Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tagatesse - bivirkninger?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-11, 21:27   #1
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Tagatesse - bivirkninger?

Endelig har jeg fået Tagatesse med posten i dag (bestilt fra Norge) og glæde rmig til at komme i gang med at prøve det.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om I har mærket nogle bivirkninger (side effects), når I har spist Tagatesse?? Og i så fald hvilke bivirkninger??

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:58   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse - side effects???

Jeg har bare spist det en gang, i et kakestykke på lørdag. Men - merket ingen ting i det hele tatt. Hvis det hadde vært maltitol, hadde jeg vært som en hel vindmøllefabrikk i magen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 22:02   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse - side effects?

Eg har brukt det som einaste søting nokre måneder, har ikkje merka noken bieffekter

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 21:32   #4
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Tak for jeres svar:-)

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 10:38   #5
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Så snart jeg bruker ting søtet med tagatesse får jeg samme effekt som maltitol, løs mage og masse luft...
Men det er mange mindre som får det med tagatesse heldigvis enn med maltitol.

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:16   #6
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Jeg får sykt vond og dårlig mage akkuratt som med maltitol, det får kjæresten også :/ Selv om jeg bare bruker kjempe lite i en stor oppskrift.
f.eks 1 ss i 6 dl væske

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:26   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Jeg fikk mine sjokolader idag og har spist til ett måltid 24 g og til neste måltid 20 g. Merker ikke noe i magen av det. Tilsammen er det ca halve plata (på 80 g). Sikkert ikke lurt å spise hele på en gang.Men den er sååå god at e'n bit holder egentlig. Jeg spiser det som mat, jeg, siden jeg spiser mer enn det. Skal jo fetes opp.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 17:51   #8
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Til tross for den lave Gi en- så kjenner jeg at jeg blir utrolig urolig i kroppen- som ved rask blodsukkerstigning.. Noe jeg ikke forstår hvorfor skjer. Utenom det så blir magen som en ballong..

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 17:53   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

Til tross for den lave Gi en- så kjenner jeg at jeg blir utrolig urolig i kroppen- som ved rask blodsukkerstigning.. Noe jeg ikke forstår hvorfor skjer. Utenom det så blir magen som en ballong..

Hvor mye spiser du om gangen da? Jeg spiser det sammen med annen mat og kun noen og tyve gram og merker ikke noe.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 18:16   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

Til tross for den lave Gi en- så kjenner jeg at jeg blir utrolig urolig i kroppen- som ved rask blodsukkerstigning.. Noe jeg ikke forstår hvorfor skjer. Utenom det så blir magen som en ballong..

Det er derfor jeg tror at Tagatesse likevel inneholder både karber og Kcal....Mer enn det mange ser ut til å ha dedusert seg fram til....

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 12-12-11 kl 18:56.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 18:57   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det er derfor jeg tror at Tagatesse likevel inneholder både karber og Kcal....

Det er aldri lagt skjul på at den inneholder karbohydrater, men GI'n er lav, 2.

Næringsinnhold for mørk sjokolade, pr. 100 g:
Energi: 421 kcal
Protein: 5,6 g
Karbohydrat: 49,3 g
- herav Tagatose 45,3 g
- netto karbohydrater: 4 g (3,4 g per sjokolade)
Fett: 33,2 g
Kostfiber: 7,9 g


Det står at 20% opptaes i kroppen, derav netkarb bare 4. Men er det riktig utregnet da?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 19:20   #12
Nevalensis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Tromsø
Innlegg: 17
Nevalensis er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Inneholder ikke tagatesse en del karbohydrater pr 100 gram? Hvordan er det med tagatesse kontra splenda, og karbohydratene? Jeg er uerfaren på dette området, så beklager om jeg spør dumt...

__________________
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." - Homer Simpson[u]


Nevalensis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 19:33   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Eg får ein del luft i magen om eg brukar mykje av det, typ ein heil karamellpudding med berre tagatose som søtning. Men i mindre mengder går det greit. Derimot blanding av tagatose og maltitol - det er krutt! Eg åt ein god slant karamellpudding ein kveld, toppa med ein bit sjokolade søta med maltitol, herre min fred, paaaaaiiiin! Magekramper deluxe, og klippekort på do resten av kvelden...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 20:19   #14
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg får ein del luft i magen om eg brukar mykje av det, typ ein heil karamellpudding med berre tagatose som søtning. Men i mindre mengder går det greit. Derimot blanding av tagatose og maltitol - det er krutt! Eg åt ein god slant karamellpudding ein kveld, toppa med ein bit sjokolade søta med maltitol, herre min fred, paaaaaiiiin! Magekramper deluxe, og klippekort på do resten av kvelden...





Ja, både maltitol og innulin blir en farlig blanding...



Opprinnelig lagt inn av Nevalensis, her.

Inneholder ikke tagatesse en del karbohydrater pr 100 gram? Hvordan er det med tagatesse kontra splenda, og karbohydratene? Jeg er uerfaren på dette området, så beklager om jeg spør dumt...


Jo, den innholder 80 KH per 100g og 175 kcal per 100g....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 20:20   #15
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ja, både maltitol og innulin blir en farlig blanding...

Merka det! Tenkte ikkje over det. Det var siste biten av sjokoladen... Kanskjer derfor også at eg toler jordskokk så dårleg...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 20:21   #16
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Merka det! Tenkte ikkje over det. Det var siste biten av sjokoladen... Kanskjer derfor også at eg toler jordskokk så dårleg...

De sier at jordskokk er noe en må venne seg til over tid.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 20:24   #17
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

De sier at jordskokk er noe en må venne seg til over tid.....

Mogleg... Men eg orkar ikkje å teste ut, slike luftsmerter unner eg ingen! Folk høyrde magen min lage gulpelydar på fleire meter avstand...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 20:52   #18
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Mogleg... Men eg orkar ikkje å teste ut, slike luftsmerter unner eg ingen! Folk høyrde magen min lage gulpelydar på fleire meter avstand...

Men husk på at du blanda den med maltitol.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 20:55   #19
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Men husk på at du blanda den med maltitol.....

Nei, nei, eg meinte jordskokk. Eg prøvde å ete jordskokk tidlegare, som ein av hovudingrediensane i middag saman med andre grønsaker, men seriøst, eg vart så dårleg av det... Tok ein heil dag å bli kvitt all luftakrobatikken i magen!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 21:10   #20
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Nei, nei, eg meinte jordskokk. Eg prøvde å ete jordskokk tidlegare, som ein av hovudingrediensane i middag saman med andre grønsaker, men seriøst, eg vart så dårleg av det... Tok ein heil dag å bli kvitt all luftakrobatikken i magen!

Som det står på ei side om innulin tar det gjerne lang tid før en har vent seg til det og opphold lønner seg ikke.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 21:13   #21
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Som det står på ei side om innulin tar det gjerne lang tid før en har vent seg til det og opphold lønner seg ikke.....

Med dei jordskokkprisane kan det bli ein dyr fornøyelse! Neei, trur eg held meg unna. Det rare er at eg toler svartrot (skorsonnerrot) som også inneheld inulin.

Sorry for avsporing, ts!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:57   #22
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvor mye spiser du om gangen da? Jeg spiser det sammen med annen mat og kun noen og tyve gram og merker ikke noe.


jeg spiser ikke mye av det om gangen.. så det er utrolig frustrerende at det skjer.. jeg tåler ikke blodsukkerstigninger så bra..

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:33   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

jeg spiser ikke mye av det om gangen.. så det er utrolig frustrerende at det skjer.. jeg tåler ikke blodsukkerstigninger så bra..

Kjedelig da. Har du forsøkt å lage sjokolade selv med null-GI-søtning?Eller reagerer du på kakaoen?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 20:34   #24
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Lagde kransekakestenger til Jul etter en oppskrift fra forumet her med
tagatesse og gledet meg veldig.Det var første gang at jeg brukte tagatesse,
alltid sukrin...og etter at jeg spist bare en, reagerte magen min.
Fikk skikkelig smerte,oppblåst mage og luft i magen.
Ble lei meg at jeg ikke kan nyte kakene,og kommer aldri til å bruke tagatesse igjen.
Hvorfor noen reagerer sånn og får problemer med magen??
Det må være noe som jeg IKKE tålte.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 21:34   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse - bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Lagde kransekakestenger til Jul etter en oppskrift fra forumet her med
tagatesse og gledet meg veldig.Det var første gang at jeg brukte tagatesse,
alltid sukrin...og etter at jeg spist bare en, reagerte magen min.
Fikk skikkelig smerte,oppblåst mage og luft i magen.
Ble lei meg at jeg ikke kan nyte kakene,og kommer aldri til å bruke tagatesse igjen.
Hvorfor noen reagerer sånn og får problemer med magen??
Det må være noe som jeg IKKE tålte.

isomalt er kjent for å gi tarmgass.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tagatesse (tagatose, isomalt) Echo Lavkarbo generelt 26 11-03-13 18:25
Bytte ut Tagatesse Engledans Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 03-12-11 20:43
Fortell meg om Tagatesse Bjella Spørsmål og svar 4 13-08-11 12:35
Bivirkninger stjernedryss Lavkarbo generelt 2 05-06-11 01:03
Bivirkninger? Husmusa Generell diskusjon 18 15-01-11 00:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no