Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bmi på under 25

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-10, 18:20   #1
eggis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
eggis er ny på veien

Bmi på under 25

Hei, har slanket bort 12 kg og er meget fornøyd, og har en BMI på 25 nå.
Tenkte å ta et par kilo til, men føler det er vanskelig å ta dei siste kilo og det er vel kansje vanskelig å komme under BMI grensa på 25 når en går på ketosekur!
Noen som har erfaringer og/eller meninger om dette?

eggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 21:07   #2
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bmi på under 25

Opprinnelig lagt inn av eggis, her.

Hei, har slanket bort 12 kg og er meget fornøyd, og har en BMI på 25 nå.
Tenkte å ta et par kilo til, men føler det er vanskelig å ta dei siste kilo og det er vel kansje vanskelig å komme under BMI grensa på 25 når en går på ketosekur!
Noen som har erfaringer og/eller meninger om dette?

Vet ikke noe om dette, men må bare få gratulere deg med det flotte vekttapet!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 21:23   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bmi på under 25

Hei,
Lavkarbo skal jo være vektstabiliserende og det er jo kroppen som avgjør hva den synes er idealvekt som kan være noe helt annet enn hva du mener er idealvekt. Skjønner ikke helt hvor du har det fra at det er vanskelig å komme under BMI på 25 på ketolyse. Det er jo ikke til å komme unna at de fleste synes de siste kiloene er vanskeligere å bli kvitt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:33   #4
eggis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
eggis er ny på veien

Sv: Bmi på under 25

Har det ikke fra noen jeg, derfor jeg spør her om erfaringer

eggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 08:38   #5
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bmi på under 25

jeg har værtfall veldig store vansker med å komme under 25! gikk ned 35kg 07-08.
holdt vekten 1 år med et kosthold med mer karbohydrater. Har holdt på med ketolyse nå i 3 mnd,og jeg går ikke ned, holder meg på en bmi rundt 25-26. Vil gjerne ned 5-10kg til. Men trives på dette kostholdet selv om jeg ikke går ned, kanskje løsner det, uannsett så er helsen bedre på dette kostholdet,så det får være motivasjonen

Noen flere som har erfaringer å dele?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:46   #6
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Bmi på under 25

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

jeg har værtfall veldig store vansker med å komme under 25! gikk ned 35kg 07-08.
holdt vekten 1 år med et kosthold med mer karbohydrater. Har holdt på med ketolyse nå i 3 mnd,og jeg går ikke ned, holder meg på en bmi rundt 25-26. Vil gjerne ned 5-10kg til. Men trives på dette kostholdet selv om jeg ikke går ned, kanskje løsner det, uannsett så er helsen bedre på dette kostholdet,så det får være motivasjonen

Noen flere som har erfaringer å dele?

Har akkurat samme erfaringen som deg
Gikk greit ned 30-33kg på først lavkalori, siden lavkarbo. Etter det stoppet det helt opp og jeg mistet motivasjonen. Har spist mer generell lavkarbo nå i snart 1 år, holdt vekten noelunde stabil. Mangler de siste 5-10 ønskekiloene og håper jeg finner motivasjonen snart til å stramme inn litt ekstra i kostholdet og gå disse ned, men har foreløpig bestemt meg for å bare leve generelt lavkarbo og la kroppen bli vandt med ny lav vekt etter nesten 20 år med overvekt.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:49   #7
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Bmi på under 25

jeg har gått fra en BMI på 41, altså ekstrem overvekt og ned til 28 som jeg ligger på nå... har veldig lyst til å komme meg ned til under 25, men da må jeg gå ned en 15kg til og det er jeg ikke sikker på at blir fint... kommer og til å bli vanskelig siden jeg nå veier 76kg, tror virkelig ikke jeg kommer til å kle å veie bare 60kg....

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 17:32   #8
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Bmi på under 25

Jeg er også interessert i folks erfaringer med dette, for jeg er nesten normalvektig (kan ikke forstå det selv egentlig....har jo bare kost meg med god mat i 5 mnd nå!! ) men vil ned noen kilo til, sånn at jeg har litt å "gå på" når jeg begynner å innføre litt mer karber i kosten.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 17:41   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bmi på under 25

Flere av mine tynne venner har begynt med lavkarbo for å oppnå bedre helse. De går ikke ned i vekt. Men de føler at de har fått en sunnere skrott! Det sies jo at jo mindre du har som skal bort, desto mindre effektiv blir ketolyse som vektredusernde kur.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:45   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Bmi på under 25

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

jeg har værtfall veldig store vansker med å komme under 25! gikk ned 35kg 07-08.
holdt vekten 1 år med et kosthold med mer karbohydrater. Har holdt på med ketolyse nå i 3 mnd,og jeg går ikke ned, holder meg på en bmi rundt 25-26. Vil gjerne ned 5-10kg til. Men trives på dette kostholdet selv om jeg ikke går ned, kanskje løsner det, uannsett så er helsen bedre på dette kostholdet,så det får være motivasjonen

Noen flere som har erfaringer å dele?


Hvis man har vært på et platå i flere måneder, er det antakelig bare en ting som hjelper; kalorireduksjon. Fortsett med lavkarbokosthold med ca 75/20/5 energiprosentfordeling av hhv fett/protein/karbo, men reduser kcal-inntaket til f.eks. 1500 til å begynne med, og se hva som skjer...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 02:44   #11
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Bmi på under 25

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

jeg har gått fra en BMI på 41, altså ekstrem overvekt og ned til 28 som jeg ligger på nå... har veldig lyst til å komme meg ned til under 25, men da må jeg gå ned en 15kg til og det er jeg ikke sikker på at blir fint... kommer og til å bli vanskelig siden jeg nå veier 76kg, tror virkelig ikke jeg kommer til å kle å veie bare 60kg....

Kudos, gratulerer med vektreduksjon!

BMI stemmer ikke for alle, så det er ikke vits å henge seg så veldig opp i den. Har du mye muskler, så kan man se slank og veltrent ut med BMI over 25. Husker at en kamerat som er veldig slank og veltrent testet ut wii fit hos meg, og han fikk beskjed om at han var overvektig. Vi bare lo. Han (og resten av familien) er sinnsykt spreke. En typisk søndagstur er 15 km på rulleski, springe en mil eller to i heia og så gå 15 km på rulleski hjem igjen. Og de er av typen som får muskler også, så de ser ganske så fine ut.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 10:45   #12
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Bmi på under 25

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Kudos, gratulerer med vektreduksjon!

BMI stemmer ikke for alle, så det er ikke vits å henge seg så veldig opp i den. Har du mye muskler, så kan man se slank og veltrent ut med BMI over 25. Husker at en kamerat som er veldig slank og veltrent testet ut wii fit hos meg, og han fikk beskjed om at han var overvektig. Vi bare lo. Han (og resten av familien) er sinnsykt spreke. En typisk søndagstur er 15 km på rulleski, springe en mil eller to i heia og så gå 15 km på rulleski hjem igjen. Og de er av typen som får muskler også, så de ser ganske så fine ut.

takk for det...

ja jeg veit at det ikke stemmer helt, er bare litt gøy å se hvordan de tror de kan ta alle under en kam lixom... jeg veit at om jeg skal veie bare 60 kg, noe som vil gi meg en bmi på 24 tror jeg, så kommer jeg ikke til å se ut.. jeg har brede hofter og skuldre og tror virkelig ikke det å være altfor tynn rett og slett kler meg..

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:23   #13
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bmi på under 25

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis man har vært på et platå i flere måneder, er det antakelig bare en ting som hjelper; kalorireduksjon. Fortsett med lavkarbokosthold med ca 75/20/5 energiprosentfordeling av hhv fett/protein/karbo, men reduser kcal-inntaket til f.eks. 1500 til å begynne med, og se hva som skjer...


-

altså samme mat,men bare mindre?

eller mindre fett?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:01   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Bmi på under 25

Mindre mat tenker jeg....mindre porsjoner....
Det er min erfaring også.....de første 25 kilo gikk av på ca et år - så var det bom stopp. Først når jeg reduserte på volum mat begynte vekta å rikke på seg......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 11:39   #15
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bmi på under 25

For å komme dit jeg skulle i vekt har jeg fulgt lavkarbo med kalorirestriksjon. Ca 1400 pr dag. Ikke mye fett; 2 ts cocosa, 1 fløteskvett, steker i 1 ss meierismør, har 1 ss olivenolje på salaten min. + at det selvfølgelig er noe fett i ost, nøtter og kjøtt/fisk, men alt fett kommer jo innenfor kalorigrensen.

Slik kom jeg meg sakte ned i BMI på 20/21, som er det riktige for min kropp. For å holde vekta, ligger jeg på samme kosthold, men kan nå unne meg ca 1700 ckal. Helsegevinsten er stor, og dette er et kosthold jeg trives godt med.

Lykke til!

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 17:38   #16
kokko
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
kokko er på en erverdig vei

Sv: Bmi på under 25

Heihei!
Jeg lurer også på noe av det samme.. leste her at man ikke skal lage ny tråd for alt mulig, så sleger det inn her..
Jeg vurderer å begynne på ketolyse, synes det høres meget bra ut.
MEN. Vil jeg gå ned noe særlig når jeg har en bmi på 21?
Jeg er 174 høy og veier 66 kg, så vil ikke ned mye, men stramme opp litt her og der. Jeg trener noe, ikke intense treningsøkter men en del gåturer osv.
Håper på svar

kokko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:16   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bmi på under 25

Opprinnelig lagt inn av kokko, her.

Vil jeg gå ned noe særlig når jeg har en bmi på 21?
Jeg er 174 høy og veier 66 kg,

Siden du grenser til undervektig vil du mer sannsynlig gå opp enn ned på ketolyse. Det regulerer kroppsvekten til det kroppen mener er idealvekta (som ofte ikke er det samme som hjernen mener... )

Styrketrening er nok bedre når det gjelder å få en mer definert kropp, men lavkarbo er uasnett bra for de fleste

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:41   #18
kokko
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
kokko er på en erverdig vei

Sv: Bmi på under 25

Jammen.. grenser til undervektig? Jeg gjør jo ikke det. Har mer enn nok fett på kroppen. Mulig at kroppen min mener det er idealvekten. Men om jeg føler dietten, altså så lite karbohydrater, så vil jeg vel forbrenne fett på samme måte som om jeg hadde vært litt tyngre? Denne dietten sammen med moderat trening.
Hmm..
BMI som regnes ut ved hjelp av en kalkulator på nettet stemmer vel ikke helt uansett, det er jo slik at noen har lett benbygning og omvendt.
Jeg vet ikke.. Skader vel ikke uansett, går fra et kosthold som inneholder mye brød, poteter osv, samt relativt mye sukker.

kokko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 10:11   #19
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Bmi på under 25

Ifølge BMI-skalaen ligger du absolutt ikke på grensen til å være undervektig - det er bare tull! Du ligger derimot godt innenfor yttterpunktene, og er i normalvektområdet. BMI-skalaen må allikevel brukes med fornuft - den er ikke absolutt.

Lavkarbo-kosthold har kroppen din godt av selv om du er normalvektig.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:57   #20
Fanten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 36
Innlegg: 6
Fanten er på en erverdig vei

Sv: Bmi på under 25

Jeg hadde en BMI på 24 da jeg begynte med lavkarbo, vil ned på en BMI rundt 20, dvs ca 65-70 kg. Det går ganske sakte, men jeg må bare smøre meg med tålmodighet! Tror nok det ligger noe i det at dess mindre du har til overs, jo saktere går vektreduksjonen.

Fanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/egen Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 08:40   #21
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Bmi på under 25

Her skal det visst være veeeldig vanskelig å få BMI'en under 25... Flere ganger har jeg vært nede på 74 kg, men jeg kommer jo aldri ned på 73. I går var jeg nær med 74,1 kg, men i dag var jeg oppe i 74,4 igjen. Får satse på at en hard jobbehelg får vekta ned noen gram...

(Jeg vet at vekten varierer med noen hundre gram fra dag til dag, men det er det psykiske ved det å se et nytt tall på vekta som lokker...)

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:03   #22
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Bmi på under 25

Vi normalvektige kan også gå ned i vekt på lavkarbo kosthold.
Jeg har tidligere gått på ketolysekuren i 2 mnd og gikk ned 4-5 kg. Det er jo sikkert individuelt om man går ned eller ikke, avkarbo er jo vetstabilierende, så jeg tror det er veldig vanskelig å bli undervektig på dette kostholdet.

Min erfaring er at det fungerer, men det kreves litt mer trening når man ikke har så mye å gå ned. en halvtimes gåtur om dagen holder ikke, det må nok skikkelig svetting til for at vi skal se resultatene. Styrketrening er også gunstig Også har jeg heller ikke kunnet frotse i mat. Lite spiser jeg ikke, men heller ikke mye. Bare spis når du er sulten, og spis bare til du er mett, ikke stappmett

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no