Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når blir det for mye fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-08, 15:24   #1
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Når blir det for mye fett?

Ja, det lurer jeg på Hører og leser at en ikke skal være redd for å spise fett når en er på ketolysekur, det er om og gjøre å få i seg nok. Men kan det bli for mye? Henger litt igjen i meg at det ikke er bra å spise for mye fett. Og er selvsagt redd for at det skal slå ut feil. Jeg spiser f.eks. mye meierismør. Tar godt på med smør på det jeg spiser og tilbereder maten med rikelig med smør. Kan nevne at på den den første en og halv ukene i kuren hadde jeg tømt en pakke a` 500 g + en bordpakke på 300 g meierismør

Et spm.til: i går kjøpte jeg cocosa, som jeg aldri har smakt før. Jeg tilsatte det i frokostpannekekerøra. Men så først etterpå at fettet ikke skulle tilsettes maten før etter den var ferdig for å ikke ta knekken på næringsstoffene. Men jeg får vel likevel i meg fettet?

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 16:54   #2
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Når blir det for mye fett?

Her går det minst 1 kg meierismør i uken
Det skal veldig mye til for å få for mye fett, fordi fettet metter så mye og da er det vanskelig å spise mer Får du for mye så får du fettdiare syns jeg å huske at noen sa (correct me if I'm wrong), men jeg selv har aldri vært borti "fenomenet" selv om jeg spiser utrolig mye fett

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 17:50   #3
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Når blir det for mye fett?

Takk for svar! Da er det bare å fortsett å pøse på da I dag har jeg spist altfor lite. Har kun spist ett måltid, og det er frokostpannkaken. Lurer på om det har noe med kokosfettet som jeg hadde i røren å gjøre Jeg er i allefall ikke særlig sulten.
Men nå lager jeg meg et skikkelig måltid med kjøttdeig, bacon, løk, paprika, tomatsaus, ost og smørstekte asparges. Håper det blir godt

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 17:51   #4
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Når blir det for mye fett?

JenJen: bruker du cocosa forresten? Og er det ubegrenset mengde av det også? Så mye som kroppen tillater?

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:07   #5
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Når blir det for mye fett?

Bare å pøse på med fett ja Hørtes veldig godt ut det der
Jeg har cocosa men bruker den ikke så altfor ofte Råder deg til å være litt forsiktig med den i begynnelsen, til du vet om magen liker den eller ikke. Jeg bruker den i kokoskakao og smørgrøt Og jeg tar aldri cocosa på tom mage, da må jeg være hjemme resten av dagen

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:17   #6
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Når blir det for mye fett?

Ok, såpass ja

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:59   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Når blir det for mye fett?

tja, 800g smør er noe slikt som 6000 kcal og noe slikt som 3 dagers energiforbruk. Siden du trenger noe slikt som 15-25000 kcal ila den 1,5 uken skal vel det gå bra ;-)

om du trenger 2000kcal daglig og spiser bare fett må du kvarte 270g smør pr dag og det tviler jeg på at du orker. Det er poenget med å spise fett som kontrollerer apetitten :-)

Det jeg tror er den absolutt viktigste grunnen til vektnedgang er at fettforbrenning er en jevn forbrenning som ikke styrer apetitten. Blodsukker styrer absolutt apettitten; dvs på vei ned signaliserer den at nå trengs det energi, uten en eneste tanke på om det finnes noe fett å forbrenne på. Så kommer sult og søtsug.

Spis mat som holder blodsukkeret stabilt !

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no