Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-11, 09:23   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Når man leser kritikernes innlegg enten i aviser blogger o.l så går det ofte igjen slike ting som at lavkarbomennesker spiser smørterninger, drikker fløte fra kartongen osv, men finnes det faktisk noen som gjør dette?

Jeg ligger på 70 prosent fett helt uten at jeg må gå til noen ekstreme tiltak, jeg får fettet igjennom kjøtt, meieriprodukter (som ikke drikkes fra kartong) osv, slik jeg regner med de fleste gjør det, så hvor kommer mytene fra?

Hvem er disse som drikker fra kartongen?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:30   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Hvem er disse som drikker fra kartongen?



Men jeg spiser ikke smør med skje, jeg bare skjærer det med ostehøvel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:30   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Vel, ikke jeg, i hvert fall. Ord har makt. Det gjør at folk faktisk får akkurat de bildene i seg. Ufin ordbruk fra journalistene helt uten hold fra virkeligheten.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:33   #4
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Virkelig? Så uhygienisk!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:10   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Virkelig? Så uhygienisk!

Hvorfor det???
Er min fløte, bare min, og bare jeg som drikker av den! Er det noe mer uhygenisk enn at man drikker av en brusflaske?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:43   #6
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hvorfor det???
Er min fløte, bare min, og bare jeg som drikker av den! Er det noe mer uhygenisk enn at man drikker av en brusflaske?


Hvorfor i alle dager skulle det være uhygienisk?

Jeg tror at mange ti-år med fetthysteri har påvirket hvordan man forholder seg til f.eks. fløte. Mange (kanskje spesielt kvinner) syns at alt som har mye fett i seg er ekkelt. Kanskje fordi man har lært at man blir feit av fett? Fra gammelt av har fløte vært noe av det ypperste man kunne meske seg med - smaksmessig. Uttrykket "Det smaker som fløte" er ikke tilfeldig...

Mange påstår også at de blir kvalme bare ved å tenke på å spise smør. Iskaldt smør skåret med ostehøvel med et lett dryss av havsalt oppå er en delikatesse.


-


Sist redigert av Kula : 09-05-11 kl 10:48.
Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:53   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Hvis du har lest her inne en stund så er det faktisk flere som drikker fløte rett fra kartongen, særlig om de har fått i seg for lite fett en dag. Og jo - det er folk som spiser smør også. Husker godt en jeg leste om som gikk tom for mat og måtte kjøpe noe og jeg mener bestemt han kjøpte en halvkilo meierismør og spiste det. Men veldig vanlig er det nok ikke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:03   #8
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Det har hendt! Om jeg er pittelitt sulten før leggetid men ikke nok til at jeg gidder å lage et måltid hender det jeg tar en sup fløte eller en skje smør.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:04   #9
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Virkelig? Så uhygienisk!

Hvorfor i all verden er det uhygenisk? Drikker du aldri brus fra halv liters flaske eller liknende?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:08   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Hvorfor i all verden er det uhygenisk? Drikker du aldri brus fra halv liters flaske eller liknende?

Dannes det ikke raskere bakterier i melkeprodukter enn i brus? Man skal jo f.eks. alltid kaste melkerester etter spebarn som drikker av flaske, enten det nå er morsmelk eller erstatning de har på flaska, på grunn av faren for bakterieoppblomstring. De skal ikke settes i kjøleskapet og tas frem igjen senere.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:11   #11
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Dannes det ikke raskere bakterier i melkeprodukter enn i brus? Man skal jo f.eks. alltid kaste melkerester etter spebarn som drikker av flaske, enten det nå er morsmelk eller erstatning de har på flaska, på grunn av faren for bakterieoppblomstring. De skal ikke settes i kjøleskapet og tas frem igjen senere.

Jo den er grei, men om Kitt har en liten boks fløte som hun bruker opp i løpet av et par dager, som kun hun bruker, er det ikke noen problemer med det i det hele tatt. Jeg er utdannet kokk, så slikt vet jeg Heller du ut resten av fløten, om du ikke bruker opp alt på en dag? Det gjør i hvertfall ikke jeg Det hadde blitt veldig sløsing!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:13   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Dannes det ikke raskere bakterier i melkeprodukter enn i brus? Man skal jo f.eks. alltid kaste melkerester etter spebarn som drikker av flaske, enten det nå er morsmelk eller erstatning de har på flaska, på grunn av faren for bakterieoppblomstring. De skal ikke settes i kjøleskapet og tas frem igjen senere.

Det er fordi den melka er blitt varmet opp.
Fløteboksen står kaldt hele tiden

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:14   #13
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Hehe, jeg drikker ikke fløten fra boksen hele tiden iallefall
Men det hender om jeg har en skvett igjen. Smør spiser jeg aldri på skje.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:15   #14
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det er fordi den melka er blitt varmet opp.
Fløteboksen står kaldt hele tiden

Her har du helt rett Gerd

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:16   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Dannes det ikke raskere bakterier i melkeprodukter enn i brus? Man skal jo f.eks. alltid kaste melkerester etter spebarn som drikker av flaske, enten det nå er morsmelk eller erstatning de har på flaska, på grunn av faren for bakterieoppblomstring. De skal ikke settes i kjøleskapet og tas frem igjen senere.

Men i alle dager???
Jeg er da ingen nyfødt baby med dårlig utviklet tarmflora!

Kald fløte som tas rett ut og settes rett inn igjen i et kaldt kjøleskap og brukes opp i løpet av 2-3 dager, gir ikke akkurat skadelig bakterievekst for et godt voksent menneske!

Dessuten har jeg vokst fra å legge igjen masse ubåter i flasken(kartongen) min!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:17   #16
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Jeg drikker gjerne fløte fra glass jeg da. Og noen ganger spiser jeg litt smør (det gjør jo til og med indiske guder når de er barn ). Jeg husker at jeg brukte å smugdrikke fløte i kjøleskapet når jeg var mindre, de få gangene vi hadde det (vi var ganske fettskremte). Og fikk masse kjeft av mamma Men jeg skjønner at noen syns det er litt vanskelig. Spesielt da sånne som er helt nye og ikke har spist lavkarbo før. Og mange som har spist lavkarbo lenge tåler heller ikke tanken på det. Jeg tror det er en tilvenningssak.

Jeg må også si at jeg drikker ikke fløte for å fylle opp "fettkvota", men fordi jeg synes det er godt. I det siste har jeg most 3-4 jordbær sammen med 2 dl fløte og 1 ts sukrin og to dråper stevia og da får man nydelig milkshake

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:17   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dessuten har jeg vokst fra å legge igjen masse ubåter i flasken(kartongen) min!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:21   #18
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Når man leser kritikernes innlegg enten i aviser blogger o.l så går det ofte igjen slike ting som at lavkarbomennesker spiser smørterninger, drikker fløte fra kartongen osv, men finnes det faktisk noen som gjør dette?

Ja, det høres noen ganger ut som om dette er det eneste disse lavkarbogærningene spiser

Jeg har litt mer smør på skiven enn mange andre, men det har jeg alltid hatt. Har drukket fløte rett fra boksen en gang. Det eneste jeg egentlig har økt av fettinntak gjennom meieriprodukter er krem med bær av og til

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:29   #19
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Drikke fløte og spise smør, aldri i verden.
Får i meg en del fløte hver dag da,men da via kaffen min. ja, har en god slump kremfløte i min koffeinfrie kaffe hver dag. Drikker det pga det er godt og fett skal man jo ha
Når det gjelder smør, så orker jeg ikke spise biter av det nei, men jeg bruker meierismør på lavkarbobrødet mitt og da skraper jeg det ikke på nei. Men jeg orker ikke mengder av det.

Tror jeg hadde brekt meg om jeg måtte spise en skje med smør uten noe til

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:37   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg får i jeg nok fett gjennom måten jeg spiser. Og bare smør eller fløte alene er ubalansert og har for lite protein. Men ellers spiser jeg jo smør på koteletter eller fløte på bringebær til dessert. Men jeg spiser ikke smør rett fra boksen eller fløte rett fra kartongen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:48   #21
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Jeg spiser egg, delt i 2, med smørkuber (på str med fetaostbiter) på toppen. nam nam.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:03   #22
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Jeg har aldri vært noen kartongdrikker, men hva man drikker av er vel egentlig ikke poenget her.

Joda, jeg tar en ekstra fløteskvett i kaffen, og smører tjukkere på skiva nå enn før. Ikke at det gjør store forskjellen, for jeg smurte på mye større areal før lavkarbo

Jeg tror heller problemet mht manglende forståelse og stereotypier ligger i prosentene våre. -For hva er egentlig 70% fett, 25% protein og 5% karbohydrater?
VI vet at vi snakker om energiprosent, men skjønner Høykarbo-Ola det?

Et middagstallerken med en energifordeling som er optimal på LCHF (70% fett, 25% protein og 5% karbohydrater) skiller seg ikke så voldsomt ut fra vanlig norsk mat, bare med mer grønnsaker og mindre "fyllstoff" type potet/ris/pasta.

Se så for deg den samme tallerkenen med 70 gram fett, 25 gram protein og 5 gram karbohydrater.... Jeg skjønner godt at folk rygger ved tanken på LCHF-kosthold. Kort og godt fordi de ikke vet bedre.

Kanskje bør vi begynne med oss sjøl. Være TYDELIGE når vi beskriver kostholdet vårt, og dermed unngå at folk ser seg blinde på tall?

(Så kan vi heller snokle oss noe godt i smørboksen mens de spiser potetgull)

__________________



Journalen min

Sist redigert av Cassiopeia : 09-05-11 kl 16:55. Årsak: Fant igjen en viktig bokstav og putta'n inn på rett sted.
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:08   #23
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Jeg tror ikke den typiske lavkarbotilhenger spiser smør og drikker fløte. At noen gjør det, kan ikke generaliseres til at det = lavkarbo å gjøre dette.

Dog skjønner jeg ikke problemet hvis noen gjør det. Det kan sikkert virke veldig skremmende for de fettskremte. For noen år siden ville jeg sikkert syntes det var ren galskap. I dag vet jeg heldigvis bedre. Jeg kan spise en skje med smør hvis jeg f.eks er litt sulten før jeg skal legge meg, enkelt og metter godt. Men bare smør alene utgjør jo ikke et normalt måltid for meg. Dog kan smør være et godt tilbehør.

Er det værre å drikke fløte enn å drikke melk? Hvorfor det, for meg virker det sunnere, melk er jo som lettprodukt å regne, fløte som orginalprodukt å regne.

Er det værre å spise en skje med smør, enn å ta en neve potetgull når man er sulten?

Det er vel bare snakk om hvilke briller man har på seg tror jeg.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:27   #24
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Jeg tipper det hele kommer av en misforståelse av at man skal ha i seg 70% fett. Hvis man tenker at 70% av mengden mat du spiser skal være fett, så høres det jo ganske ekstremt ut. Men fett er jo utrolig energitett, så å få 70% av energiinnholdet ila. en dag fra fett innebærer selvsagt ikke at man behøver å drikke smeltet smør.. Selv har jeg stort sett spist det samme som ellers, bare uten brød og ris og sånt til..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:39   #25
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Dannes det ikke raskere bakterier i melkeprodukter enn i brus? Man skal jo f.eks. alltid kaste melkerester etter spebarn som drikker av flaske, enten det nå er morsmelk eller erstatning de har på flaska, på grunn av faren for bakterieoppblomstring. De skal ikke settes i kjøleskapet og tas frem igjen senere.

morsmelk eller morsmelk erstatning må kastet for at den er blitt oppvarmet.når man drikker fløte fra kartongen så blir den ikke varmet opp og da kan man sette den tilbake like kald...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikker/spiser dere melkeprodukter? sunnereliv Dr Lindbergs 14 13-03-11 20:25
Ned i vekt med fløte, smør og seterrømme (Aftenposten) Badpitt Nyheter / media 5 05-06-10 19:51
Fløte/smør Maggen Ketolysekuren 2 14-02-10 10:21
Hva skjer hvis man spiser salte nøtter og drikker kaffe? Tindra Spørsmål og svar 8 21-04-09 08:53
Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør? Momsa Ketolysekuren 16 24-06-08 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no