synes moderatorene, eller en av dem, kunne slå sammen tråden til Marella med denne. Det er jo ikke ment å være konkurranse, men heller et vidt spekter i matbildeveien?

ENig om det er mulig vil jeg gjerne det! greitt å ha ting samlet

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 21:41   #22
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat-i-bilder-tråden

Har bare tatt bilde av middagen i dag (oppskrift med rom for forbedringer. Tar gjerne imot tips). Det er liksom ikke så lekkert med havregrøt og en skvist matpakke av kokte egg, en håndfull cherrytomater og en lekkende boks yoghurt og bær.


Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

kjempefin blogg du har, og nyydelig mat kjempeinspirerende

Takk

Lekkre matbilder forresten, i dag igjen!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:32   #23
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Mat-i-bilder-tråden

Måltid 1: Ovnsbakt steinbit og salat
Måltid 2: Kjøttboller med søtpotetchips
Måltid 3: Kyllingvinger
Snacks : Bringebær

Vedlagte bilder
Filtype: jpg whole30d9.jpg (871,2 KB, 12 visninger)
__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 20:35   #24
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat-i-bilder-tråden

^Ser himmelsk ut som vanlig o___O

I dag ble det blomkålsuppefrokost og griselevermiddag. Merker at blomkålrisen min blir gulere for hver gang. Kanskje jeg lager gurkemeieblomkålsuppe neste gang.

...pluss at jeg har gomlet på litt kokosbrød, pistasjnøtter og noen jafser peanøttsmør. En skal da leve litt.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:44   #25
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Re: Mat-i-bilder-tråden

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Måltid 1: Ovnsbakt steinbit og salat
Måltid 2: Kjøttboller med søtpotetchips
Måltid 3: Kyllingvinger
Snacks : Bringebær

Søtpotet? Er dette lavkarbomat?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tråden for oss som er 50 + Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 08-05-08 14:17
:sjokk: Dene tråden må ALLE se! (bilder) Iset Lavkarbo generelt 6 07-11-05 21:07
Bok-tråden boble Andre bøker 15 17-04-05 13:43
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33
Snu på tråden Cinderella Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 29-09-04 13:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no