Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-11, 13:20   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Jada, nå begynner lavkarbomotstanderene og bli desperate - og de får med seg VG på veien...

"Hjerteekspertene" Einar Gurde (kardiolog Rikshospitalet) og Kjetil Retterstøl (forsker ved ernæringsinstituttet UiO og lege ved Rikshospitalet) sier at "mettet fett blir i kroppen omsatt til bla kolesterol og legger seg på innsiden av blodårene og er av mange årsaker til hjerneslag og hjerteinfarkt. Det er vist sammenheng mellom kolesterol og hjerte- og karsykdommer, og nå er det altså blitt mote og innta produkter vi tidligere har prøvd å behandle resultatet av" sier Gude til VG.
Hexeberg har fått kommentere at Retterstøl må slutte og skremme befolkningen, og heller forholde seg til nyere forskning.

Kan noen fortelle meg hva i huleste disse karene holder på med? Vi som har spist lavkarbo en god stund, har satt oss tildels svært godt inn i forskning på mettet fett og hjerte-/karsykdommer og VET at det er ikke funnet noen sammenheng mellom inntak av mettet fett og hjerte-/karsykdommer. Karene har selvsagt INGEN kildehenvisning til sine påstander som vanlig

Det mest interessante er jo Retterstøl og Hjelmeseth (senter for sykelig overvekt) sin forklaring på hva som skjer når man inntar mettet fett:

"Mettet fett blir omdannet til bla ldl-kolesterol i form av små partikler. Partiklene er såpass små at de presser seg inn mellom cellene på innsiden av blodåreveggene og lager plakk. Er det for mange av de små partiklene blir det for mange avleiringer, og da buler dette opp og tilslutt kan det bli som en moden kvise som er betent.
Og om denne sprekker, reagerer kroppen på samme måte som om du har skjært deg, og den tror at den skal tette hullet. Og da får du hjerteinfarkt."

Ok? Dette var jo en god og vitenskapelig fundert beskrivelse av hva som skjer ved inntak av mettet fett... eller er det det?

Blir egentlig bare frustrert - men jeg ser jo at det blir mer og mer aggressivt, sannsynligvis fordi de ikke har noen særlig gode argumenter lengre, fordi de ikke har oppdatert seg på nyere forskning, og fordi det vil gjøre for vondt og kanskje innse at vi har fått mer kunnskap om kroppen vår...

Jeg tror ihvertfall ikke at jeg har "betente kviser"i blodårene mine som kan sprekke sånn at kroppen tetter hullet og jeg får hjerteinfarkt...

Ta med at kroppsfettet er mettet, slik at når man går ned i vekt og forbrenner kroppsfett er det METTET fett som brukes som energi... det burde jo da være livsfarlig og slanke seg med høy fettprosent?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:33   #2
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Jeg ble så vanvittig provosert da jeg så VG idag i lunchen
Tenkte først dette må jeg lese for å se på alt sprøytet de kommer med, men ombestemte meg da jeg skal f... meg ikke nedverdige meg til å støtte den avisen lenger...
Nå er det full boikott av vgnett og papirutgaven.

Nå får de jammen meg ta seg sammen. De har "rakket" ned på lavkarbo på forsiden ihvertfall 2 eller 3 ganger den siste uka. Rart at de plustelig skal skrive så mye negativt om lavkarbo? Begynner de å miste medlemer på vektklubben sin kanskje??

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:34   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Jeg ble så vanvittig provosert da jeg så VG idag i lunchen. Nå er det full boikott av vgnett og papirutgaven

Nå får de jammen meg ta seg sammen. De har "rakket" ned på lavkarbo på forsiden ihvertfall 2 eller 3 ganger den siste uka. Rart at de plustelig skal skrive så mye negativt om lavkarbo? Begynner de å miste medlemer på vektklubben sin kanskje??

Haha, ja kanskje det er "vervekampanje" på gang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:36   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Jeg ble så vanvittig provosert da jeg så VG idag i lunchen. Nå er det full boikott av vgnett og papirutgaven

Nå får de jammen meg ta seg sammen. De har "rakket" ned på lavkarbo på forsiden ihvertfall 2 eller 3 ganger den siste uka. Rart at de plustelig skal skrive så mye negativt om lavkarbo? Begynner de å miste medlemer på vektklubben sin kanskje??


Det er et tankekors at VG tjener (mye) mer på Vektklubben enn på selve avisdriften. Hvor objektive har de råd til å være?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:42   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er et tankekors at VG tjener (mye) mer på Vektklubben enn på selve avisdriften. Hvor objektive har de råd til å være?


-

Synes de skal skifte navn til Vektklubbens Gang jeg Jeg måtte skrive en melding til journalisten. Jeg forstår ikke at de ønsker og sette sitt egen navn på slike artikler. Såvidt jeg forstår skal jo avisene ha balanserte og saklige artikler som er grundig kildesjekket - men det er jo leeeeenge siden jeg har sett i VG... Synd at de ikke vil bruke den gode utdannelsen sin til å skrive gode artikler om temaer folk er interesserte i. Mange av journalistene i VG ville fått jobb i Se og Hør glatt hvis de fortsetter på denne måten...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:14   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

De burde heller ta en GR og innkorporere lavkarbo i sitt opplegg i stedet for å sitte å repetere utdatert "informasjon" som passer Vektklubben. Må bare si at jeg synes interessekoblingen her er så åpenbar at jeg ikke gidder å bli provosert engang...

Velvel - sjelden jeg ser på VG og har ikke spandert penger på dem på 10 år. Ingen grunn til å begynne igjen med noen av delene, skjønner jeg.

Det som er SIKKERT er at VG ikke er bra for blodtrykket hos lavkarbere. Så jeg foreslår å sette VG på toppen av "avispyramiden" - "innta litt, veldig sjelden - helst kun til høytider".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:17   #7
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

HAHAHA... jeg skal ta med dette til min kardiolog på rikshospitalet. Jeg er alvorlig hjertesyk så dette skal jeg seriøst diskutere med han. Høre hva han tenker om det.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:23   #8
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Det er et trist skue å observere spesialister som rir sine gamle, utslitte hester og som frykter det å se sannheten i øynene om at de gamle hestene må byttes ut.

Hvordan kan de forklare den økte andelen av mennesker med hjerte- og karsykdommer, samt diabetes og andre livsstilsykdommer igjennom de siste tiårene? Har alle disse menneskene spist lavkarbokost igjennom denne tiden? Jeg tror jeg vet svaret på det; slettes ikke!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:27   #9
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Sendt mail til hjertelegen jeg går til på rikshospitalet, for å høre hans mening om dette.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:33   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Er med i en sånn nett- undersøkelse ting med VG og i dag av alle dager fikk jeg spørreskjema om VG vektklubb.
Fortalte dem at jeg aldri ville vurdere å være medlem der, men det var desverre ikke plass nok til å fotelle dem hvofor!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:40   #11
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hvordan kan de forklare den økte andelen av mennesker med hjerte- og karsykdommer, samt diabetes og andre livsstilsykdommer igjennom de siste tiårene?

De har "bevist" at de har spist mer fett og rødt kjøtt må du jo vite.
Eksempler på fett: Hamburger (det hvite brødet nevnes ikke), pommes frites (stivelsen nevnes ikke), iskrem (sukkeret nevnes ikke), pizza (den lyse bunnen nevnes ikke). Fett + karbohydrater altså...
Eksempler på rødt kjøtt: Hamburgere, pølser, kjøttboller, indrefilét og sånt... Merk at det ikke skilles mellom farseprodukter og rene kjøttprodukter... Hm... Hva putter de i farseproduktene? Og hva serveres som regel ved siden av farseproduktene?

Og de helsebevisste holder seg mer unna mat de tror er helsefarlig. Men selv om de kanskje holder seg unna mettet fett, så gjør de andre ting som er gunstig som å få i seg nok vitaminer og mineraler, spiser mindre sukker, holder seg i form, røyker ikke, drikker ikke. Nevnes dette? Nope... Etterhvert viste statistikken det de ville at den skulle vise, altså at de som er sunnere spiser mindre mettet fett. Som om det ikke var flere faktorer inne i bildet...

Tillat meg å rulle øynene... Hadde de vært ute etter å bevise at brokkoli var usunt så hadde de klart det på samme tullemåte som de gjør nå. Slå det opp stort at brokkoli er usunt og lur folk til å tro det. Om noen år vil statistikkene vise at de mer helsebevisste holder seg unna brokkoli...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:39   #12
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

HAHAHA... jeg skal ta med dette til min kardiolog på rikshospitalet. Jeg er alvorlig hjertesyk så dette skal jeg seriøst diskutere med han. Høre hva han tenker om det.

Jeg er også hjertesyk og følges opp av Rikshospitalet. Skal på ny kontroll nå i oktober. Er redd for nevne at jeg har begynt med lavkarbo da jeg er veldig usikker på reaksjonen. Hvordan reagerer din oppfølger på at du har en lavkarbo-livsstil?

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:50   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Kanskje de burde kontakte Espen Rostrup?? Han er lege på ei hjerteavdeling OG forsker OG for lavkarbo!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:01   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kanskje de burde kontakte Espen Rostrup?? Han er lege på ei hjerteavdeling OG forsker OG for lavkarbo!

Sendte en melding til journalisten jeg og ba henne sjekke opp bloggen til espen... også spurte jeg mer eller mindre om de ikke kjørte fakta- og kildesjekk lengre før de publiserte artikler

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:04   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sendte en melding til journalisten jeg og ba henne sjekke opp bloggen til espen... også spurte jeg mer eller mindre om de ikke kjørte fakta- og kildesjekk lengre før de publiserte artikler

Blir spennende og lese det svaret, ja
Om du får noe svar da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:22   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Jeg kasta ett blikk på forsida og tenkte: jasså, vektklubben sliter skikkelig?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:41   #17
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Jeg kastet et blikk på forsiden og bestemte meg for å fortsette å kjøpe VG like sjeldent som vanlig.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 19:10   #18
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Helt utrolig.
Har lest artikkelen, og snakk om at de ikke vet hva lavkarbo dreier seg om. Tydelig at noen trur vi omtrent spiser bare bacon og smør.
Det mest komiske er jo at de kommer med kostholdsråd. Der anbefaler de fet fisk, nøtter, grønnsaker linfrø, sunne oljer, yoghurt.....det er jo det vi spiser....
De har tydeligvis ikke satt seg skikkelig inn i hva et lavkarbokosthold består av.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:24   #19
jegviljegskaljegmå
Medlem
 
jegviljegskaljegmå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: fredrikstad
Innlegg: 94
jegviljegskaljegmå er ny på veien

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

synd at de skremmer vannet av folk med ting de ikke vet noe om... jeg har gått på lavkarbo i 4 mnd. nå. og er bare positivt overaska legen min oxo.
fra og spise 2- 5 ibux 600 daglig bare for og komme meg gjennom arbeidsdagen ol. til og ta kansje 1 eller 2 i uka. er jo en kjempe forbedring . og gjør jo ikke no og gå ned samtidig som man kooooooooooooser seg med go mat.
men alt med måte sier jeg. er sikkert de som bare spiser bacon og fløte. og det tror jeg ikke er sunt. men et variert fettrikt kosthold med masse grønnsaker til må og er jo bare helt supert
håper vg kunne slutte og skrive son sprøyt...'

__________________
en dag av gangen
jegviljegskaljegmå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:30   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av jegviljegskaljegmå, her.

synd at de skremmer vannet av folk med ting de ikke vet noe om... jeg har gått på lavkarbo i 4 mnd. nå. og er bare positivt overaska legen min oxo.
fra og spise 2- 5 ibux 600 daglig bare for og komme meg gjennom arbeidsdagen ol. til og ta kansje 1 eller 2 i uka. er jo en kjempe forbedring . og gjør jo ikke no og gå ned samtidig som man kooooooooooooser seg med go mat.
men alt med måte sier jeg. er sikkert de som bare spiser bacon og fløte. og det tror jeg ikke er sunt. men et variert fettrikt kosthold med masse grønnsaker til må og er jo bare helt supert
håper vg kunne slutte og skrive son sprøyt...'

Min utheving.

Her tror jeg du treffer spikeren så det synger. De som "advarer" er nok overbevist om at det er sånn det er. Og det som man argumenterer mot.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:02   #21
jegviljegskaljegmå
Medlem
 
jegviljegskaljegmå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: fredrikstad
Innlegg: 94
jegviljegskaljegmå er ny på veien

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Min utheving.

Her tror jeg du treffer spikeren så det synger. De som "advarer" er nok overbevist om at det er sånn det er. Og det som man argumenterer mot.


de fleste som ikke har satt seg inn i lavkarbo "dietten" tror jo det er bare det vi eter. i stooooooore mengder...... såååååååååååå feil tar de hehe

__________________
en dag av gangen
jegviljegskaljegmå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:11   #22
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Opprinnelig lagt inn av Fauna, her.

Jeg er også hjertesyk og følges opp av Rikshospitalet. Skal på ny kontroll nå i oktober. Er redd for nevne at jeg har begynt med lavkarbo da jeg er veldig usikker på reaksjonen. Hvordan reagerer din oppfølger på at du har en lavkarbo-livsstil?

jeg skal nok snart på kontroll igjen og da skal jeg ta det opp med han. Ikke fått svar på mailen, visst jeg ikke har fått svar før mandag, så ringer jeg han.

Jeg har spurt han espen den legen med den bloggen, så håper på litt svar der. Men jeg var hos legen for ikke så lenge siden, og det er første gangen jeg hører at de er fornøyd med blodtrykket mitt

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:33   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Jeg får mer hjertetrøbbel av VG enn av lavkarbo i hvert fall.

For å si det slik: på jobben min er vi inne til sjekk hos bedriftlegen en gang i året og min tur var i dag. Han spurte om jeg fremdeles spiste lavkarbo og det gjør jeg jo og da sa han faktisk at han verken trengte urin eller blodprøve for jeg var noe av det friskeste han hadde av folk innenfor dørene sine og han sa han skulle ønske flere spiste som meg.

Det som er morsomt er at min bilyd på hjerte er mye mindre på lavkarbo enn på høykarbo og hjertet mitt er friskere nå enn for 8 år siden.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:37   #24
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Georgine : Så flott

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 10:06   #25
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: VG i dag - "Lavkarbo øker faren for hjertetrøbbel"

Så fint å lese, Georgine!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kombinasjonen "fest" og "lavkarbo"? hailtothethief Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 17-03-11 07:59
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nei, chilinøtter "øker" ikke "forbrenningen" SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 0 22-08-09 12:59
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no