Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken lavkarbo-retning skal jeg velge?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-10, 10:36   #1
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Hvilken lavkarbo-retning skal jeg velge?

Jeg har akkurat forsøkt meg litt på south beach, og syns absolutt det var greit. Jeg gikk dessverre på en smell og har kommet helt ut av det. Jeg har jo et ønske om å gå ned ca 15 kg innen sommeren, men jeg vet ikke hvilken lavkarbo retning jeg skal gå.
Håper det er noen som kan gi meg et tips om hva som passser meg.
Jeg er 31 år, går deltid på skole og jobber fullt ved siden av i barnehage. Jeg har selv 3 barn i alderen 2-6 år og trener ca 5 dager i uka +/-. Da trener jeg gjerne spinningtimer og styrketimer. Har begynt å jogge litt også, men vi får nå se om jeg klarer å opprettholde det. Jeg er nok av den typen som trenger litt pes og mas for å yte maksimalt.
Har som mål å sykle grenserittet i august.
Jeg spiser ca 5 måltider pr dag, og er veldig glad i havregryn til frokost, men prøver å lage meg egg i stedet siden det er et mye bedre alternativ.
Jeg har lest og studert alle philosofiene her inne, men jeg klarer ikke å gjøre meg opp en mening hva som passer best for meg.
Er det noen som klarer å klarne hodet mitt litt?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:03   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken lavkarbo-retning skal jeg velge?

Hei,
Synes det er veldig vanskelig å anbefale noen den ene retningen eller den andre. Det beste er om du kan finne en retning du mener du kan leve med over tid. Viktig å ta egne valg …eller er det for å skylde på andre dersom det ikke så greit.
Mitt valg falt på ketolyse kuren fordi jeg synes at reglene er så klare å følge. Jeg trodde at jeg skulle savne havregrøten noe aldeles forferdelig så i jula stod det på menyen og det smakte ikke på langt nær så godt etter ei god tid på lavkarbo.
Har en liten feeling på at du muligens regner med å gå lei egg, vel, en ting er helt klart man behøver ikke spise egg hver dag, jeg har lange perioder der jeg ikke spiser egg …men det er veldig lettvint mat. På tide å slutte å tenke tradisjonell oppdeling av måltidene, det er mange her som for eksempel spiser middagsrester til frokost.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 22:58   #3
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-retning skal jeg velge?

Takk for svar.
Jeg tenker også mye på ketolysekuren om dagen, og har lest meg ganske opp på den. Ser at det er mange som anbefaler kun å spise når du er sulten på kuren selv om det kanskje bare er 2 ganger pr. dag mens andre igjen spiser 5 måltider. Jeg tenker nok fortsatt veldig tradisjonelt og ønsker å følge måltidsrutinene til barnehagen og mine egne barn. I så fall, hvor stor mengde bør jeg spise? Hvordan skulle en mulig dag ha sett ut?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken trim skal jeg velge? *lilje* Ketolysekuren 24 05-04-10 23:05
Meierismør (hvilken skal jeg velge?) grm123 Spørsmål og svar 10 24-01-09 11:58
Hvilken diett skal jeg velge? rsnblaa Spørsmål og svar 3 04-08-07 23:18
Hvilken olje skal jeg velge? Mambo Spørsmål og svar 5 26-02-06 21:18
Hvilken kur skal jeg velge. andersdupp Spørsmål og svar 11 06-01-06 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no