Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Lavkarbo skader hjernen?

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 20:33   #51
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Fant det veldig interessant å lese Frølich sin kommentar om at "litteratur om lavkarbo har ofte en kommersiell tanke bak kostholdsråd som gir urealistiske resultater. Bøker, klinikker og firmaer som baserer seg på ønskedrømteorier har vanligvis kort levetid. Grunnen er at de ikke holder det de lover."

For det første: Snakk om å sitte i glasshus ang. kommersialiseringen! Er det noen som vil selge sine teorier og varer, er det da næringsmiddelindustrien, med deres "helseforkjempere".
Dagbladet vil nok også selge sin vektklubb, noe de sikkert tenkte skulle være direkte følger av gårdagens forside. Er ikke det kommersielt, vet ikke jeg! Hexeberg fikk jo også minimalt med spalteplass i forhold til de andre to.

For det andre: Jeg elsker ønskedrømteorier! I alle fall denne om lavkarbo, for den GIR resultater, og den HOLDER det den lover! Ikke bare har vekta mi minsket, men jeg er så godt som kvitt allergier, jeg har ikke lenger kløende utslett, min astma er myyye mildere, blodsukkeret er stabilt og lavere, jeg har ikke magen full av luft.... I could go on and on!

Jeg må si jeg angret på at jeg brukte 15 kr på Dagbladet i går, da jeg ble rimelig forbanna over uvitende og feilaktige utsagn. Men så har jeg funnet ut i dag, at hei; plutselig fikk jeg en ny giv og bare enda større tro på at lavkarbo er tingen for meg!
Gjelder å snu ting til det positive, ikke sant?!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:11   #52
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Dagbladet vil nok også selge sin vektklubb

Har Dagbladet også begynt med vektklubb?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:23   #53
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har Dagbladet også begynt med vektklubb?

Det er vel VG, men Drevon som uttaler seg er jo vektklubbens frontfigur, så der ga Dagbladet eventuelt noen poeng til sin største konkurrent .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:40   #54
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen???

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Så det er bare å sluke alt om lavkarbo rått, helt uten motforestillinger? Hvordan vet du at det er så sunt med lavkarbo diett?

Tja...
Av alle de årene arten Homo sapiens har eksistert, + forgjengere, så har vi overlevd OG utviklet oss til de menneskene vi er i dag. Karbo i ekstreme mengder har vi spist i, tja... 200 år? Og etter det har den generelle folkehelsa gått ned.
Fin oversikt her, om du ikke klarer å forstå det ved hjelp av din egen sunne fornuft

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1916562

Og ett tips! Om du blir slapp og sliten, gi det litt tid Ikke alle får resultater etter 1 uke

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:48   #55
Coopteddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 44
Innlegg: 43
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Men lavkarbo skader ikke bare hjernen, vi kan dø av det også...

__________________


Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 00:27   #56
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Synd at du skal føle deg sånn! Men er du sikker på at du behøver å få i deg så lite karbohydrater? Drikker du nok vann? Spiser du rent? Og ikke minst; Hvor lenge har du holdt på? For å være dårlig i en overgang som du beskriver er jo ganske naturlig, man snur tross alt opp og ned på forbrenninga i kroppen, og det kjennes gjerne.
Jeg har aldri i mitt liv følt meg sunnere enn jeg har gjort de siste årene ved å få lov til å spise meg passe mett på helt rene matvarer, jeg tåler fint å leve på omtrent nullkarbo, men det er jo langt fra optimalt for alle.

Edit: Så først nå at du har vært medlem siden mai, men jeg vet jo uansett ikke hvor lenge du har levd på så lite kh.

Heisann. Jeg drikker masse vann (2-3 ltr pr dag), og spiser rent. kutta ut maltitol og kunstige søtstoffer i mai, da hadde jeg holdt på et år denne siste runda.

Ellers har jeg hatt ett par runder før, starta først i 2005, da gikk jeg på ketolyse først, og starta på eurodiett når vekttapet stanset opp. På eurodietten fikk jeg de samme bivirkningene.
Det er jo utrolig utmattende, så det er mulig jeg ikke klarer å henge overgangen gjennom før jeg øker karbo inntaket litt ? (mest grønnsaker og nøtter,fiberrik og lavkarbopasta) Da er alt vel, j(og føler meg veldig sunn da ;-) )eg går bare ikke ned..Husker ikke om jeg kom over kneika tidligere, og da hadde jeg ikke barn så det var ikke så ille å være så trøtt..Men nå har jeg vel holdt ut i ett par uker, og målet er å holde ut ett par uker til i håp om at det letter. Setter pris på tips og råd

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 00:31   #57
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Og det var jo bra. Synes det sto mye fornuftig der. Men jeg skjønner at alle de som er i mot lavkarbo er noen tullinger. Jeg har stor tro på vektklubben.

Det er jo ingen som er så forenklende og sterotypiske i hvordan mennesker fungerer som vektklubben. et enkelt pluss/ minus mattestykke. Individuelle forskjeller er bare dårlige unnskyldninger...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 01:05   #58
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Og det var jo bra. Synes det sto mye fornuftig der. Men jeg skjønner at alle de som er i mot lavkarbo er noen tullinger. Jeg har stor tro på vektklubben.

Hei,
Vedr. vektklubben så anbefaler jeg at du leser dette:
Lar du deg lure av dette?
Supersuksess for vektklubbene?

Når mange her harselerer litt med vektklubben Drevon, Frölich og… så er det basert på deres holdinger overfor de av oss som spiser i henhold til lavkarbo prinsippene og ikke en generalisering av at alle som er i mot lavkarbo er tullinger, trodde faktisk du hadde vært her inne lenge nok til å ha fått med deg det. Forannevnte & co har til nå vist en særs ovenfra og ned holdning vedr. lavkarbo i tillegg til at de stadig vrir på sannheten. Iflg. forannevnte burde vi som spiser lavkarbo i beste fall være hjerneskadd eller døde… (”Lavkarbo = en skjebne verre enn døden”.) Når jeg leser deres konklusjoner så får de alltid vridd det til at vi ikke spiser grønnsaker og altfor mye proteiner på lavkarbo … Lavkarbo er jo langt fra ensbetydende med et ketogent kosthold – det har de heller ikke forstått!

Essensielle spørsmål de overnevnte burde svare på er:
Hva er galt med å kutte ut halvfabrikat og lage mat fra bunnen av uten all-slags-mulige tilsetninger, og hva er galt med å kutte ned på kh – noe som er ensbetydende med ett drastisk kutt i sukkerinntaket for de aller fleste av oss og mange av oss spiser faktisk mer grønnsaker enn vi noen gang har gjort – fordi vi har blitt bevist på hva vi putter i munnen. …og hva i alle dager kan være galt med det?

…og den dagen statens ernæringsråd anerkjenner lavkarbo kosthold på lik linje med Sverige vil de forannevnte få et aldri så lite troverdighetsproblem!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 07:27   #59
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

…og hva i alle dager kan være galt med det?

*lalalalalalalallalalalala hører ikke llallalalalalalalal*
Fordi vi trenger karbohydrater! Brød er sunt!
*lalalalalalalallalalalala hører ikke llallalalalalalalal*

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 15-09-10 kl 07:27. Årsak: ja, det ER ironisk ment :)
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:09   #60
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har Dagbladet også begynt med vektklubb?

Oj, snakk om å ikke følge med! Lenge siden jeg har lest Dagbladet nemlig, så har ikke fått med med at vektklubben der var avviklet... Whatever, poenget mitt er egentlig det samme likevel

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:34   #61
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Lurer litt på ein ting. Gjekk på Atkins første gongen i 2001...
Var det då eg vart hjerneskada? Eller trur dikkon det kjem snikande no når e har begynt på'an igjen?

Vart e litt smartar når e gjekk på "normalt" kosthold?
I såfall merka ikkje e noko til at geniet i meg meldte sin ankomst, kun 30 ekstra kg...

Spørsmålet er då kordan kan hjernen min som no igjen blir utsatt for dette fryktelige lavkarbo-kostholdet, væra klarar enn nokon sinne?
Det er jo som om tåka har letta ein solskinnsrik dag

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:40   #62
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Heisann. Jeg drikker masse vann (2-3 ltr pr dag), og spiser rent. kutta ut maltitol og kunstige søtstoffer i mai, da hadde jeg holdt på et år denne siste runda.

Ellers har jeg hatt ett par runder før, starta først i 2005, da gikk jeg på ketolyse først, og starta på eurodiett når vekttapet stanset opp. På eurodietten fikk jeg de samme bivirkningene.
Det er jo utrolig utmattende, så det er mulig jeg ikke klarer å henge overgangen gjennom før jeg øker karbo inntaket litt ? (mest grønnsaker og nøtter,fiberrik og lavkarbopasta) Da er alt vel, j(og føler meg veldig sunn da ;-) )eg går bare ikke ned..Husker ikke om jeg kom over kneika tidligere, og da hadde jeg ikke barn så det var ikke så ille å være så trøtt..Men nå har jeg vel holdt ut i ett par uker, og målet er å holde ut ett par uker til i håp om at det letter. Setter pris på tips og råd

Du går ikke ned på 20 gr kh om dagen, da? Bare øke litt? Ellers kan det hende at du er en av de som ikke tåler ketose så godt, men det kan også være at du er en av de som trenger mer enn et par uker for å komme "gjennom veggen". Ikke alle har et like godt opptak av vitaminer og mineraler i kroppen heller, så kanskje en idé hadde vært å ta ketolysetablettene, om du ikke alt gjør det. På eurodiett kan jeg forstå at du blir dårlig, ettersom det både er lavkarbo og lavkalori, så kanskje det er fettet det skorter på? Med et så lavt karboinntak bør du ligge på 75% fett.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:41   #63
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

*lalalalalalalallalalalala hører ikke llallalalalalalalal*
Fordi vi trenger karbohydrater! Brød er sunt!
*lalalalalalalallalalalala hører ikke llallalalalalalalal*

Se der ja - hjerneskaden er et faktum allerede

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:46   #64
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Heisann. Jeg drikker masse vann (2-3 ltr pr dag), og spiser rent. kutta ut maltitol og kunstige søtstoffer i mai, da hadde jeg holdt på et år denne siste runda.

Ellers har jeg hatt ett par runder før, starta først i 2005, da gikk jeg på ketolyse først, og starta på eurodiett når vekttapet stanset opp. På eurodietten fikk jeg de samme bivirkningene.
Det er jo utrolig utmattende, så det er mulig jeg ikke klarer å henge overgangen gjennom før jeg øker karbo inntaket litt ? (mest grønnsaker og nøtter,fiberrik og lavkarbopasta) Da er alt vel, j(og føler meg veldig sunn da ;-) )eg går bare ikke ned..Husker ikke om jeg kom over kneika tidligere, og da hadde jeg ikke barn så det var ikke så ille å være så trøtt..Men nå har jeg vel holdt ut i ett par uker, og målet er å holde ut ett par uker til i håp om at det letter. Setter pris på tips og råd

Jeg ligger litt høyere i kh-inntak (25-40 g) og lavere i fett (ca50%) enn mange andre her inne for det er da jeg har det best. I tillegg må jeg drive med porsjonskontroll for ellers stopper vekta helt opp. Jeg passer på at kh hovedsaklig kommer fra grønnsaker, samt LITT nøtter og bær . Men det er nå en gang sånn at ikke alle kan være i ketose, men da kan man jo legge seg påen generell lavkarbo a la Fedon f.eks. Lykke til uansett, håper det løsner for deg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 10:50   #65
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Coopteddy, her.

Men lavkarbo skader ikke bare hjernen, vi kan dø av det også...

Hehe, ikke hør på så mye av det Dr. Ornish sier. Svar på studien her og her.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:04   #66
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

det føltes såmnn når jeg gikk på lite karbo. Ble svimmel og helt uten ktrefter. Jeg tror ikke alle de som er skeptisk farer med humbug. Det er nok hold i påstandene. Men hvor mye karbo trenger man hver dag? Er 400 karbohydrater pr. dag mye? Av det jeg spiser hver dag er ca. 35 % karbohydrater. Regner med at det er forsvarlig.

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Brød er sunt og veldig godt. Men det må være finbrød. Grovbrød duger ikke!

Kjære vakre vene, her avslører du deg fullstendig! Trolling er sikkert gøy en stund det, men ved et eller annet tidspunkt blir det bare gammelt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:54   #67
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Brød er sunt og veldig godt. Men det må være finbrød. Grovbrød duger ikke!

Jae-ols!! Motvekt er greit det - syns du har en misjon her ved å sprite opp stemningen blant alle oss Lavkarbo-entusiaster med dine dype og velfunderte betraktninger rundt dette kostholdets (for deg!) mangler...

Underholder meg fortsatt ihvertfall - når du dukker opp i en tråd

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:18   #68
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Oppfatter dette innlegget fra Drevon som et siste krampaktig forsøk på å sverte Lavkarbo diett i medvind som stadig blir mer populært pga resultatene.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:01   #69
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Brød har ikke skadet noen.

Det har skadet meg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:06   #70
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det har skadet meg!

Meg også

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:11   #71
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

hva er galt med å hevde at brød er godt? Er du veldig hårsår? Jeg må si det er "lavt under taket" her inne.Det blir for dumt når alle er enige i alt.
Temperatur er bra i alle fora. Brød har ikke skadet noen. Jeg spiser brød og er i fin form, vekten minker også.

Slett ikke hårsår - som jeg skrev så spriter det alltid opp stemningen når du kommer inn i en tråd Liker det, brød er godt det...og temperatur er fint - tror du misforstod meg litt her

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:19   #72
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

MUST RESIST...... AAARRG!!!11

hvor er ignore-knappen?!

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:26   #73
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

MUST RESIST...... AAARRG!!!11

hvor er ignore-knappen?!

gå inn på kontrollpanel øverst - til venstre velg "endre ignoreringsliste". Skriv inn navn på bruker du vil ignorere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:28   #74
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Takk for tipset

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:52   #75
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo, negativt for hjernen? Evah Lavkarbo generelt 13 14-11-09 11:57
Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret Gracella Generell ernæringsdebatt 3 20-01-09 20:22
Får hjernen nok energi på lavkarbo ? Ullabulla Lavkarbo generelt 4 02-10-08 09:10
Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? Aadna Lavkarbo generelt 12 27-09-06 18:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no