Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-14, 17:01   #1
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Er det å holde seg unna cola zero, fun light, etc. De første dagene når man har startet ketolyse...? Det går greit, men, kjenner jo suget.

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 18:02   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Er det å holde seg unna cola zero, fun light, etc. De første dagene når man har startet ketolyse...? Det går greit, men, kjenner jo suget.

Kroppen klarer ikke skille mellom ymse brus og saft. Så når du drikker noe sukkerlignende forbereder kroppen seg for å motta sukker. Og når den innser at den ikke FÅR sukker blir den sur og gir deg enda mer lyst på sukker. 😯

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 18:07   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Bra forklaring Kanutten!
I tillegg kan man jo begynne å lure når man leser slikt
http://www.side2.no/helse/--lettbrus...t/5181212.html

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 18:09   #4
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kroppen klarer ikke skille mellom ymse brus og saft. Så når du drikker noe sukkerlignende forbereder kroppen seg for å motta sukker. Og når den innser at den ikke FÅR sukker blir den sur og gir deg enda mer lyst på sukker. 😯

Da holder jeg meg unna.. :P

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 18:44   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Da holder jeg meg unna.. :P

Og det gjelder kaker etc også. Mange lager sukkerfrie julekaker og julegodiser for å kunne kose seg i jula. Når nyåret kommer er herligheta over og mange sliter med å "avsukre" seg. Hvorfor ikke bare kose seg med det kroppen trives med?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 19:02   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Det er individuelt. Her fungerer lett-brus veldig fint som substitutt. Får ikke søtsug.

Drikker ikke så mye brus, men det jeg drikker går det helt fint med.

Men der er jo ikke noen fordeler med å drikke brus, egentlig, så ikke noe poeng i å starte om man ikke har kjempelyst.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 08:39   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Er det å holde seg unna cola zero, fun light, etc. De første dagene når man har startet ketolyse...? Det går greit, men, kjenner jo suget.

Man bør heller spørre seg hvor viktig er det å drikke kjemikalier? Jepp, jeg er ihuga motstander av kunstig søtning. Har null tro på at det ikke er skadelig for kroppen. Merker det godt sjøl på egen kropp og det samme gjør minst ett av mine barn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 09:09   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kroppen klarer ikke skille mellom ymse brus og saft. Så når du drikker noe sukkerlignende forbereder kroppen seg for å motta sukker. Og når den innser at den ikke FÅR sukker blir den sur og gir deg enda mer lyst på sukker. 😯

Dette gjelder bare for dem som er vant til å drikke ting med sukker i. Jeg har ikke drukket sukkerholdig drikke på et tiår, og jeg får ikke noe sukkersug. Men sambo som vanligvis drikker sukkerholdig klikker totalt av et glass kunstig søtet drikke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 10:12   #9
karbo-hell
Medlem
 
karbo-hell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
karbo-hell er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

folk er forkjellige, jeg er stor Cola zero forbruker. kan drikke 0,3-0,9 liter per dag. kan ikke huske sist jeg fikk lyst på noe søtt....

__________________




Startvekt 17/06/2014 86,3
karbo-hell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 10:16   #10
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Etter den artikkelen ble lest, så falt suget ned i kjelleren. Jeg vil gjerne ha skjelettet mitt!! Om et er propaganda eller ei, ingen cola zero her.. (Var storforbruker selv.. typ. 1 stor flaske til dagen) /skjemmes litt

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 10:29   #11
karbo-hell
Medlem
 
karbo-hell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
karbo-hell er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

ikke det at jeg mener at kjemikalier er sunt. men jeg mener også det er mye hysteri som er unødvendig. aldri har et stoff blitt testet så mye som aspartame og ingen klarer å finne noe feil med det, det brytes ned og skylles ut.

man kan begynne med å skremme folk men da skal man heller ikke bruke, Jif, zalo, såpe, hårspray, solbruningskrem, lim, maling, salmiakk, klor, tyggegummi, basseng vann, varmtvannstanker, tamponger, sminke, og gleatine til matlaging !!!!

kos dere med brus sier jeg bare! og alt er farlig hvis man bruker for mye av det. (husk at friske folk som lever på naturlig mat, trener og ler minst to ganger daglig dør også av kreft!.... tro meg jeg vet.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame


Aspartame is rapidly hydrolyzed in the small intestines. Even with ingestion of very high doses of aspartame (over 200 mg/kg), no aspartame is found in the blood due to the rapid breakdown.[8] These metabolites have been studied in a wide range of populations including infants, children, adolescents, and healthy adults. In healthy adults and children, even enormous doses of aspartame do not lead to plasma levels of metabolites that are a concern for safety.

Upon ingestion, aspartame breaks down into residual components, including aspartic acid, phenylalanine, methanol,[49] in ratio of 4:5:1 by mass[50] and further breakdown products including formaldehyde[51] and formic acid, accumulation of the latter being suspected as the major cause of injury in methanol poisoning. Human studies show that formic acid is excreted faster than it is formed after ingestion of aspartame. In some fruit juices, higher concentrations of methanol can be found than the amount produced from aspartame in beverages.[15]

__________________




Startvekt 17/06/2014 86,3
karbo-hell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 10:38   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av karbo-hell, her.

folk er forkjellige, jeg er stor Cola zero forbruker. kan drikke 0,3-0,9 liter per dag. kan ikke huske sist jeg fikk lyst på noe søtt....

Men om du ikke har lyst på det hvorfor drikke det da?....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 10:51   #13
karbo-hell
Medlem
 
karbo-hell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
karbo-hell er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men om du ikke har lyst på det hvorfor drikke det da?....


jeg drikker cola zero fordi det er godt? men får ikke lyst på mer mat av det eller på noe søtt etter å ha drukket som mange her skriver.


det er som å spøre hvorfor man drikker kaffe selv om det ikke er bra I store mengder? svaret er fordi det er godt!

__________________




Startvekt 17/06/2014 86,3
karbo-hell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 11:01   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Jeg drikker kaffe fordi om jeg ikke drikker det får jeg skikkelig sug etter det. Jeg drikker til om med kaffe som smaker skikkelig dritt fremfor å ikke drikke kaffe. Og når jeg drikker det får jeg sug etter mer. Jeg spurte fordi jeg blir fasinert av at så mange sier de ikke får sug av lettbrus, men likevel klarer de ikke å slutte å drikke det. (og går gjerne i forsvarsposisjon om man nevner søtningen som grunn)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 11:11   #15
karbo-hell
Medlem
 
karbo-hell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
karbo-hell er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg drikker kaffe fordi om jeg ikke drikker det får jeg skikkelig sug etter det. Jeg drikker til om med kaffe som smaker skikkelig dritt fremfor å ikke drikke kaffe. Og når jeg drikker det får jeg sug etter mer. Jeg spurte fordi jeg blir fasinert av at så mange sier de ikke får sug av lettbrus, men likevel klarer de ikke å slutte å drikke det. (og går gjerne i forsvarsposisjon om man nevner søtningen som grunn)

går ikke i forsvarsposisjon, men som alle andre deler jeg min erfaring og meninger basert på det jeg kjenner på kroppen

jeg kan også gå flere uker uten brus .... og kaffe for den saks skyld. jeg mener slike tilsetnings stoffer og koffein er vanedannende men ikke så sterkt som folk skal ha det til, jeg tror virkelig på at det er psykisk like mye som fysisk hvis ikke mer.... tror ikke man blir gærn av å ikke drikke kaffe eller cola zero og flyr på veggen. men det er meg.....

har jeg ikke brus hjemme så har jeg ikke brus hjemme... løper ikke til nærmeste nattåpen bensin stasjon. jeg drikker ikke heller varm brus fordi jeg er så sugen...

__________________




Startvekt 17/06/2014 86,3
karbo-hell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 12:11   #16
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Jeg kjenner at kaffe annulerer det lille suget etter zeroen 2-3 kopper om dagen!

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 22:07   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg drikker kaffe fordi om jeg ikke drikker det får jeg skikkelig sug etter det. Jeg drikker til om med kaffe som smaker skikkelig dritt fremfor å ikke drikke kaffe. Og når jeg drikker det får jeg sug etter mer. Jeg spurte fordi jeg blir fasinert av at så mange sier de ikke får sug av lettbrus, men likevel klarer de ikke å slutte å drikke det. (og går gjerne i forsvarsposisjon om man nevner søtningen som grunn)

Hehe

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 22:08   #18
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Jeg kjenner at kaffe annulerer det lille suget etter zeroen 2-3 kopper om dagen!

Bra. Drikk kaffe du Fancy

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 17:40   #19
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Etter 3 dager på ketolyse, slår hverken jeg eller mannen ut på stix. Jeg er alt for utålmodig! "har ikke tid til dette" :P

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 22:53   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Her slår det ut etter 8-10 timer. Spørs når man måler ++ mye annet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 23:15   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Her slår det ut etter 8-10 timer. Spørs når man måler ++ mye annet.

Kanskje fortelle hva ++ mye annet er for å gi tips til den som lurer?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 03:35   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kanskje fortelle hva ++ mye annet er for å gi tips til den som lurer?

Fortell du da vel?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 21:03   #23
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hvor viktig er det å holde seg unna sukkerfri brus?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Her slår det ut etter 8-10 timer. Spørs når man måler ++ mye annet.

++ mye annet ja, :P

Uansett det tok oss 4 dager, nå idag har vi begge hatt pos.utslag på stixene Å vekta viser -2 kg siden vi startet

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Julegodt vanskelig å holde meg unna? dunia Spørsmål og svar 23 04-12-11 22:16
Ost, hva er grunnen til at noen må holde seg unna den for å gå ned i vekt? ada-emilie Spørsmål og svar 14 20-03-10 13:43
Middelavskost kan holde depresjonen unna mofe Artikler 4 06-10-09 21:29
Bør man holde seg unna bars og sukkerfritt snop? quebec Ketolysekuren 16 03-06-08 11:02
76 grunner til å holde seg unna sukker: Summer Lavkarbo generelt 7 21-08-05 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no