Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Palmeolje skikkelig usunt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-09, 19:35   #1
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Palmeolje skikkelig usunt?

Fbi nå på nrk, interessant! Er det sånn?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 00:04   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Nei. Palmeolje er ganske mettet og holder seg derfor bra. Derfor slipper produsentene å herde det. Dermed blir det ikke transfett i produktene. Palmeolje minner på mange måter om smør, bortsett fra at det er mye billigere.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 09:25   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Jeg har ikke satt meg sånn veldig inn i palmeolje, men jeg reagerte på reportasjen fordi alle produktene de viste frem var "unødvendige" produkter som er veldig sammensatt og hadde lange uforklarlige ting i innholdsfortegnelsen.
Jeg klarer liksom ikke ha sympati med en far som klager over at han ikke får vite hva slags vegetabilsk fett det er i en pannekakemix-pose!! Er det bare meg, eller kan "denne vanskelig situasjonen for forbrukerne" omgås fullstendig ved å lage ting selv fra bunnen av..
Og jeg reagerte selvfølgelig på at de ville innføre merking av mettet fett i maten. Jeg er ikke i mot bedre merking, men det er jo forskjell på mettet fett også da. Og ingen klarer å lure meg til å tro at f.eks bokstavkjeks blir sunn fordi man bytter ut mettet fett med umettet eller motsatt .. Sukk..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 09:46   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Programmet i går fikk ganske store reaksjone her: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6593430

Er enig med deg Susie, jeg kan virkelig ikke tro at folk tror at halvfabrika er sunt?

Ser forøvrig at det er MANGE som skrev der og hintet om at smør faktisk er det beste. Det er jo gledelig

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:26   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Programmet i går fikk ganske store reaksjone her: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6593430

Jeg finner ingen diskusjon, skal det være det der? Nettet her jeg bor nå er håpløst altså, så det kan være det som er grunnen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:27   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg finner ingen diskusjon, skal det være det der? Nettet her jeg bor nå er håpløst altså, så det kan være det som er grunnen.

Diskusjonen er under artikkelen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:40   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Ikke hos meg. Fanken, da er det internettet her som føkker. Får se om den dukker opp senere. *surmule*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:43   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Hos meg ser jeg bare to reklamer for sure oppstøt osv helt nederst, under det er det ikke noe mer. Skal egentlig diskusjonen være under de reklamene?

Edit: jeg refreshet tre ganger og nå kom diskusjonen plutselig frem. *iler og leser*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:51   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

Annika Dahlqvist sier dette om palmeolje:

Palmoljan kommer från Indonesien och Malaysia. För att få ut olja ur palmfrukten används värme (drygt 100 grader). Vid uppvärmningen bildas cancerogena bensopyrener (polyaromatiska kolväten) som inte är så lämpliga att äta för mycket av och under för lång tid i livet. (Det är samma farliga ämnen som bildas när man bränner korv eller kött på grillen.) Bensopyren ökar risken att vi ska drabbas av fem matrelaterade cancerformer. Bröstcancer, prostatacancer, cancer i bukspottskörteln, njurcancer och ändtarmscancer.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 22:43   #10
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Palmeolje skikkelig usunt?

hurra!! så da kan vi lavkarbere spise produkter (majones o.l.) med god samvittighet fremdeles ???

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er svinekjøtt usunt? Iselilja Spørsmål og svar 22 07-05-09 14:01
Rød palmeolje - endelig i Norge! themonk Lavkarbo generelt 7 02-03-08 00:41
er sukker generelt skikkelig usunt for kroppen? Aadna Lavkarbo generelt 10 02-10-06 20:32
Er popcorn usunt? Aadna Spørsmål og svar 1 23-08-06 15:51
Soya - USUNT?! Zoë Lavkarbo generelt 9 22-10-05 18:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no