Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-13, 14:56   #1
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien
Unhappy

Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Det jeg kan spise er: poteter og kålrabi (så mye jeg vil), ost, melk, yoghurt og egg. Så mye frukt jeg ønsker, litt sukker og smør, grovt brød og knekkebrød i mengder.

Det jeg IKKE kan spise er; Innmat, kjøttrike produkter, lite kjøtt til middag, skalldyr og fisk, ikke erter, bønner, spinat, rådkål, gulrøtter eller blomkål.

__________________
Ny start 28. august 2014



Sist redigert av kloppsi : 23-05-14 kl 13:57.
kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:05   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Jeg for min del hadde vært fristet til å prøve noen uker/måneder til på den dietten du har nå. Den dietten legen din har gitt deg der høres ut som en oppskrift på overvekt for en som ikke tåler karbohydrater så godt, tydelig inspirert av Statens Ernæringsråd. Prøv deg frem litt selv heller, og se hva som gjør deg godt og mindre godt. Og prøv å lese deg opp på emnet, det er ikke sikkert at alle "eksperter" ser på grovbrød og poteter som det eneste saliggjørende mot urinsyregikt. Jeg har en svigerfar med samme diagnose, og han er en storforbruker av mange av "IKKE" produktene på listen din....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:29   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Om du skroller helt nederst på siden her, så er det et par andre tråder som også handler om urinsyregikt. Kanskje du finner noen erfaringer av nytte der?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:37   #4
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du skroller helt nederst på siden her, så er det et par andre tråder som også handler om urinsyregikt. Kanskje du finner noen erfaringer av nytte der?

Takk! Jeg leste meg grønn igår kveld. Håper å få "vekke" noen der ute med dette innlegget.

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 16:09   #5
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

eh, har hatt tilfeller av urinsyregikt siden jeg var 18, samt en rundt 5 stykk på jobben fra 20 til 60 har hatt det... er nok ikke så uvanlig selv om det er en såkalt "gammelmanns syke" for min del gikk det over av seg selv etter en liten stund.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 19:50   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Jeg synes også at du skal lese deg opp på sykdommen. I den vide verden er man ikke entydig enige om at proteiner skal/må begrenses. Les deg opp på alternative teorier og bestemm deg for hva du vil forsøke å jobbe ut ifra. (Kalles "gout" på utenlandsk)

http://www.marksdailyapple.com/gout-primal-paleo-diet/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 22:53   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Sikker på du ikke bare er insulinresistent da? Jeg fikk sånn halvveis diagnosen da jeg var midt i tjueårene pga høyt urinsyrenivå, forhøyede ledervervet o.l. Men jeg nektet å godta det, og hadde helt rett. Du kan nemlig få de samme symptomene om du har høy c-peptider og dårlig virkelige insulin.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 23:03   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Vel, jeg har hatt anfall med urinsyregikt for noen år tilbake. Etter snart 4 år på lavkarbo, så er det helt borte

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 11:45   #9
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

I en alder av 30 så burde det være umulig å få urinsyregikt, MEN det viser seg at jeg er one of a kind.
Siden jeg er overvektig er det vikitg at jeg går ned i vekt (Ja det har jeg prøvd på de siste årene), men jeg kan ikke spise lavkarbo.

Det jeg kan spise er: poteter og kålrabi (så mye jeg vil), ost, melk, yoghurt og egg. Så mye frukt jeg ønsker, litt sukker og smør, grovt brød og knekkebrød i mengder.

Det jeg IKKE kan spise er; Innmat, kjøttrike produkter, lite kjøtt til middag, skalldyr og fisk, ikke erter, bønner, spinat, rådkål, gulrøtter eller blomkål.

Jeg er i min 4. uke på Atkins induksjon nå, og har gått ned 5,2 kilo på 3 uker. Jeg har endelig funnet et kosthold/ diett som jeg trives med.

Hva pokker gjør jeg nå???
Nå tror jeg at jeg må ta slankeoperasjon...

Min stefar fikk samme diagnosnen. Han er tynn. Spiste og spiser stort sett det du har fått som ja-mat. Han drikker svært sjeldent og liker ikke salt. Legen hans påsto at han ikke fortalte sannheten. Men mannen rører ikke salt. Han spiser ikke fisk eller skalldyr, da han verken liker eller tåler det. Til tross for å ha et kosthold som liksom er bra med tanke på å unngå urinsyregikt så fikk han det.

Det gikk over av seg selv... Tror jeg ville gitt ditt kosthold som ga vekttap en stund til jeg. Tror ikke endringer i kosten til tilnærmet vegetarkost nødvendigvis er løsningen.

Min svigermor som spiser lite annet enn brødskiver fikk også diagnosen urinsyregikt.

Enten er det en feildiagnose ute å går eller så ligger ikke hele hemligheten i kostholdet legene fremmer.. etter min mening da

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:05   #10
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sikker på du ikke bare er insulinresistent da? Jeg fikk sånn halvveis diagnosen da jeg var midt i tjueårene pga høyt urinsyrenivå, forhøyede ledervervet o.l. Men jeg nektet å godta det, og hadde helt rett. Du kan nemlig få de samme symptomene om du har høy c-peptider og dårlig virkelige insulin.


Jeg kan ike forstå at det er urinsyregikt, diagnosen ble stilt kun på grunnlag av forhøyet urinsyre. (Min var på 500 , referanseverdi er 155-350).

Kan en få økt urinsyreverdi hvis en er insulinresistent?

Jeg har ingen andre symptomer på insulinresistens..

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:09   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Har du ikke hatt anfall?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:14   #12
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

De pleier vel ikke stille diagnose Podagra uten at du har hatt anfall vel?
Du kan få ned syremenden ved å drikke rikelig. Lavkarbo er nok veldig bra for deg så hold deg til det. Du kan spise kjøtt men vær forsiktig med kjøtt i store mengder, små mengder går bra- særlig svinekjøtt er ikke bra har jeg også lest.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:14   #13
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har du ikke hatt anfall?

Nei!! Han baserte diagnosen utelukkende på blodprøven og et nyresteinsanfall for flere år siden. jo mer jeg leser jo mer tenker jeg at dette er feil, men hva annet kan det være? Dette var en spesialist...

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 14:23   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

Jeg kan ike forstå at det er urinsyregikt, diagnosen ble stilt kun på grunnlag av forhøyet urinsyre. (Min var på 500 , referanseverdi er 155-350).

Kan en få økt urinsyreverdi hvis en er insulinresistent?

Jeg har ingen andre symptomer på insulinresistens..

Les linken jeg ga deg. Og kommentarene under. Det er mange uti verden som mener at urinsyregikt kan være ett (av mange) symptom på på det som blir kalt insulinresistens ... (Som man da igjen mener er et av "karbohydratintoleranses og inflammasjonens" ansikter.)

Altså at sykdommer som PCOS, insulinresistens og mange av diabetesvariantene egentlig hører hjemme under en samlebetegnelse - for mye karbohydrat over lang tid i forhold til hva den enkelte kroppen tolererer. Jeg vet ikke, men teorien er nok verdt å merke seg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 17:51   #15
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Les linken jeg ga deg. Og kommentarene under. Det er mange uti verden som mener at urinsyregikt kan være ett (av mange) symptom på på det som blir kalt insulinresistens ... (Som man da igjen mener er et av "karbohydratintoleranses og inflammasjonens" ansikter.)

Altså at sykdommer som PCOS, insulinresistens og mange av diabetesvariantene egentlig hører hjemme under en samlebetegnelse - for mye karbohydrat over lang tid i forhold til hva den enkelte kroppen tolererer. Jeg vet ikke, men teorien er nok verdt å merke seg.

Takk. Jeg har lest en del om insulinresistens nå, vet ikke helt hva jeg skal tenke lenger.. Fastlegen hører ikke på meg og indremedisineren ga meg denne fiagnosen. Hvor kan jeg henvende meg nå? Den eneste privarpraktiserende endokrinologen i området har sluttet..

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 21:25   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Gå til en annen lege. Du har rett til en second opinion, altså en vurdering fra en annen lege. Og gå til gynekolog for utredningnav cystene, samt få sjekket c-peptider. Og les hexeberg sin bok, der står det om dette mener jeg å huske.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 08:07   #17
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Gå til en annen lege. Du har rett til en second opinion, altså en vurdering fra en annen lege. Og gå til gynekolog for utredningnav cystene, samt få sjekket c-peptider. Og les hexeberg sin bok, der står det om dette mener jeg å huske.


Utredning av hvilke cyster? Det viser ikke noe galt på ul av eggstokker, eggledere, livmor osv.

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 10:32   #18
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Vurderer å bestille time hos dr Oftebro. Han er vel den beste på dette?! :-)

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:32   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Jeg fikk forhøyede urinsyreverdier da jeg var gravid og fikk beskjed om at jeg godt kunne spise sjokolade og kaker mot dette ()...
Jaja.
Det artige var vel at jeg gikk over til et tilnærmet vegetabilsk kosthold da jeg ble gravid, med veldig lite kjøtt - i alle fall rødt kjøtt.
Kan ikke huske om jeg spiste noe særlig med fisk eller skalldyr, men sannsynligvis ikke (siden jeg ikke spiser mye fisk til vanlig).

Urinsyreverdiene normaliserte seg etterhvert av seg selv - jeg trengte ikke spise masse sjokolade og kake

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 21:36   #20
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Hei! Jeg har også tendenser til urinsyreopphopning. 90 % av oss er genetisk svake for utskillelse av urinsyre. Jeg merker at svinekjøtt flere dager på rad og kullsyreholdig drikke ikke er bra, det samme med alkohol, fordi da prioriteres nedbrytingen av alkohol og urinsyren blir satt på vent. Men! Noe så enkelt som C-vitamintilskudd hjelper veldig godt, og faktisk i løpet av 5-6 timer. Prøv deg fram med doseringen over noen dager, ta tilskudd av C-vitamin morgen og kveld, for stor dose gjør deg løs i magen. Jeg har vært oppe i 1 gram C-vitamin i døgnet. Tar vanligvis nå 2 x 2-300 mg. Damemennesker får problemer ved lavere nivåer av urinsyre enn menn.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 23:59   #21
Hawkeye08
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 2
Hawkeye08 er ny på veien
Red face

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Heisann

Skal ikke skrive så mye her nå, men gi noen linker.

http://www.marksdailyapple.com/gout-...#axzz2hRuGEXky

http://chriskresser.com/will-eating-...iet-cause-gout

http://iform.nu/kosthold/mat-og-sunn...or-mye-omega-6

http://www.matvareguiden.no/naeringsstoff447.asp

Jeg mener ikke å være uhøflig, men siden du er overvektig, så er det stor mulighet for at du har en grad av insulinresistens, forhøyet blodsukker og insulin er betennelsesfremmende, og flere hevder at dette har en sammenheng med urinsyre nivået.
Jeg ville først sett på mengden karbohydrater i kosten, da dette er styrende for blodsukker og insulinproduksjon.

Det er ikke nødvendighvis en direkte sammenheng mellom høyt purinnivå i maten og det som er i blodet, så jeg ville ikke vært veldig bekymret for animalske proteiner.

Omega 6,, den ambivalente essensielle fettsyren

Omega 6 og omega 3 bør ligge på omtrentlig samme nivå, men i vårt daglige kosthold er forholdet gjerne et sted mellom 10 - 20 ganger høyere nivå av omega 6 enn omega 3.

Feel free to ask

Hmm skrev visst endel likevel,,

Hawkeye08 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: av fett blir du mett Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 12:25   #22
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt

Takk for innspill.
Jeg har bestemt meg for å ikke helt stole på diagnosen enda. Jeg er under utredning for å få en second opinion. Det ligger nok noe stoffskifterelatert til dette.

Hvis en spiser ketogent så er det naturlig med forhøyet urinsyre i blodet, dette da kroppen lager sitt eget sukker. Så siden jeg var i ketose da blodprøvene ble tatt så da er det ikke rart at verdiene var forhøyet.

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diagnosen ME og lavkarbodiett Bokhylle Fysisk og mental helse 31 15-09-11 14:32
Noen spørsmål rundt diagnosen ME Charlott Fysisk og mental helse 24 15-06-10 21:48
Urinsyregikt Nannah Fysisk og mental helse 6 25-05-07 07:36
Etterlyser brukere som har fått diagnosen ME ETE Fysisk og mental helse 5 14-05-06 14:36
Urinsyregikt Ulvemor Lavkarbo generelt 3 10-09-04 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no