Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Steviakonfekt 22 biter

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-13, 22:55   #1
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Steviakonfekt 22 biter

Dette ble knall godt og jeg antar det passer på lchf kosthold så vel som vanlig kost! De ble overraskende gode

45 gr cocosa extra virgin
70 gr meierismør
45 gr sukrinmelis
35 gr sukrin+
35 gr regia bakekakao
20 gr fløte

Smelt alt fett og ha i det tørre. Rør godt! Ha i fløten og varm til det tykner! Hell det over i konfekt silikonformer. Hvis du får 22 stk er det:

Pr konfekt:
Fett: 6 gr
Karb: 0,2 gr
Protein: 0 gr

Pr alle sammen skulle det da bli:1134 kcal
Fett: 126 gr
Karb: 4,5 gr


De var veldig gode og skal helt klart lages til jul! Kanskje med en nøtt inni?

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 23:09   #2
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Høres godt ut Det må vel ikke være silikonformer og det må være kjempesmått da du fikk 22 stk. Takk for oppskrift

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 23:22   #3
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Sv: Steviakonfekt 22 biter

De var ikke så veldig små..det holdt med 6 biter for å si det sånn små hjerte former

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 23:25   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

De var ikke så veldig små..det holdt med 6 biter for å si det sånn små hjerte former

Kan man bruke vanlige konfektformer (små)?

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 23:53   #5
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Ja det er det jeg brukte

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 23:54   #6
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Cool

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Tror det blir veldig mektig hvis formene er for store ..

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 00:11   #7
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

Tror det blir veldig mektig hvis formene er for store ..

Takk det må prøves

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 12:52   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Men hvorfor heter det steviakonfekt når det ikke er noe stevia i røra? Noe som er avglemt kanskje?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 14:07   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Sukrin+ er vel sukrin+stevia? Men enig i at steviakonfekt var litt misvisende navn på oppskriften.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 14:12   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sukrin+ er vel sukrin+stevia? Men enig i at steviakonfekt var litt misvisende navn på oppskriften.

Ah - det var jeg ikke klar over.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 15:09   #11
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Sukrin+ er stevia ja

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 14:23   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

Sukrin+ er stevia ja

Men sånn for å krangle på det, det er jo strengt tatt ikke stevia, men et blandingsprodukt av stevia og sukrin. Men konfekten er nok sikkert god, slik sjokolade(evt kakao)/delfiafett (evt smør)konfekt er veldig populær her inne.
Jeg skal absolutt prøve din versjon når anledningen byr seg.

Lite tips, prøv en klype salt i. Det skal visstnok fremheve sjokoladesmaken, selv om en har salt smør fra før. Jeg har gjort det i flere sjokoladekaker og kjenner en merkbar forskjell.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 19:15   #13
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Ja det er et blandingsprodukt av stevia og sukrin
Jeg har laget enda en ny versjon nå og den ble enda bedre og med enda mindre karb. Skal skrive den inn en dag

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 19:35   #14
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Denne må jeg lage til jul Takk for oppskrift!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 23:39   #15
stefanvp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Skien
Innlegg: 2
stefanvp er på en erverdig vei

Sv: Steviakonfekt 22 biter

Hmm... Selv denne enkle oppskriften var visst for avansert for meg. Etter at jeg har rørt inn det tørre, og hatt oppi fløten. Så går det bare litt tid før det skiller seg. Det tørre klumper seg igjen, og fettet flyter rundt. Har forsøkt 2 ganger da jeg tenkte jeg kanskje hadde varmet for mye første gang, men fikk samme resultat i runde 2. Noen tips?

stefanvp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generellt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sønnen vår på snart 4 år biter ... Lissi80 Generell diskusjon 64 02-09-11 15:38
Lekre biter Nannah Kake/dessert og snacks 8 20-12-07 09:51
Ikke få i deg flere enn 12 biter Natreen om dagen! mofe Generell ernæringsdebatt 4 03-06-06 11:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no