Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-12, 10:36   #26
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Resteplomme?? Eggmelk-ekspresso til kvelds!!!!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 11:04   #27
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Kokosmel, kan man lage det selv av kokosmasse?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 13:55   #28
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Kokosmel, kan man lage det selv av kokosmasse?

I de fleste oppskriftene hvor det står kokosmel, mener man ikke finmalt kokosmasse. Da blir nok resultatet noe helt annet enn et som var planen Du må nok kjøpe kokosmelet, dessverre.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 14:00   #29
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Jammen, melet må jo i utgangspunktet være laget av massen? Ei kokosnøtt består da bare av melk og kokosmasse?

__________________
Min 2012-journal

Sist redigert av teleslynga : 08-02-12 kl 17:40.
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 17:24   #30
Mustang
Juniormedlem
 
Mustang sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 16
Mustang er på en erverdig vei
Question

Høykarbo?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Bra at det smakte Mustang Bakepro får du på Helsekost, og også noen matbutikker men ikke i alle.
Bytt ut soyaen neste gang, da er jeg helt sikker på at det blir bedre.
Har du prøvd Frokostrundstykkene ? De er veldig gode, og ikke så veldig langt fra høykarbo. Husker ikke om jeg har linket til de før, men en god ting kan jo aldri gjentas for mye De blir ganske lyse, og ikke mørke som veldig mange av brødene blir. Kan virkelig anbefales. (Men ikke skyld på meg da, hvis du ikke liker de).


Supert,Dietta! Da skal jeg kjøpe meg bakepro så fort lønna kommer!
Men over til frokostrundstykkene.. Høykarbo,hva er det? Er jo vel åpentlyst, og har googla litt på det,men er ikke det litt feil hvis man er på lavkarbo? Eneste jeg skjønte via google var at høykarbo var en måte å gå opp i vekt en dag, så lavkarbo neste for å få mer effekt på vektnedgangen.. Stemmer det,eller har jeg misforstått?
Og nei, når/om jeg lager dem og ikke skulle like de, så skylder selvfølgelig jeg ikke på deg! Setter veldig pris på at du anbefaler meg noe siden du selv har smakt de og likte dem! Så tusen takk!

Mustang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 19:05   #31
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo?

Opprinnelig lagt inn av Mustang, her.

Supert,Dietta! Da skal jeg kjøpe meg bakepro så fort lønna kommer!
Men over til frokostrundstykkene.. Høykarbo,hva er det? Er jo vel åpentlyst, og har googla litt på det,men er ikke det litt feil hvis man er på lavkarbo? Eneste jeg skjønte via google var at høykarbo var en måte å gå opp i vekt en dag, så lavkarbo neste for å få mer effekt på vektnedgangen.. Stemmer det,eller har jeg misforstått?
Og nei, når/om jeg lager dem og ikke skulle like de, så skylder selvfølgelig jeg ikke på deg! Setter veldig pris på at du anbefaler meg noe siden du selv har smakt de og likte dem! Så tusen takk!

Å sorry, jeg ordla meg veldig dumt der
Mente at de likner på høykarbo (altså vanlige rundtykker bakt av hvetemel, av utseende, og også i smak (etter min mening da).
De er selvfølgelig lavkarbo, så du kan trygt spise

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:42   #32
Mustang
Juniormedlem
 
Mustang sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 16
Mustang er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Å sorry, jeg ordla meg veldig dumt der
Mente at de likner på høykarbo (altså vanlige rundtykker bakt av hvetemel, av utseende, og også i smak (etter min mening da).
De er selvfølgelig lavkarbo, så du kan trygt spise


Hehe, oookei, da skjønner jeg! Skal absolutt prøve de!
Tusen hjertelig,Dietta!

Mustang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:56   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jammen, melet må jo i utgangspunktet være laget av massen? Ei kokosnøtt består da bare av melk og kokosmasse?

Det blir ikke det samme, på langt nær. Men, om du vil forsøke å male selv gjør du selvsagt det Hvem vet, kanskje det funker i akkurat denne oppskrifta?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:50   #34
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jammen, melet må jo i utgangspunktet være laget av massen? Ei kokosnøtt består da bare av melk og kokosmasse?

Tror det bli litt på samme måte som med mandelmel. Mandelmel kan være to ting, enten finmalte mandler, eller fettredusert mandelmel.
Bruken er helt forskjellig. Fettredusert mandelmel suger tul seg emorme mengder væske, og oppfører seg helt anderledes enn malte mandler.

Jeg har kokosmel, og det er så finmalt at det nesten støver. Det er ikke tørt på samme måte som kokos. Suger godt med væske også, så bakeegenskapene blir noe helt annet enn ved å bruke malt kokos

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:10   #35
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jammen, melet må jo i utgangspunktet være laget av massen? Ei kokosnøtt består da bare av melk og kokosmasse?

På min helsekost har de noe som heter kokosmel og kokosmasse. Jeg bruker kokosmelet, er nok det som er den rette konsistensen for denne oppskriften..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 22:23   #36
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

jeg bytta ut de 2 ss med 1 ss soyaprotein og 1 ss glutenmel. Da jeg ikke hadde bakepro. Det ANBEFALES IKKE!!! Smakte grusomt, kastet alt i søppla

Skal ha bakepro neste gang jeg prøver denne oppskriften

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 11:59   #37
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Opprinnelig lagt inn av Hellokitty0210, her.

jeg bytta ut de 2 ss med 1 ss soyaprotein og 1 ss glutenmel. Da jeg ikke hadde bakepro. Det ANBEFALES IKKE!!! Smakte grusomt, kastet alt i søppla

Skal ha bakepro neste gang jeg prøver denne oppskriften

Soyaprotein kan gi en "rar" smak på denne ja, om du ikke er vandt med det..

Kjempe mye lykke til med bakepro neste gang, satser på suksess da..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 19:38   #38
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lefse, rullekake, loffskive, crêpes, pizza og burrito

Jeg lagde denne med kun proteinpulver og det ble veldig bra. Prøvde idag med peanøttmel i mangel på prottismel men det ble litt smørje-aktig, men godt likevel. Det stekte ikke så bra rett og slett. Prottispulver er suverent i stekepanna til pannekaker etc.
Adas (enkle og super-raske)proteinlefse
2 eggehviter
23 g proteinpulver, nøytral smak (jeg bruker den fra Now, kjøpt på Iherb.com)
1-2 ss sukrin
¼ dl soyamelk eller tilsvarende (melk, fløte, yoghurt, kesam)
litt salt, vaniljepulver eller vaniljeessens og kanel

Sett en stor stekeplate på nest mest og smør en stor stekepanne med smør/olje.
Hvittene piskes hvitt med saltet,
så tilsettes resten av det tørre
og vispes lett sammen og så tilslutt melken som også vispes lett inn.
Dette blir en stor posjon. Veldig godt å smøre på bremykt eller annet smør på og tilsette ost eller noe som pålegg for å få litt tyngde i måltidet.

Man kan også tilsette en teskje kakao, det blir kjempegodt det også.

__________________

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lefse? Fredrikke07 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 13-03-13 01:32
Lavkarbo rullekake nilspl Kake/dessert og snacks 14 20-11-11 01:41
Tacoshell/lefse! Matgud Middag 3 11-06-10 22:12
Lavkarbo rullekake Gerd Kake/dessert og snacks 8 04-01-09 21:46
Kakebunn/rullekake Carbokiller Bakst 41 09-03-07 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no