Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Normalvektig i ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-11, 12:02   #1
csh1987
Nytt Medlem
 
csh1987 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
csh1987 er på en erverdig vei

Normalvektig i ketose

Har skjønt at ketolyse er for de med min 10 kg overvekt, men fra hvilke kriterier? verdenshelseorganisasjon sine tall - BMI? Grunnen til at jeg lurer på dette, er fordi min BMI er på 25+ og er altså ikke veldig overvektig. Gikk opp fra 55 til 65, og vil altså ned 10 kg.
Kan jeg ikke gå på denne kuren og forvente resultater?

csh1987 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:22   #2
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Normalvektig i ketose

Opprinnelig lagt inn av csh1987, her.

Har skjønt at ketolyse er for de med min 10 kg overvekt, men fra hvilke kriterier? verdenshelseorganisasjon sine tall - BMI? Grunnen til at jeg lurer på dette, er fordi min BMI er på 25+ og er altså ikke veldig overvektig. Gikk opp fra 55 til 65, og vil altså ned 10 kg.
Kan jeg ikke gå på denne kuren og forvente resultater?

Hei.
Jeg er på samme vekten så deg ca og jeg går nedover, er i ketose og koser meg med masse gode mat
Første gang gikk jeg ned fra 70-60, nå så er jeg i andre runde å skal ned 5-10 kg til og kroppen er fortsatt med på livstilen min.

Jeg vet ikke hvem så har bestemt min 10 kg, kanskje d er Torkil siden det står i boka.
Men jeg anbefaler ketolyse på det varmeste
Ser ingen problemer med at du kan begynne med Ketolyse når du skal ned 10 kg.
Lykke til, dette klarer du

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:26   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig i ketose

Hvis du har planer om å forbli i ketose, så ser jeg ikke noe galt med å gå i gang med ketolyse. Hvis du ikke har planer om det, så hadde jeg nok prøvd noe annet først.. Bare sånn for å slippe den harde overgangen ketose kan være for kroppen, også er du kanskje ferdig når endelig kroppen har omstilt seg osv Tror det er det som er essensen i dette med at man ikke bør ketolysere når man "bare" har 10 kilo å gå ned, men skal ikke si noe sikkert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:30   #4
Kamilla
Medlem
 
Kamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 179
Kamilla er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig i ketose

Det har vel også noe med at ketolyse er vektregulerende, og at folk som er normalvektige kan oppleve å gå opp i vekt?

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 23:09   #5
csh1987
Nytt Medlem
 
csh1987 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
csh1987 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig i ketose

her var det litt forskjellige svar ja! greia er at jeg fullt mulig kunne ha gått på denne kuren i lang tid om jeg skulle ha fortsettet å bo og leve slik jeg gjør nå...men det har seg sånn at jeg skal reise til bali i 3 mnd om knapt 3 uker; så tenkte at jeg skulle gjøre litt tiltak her asap! lever mer eller mindre lavkarbo til vanlig...vet jo ikke helt hva slags mat de serverer oss der og hva jeg kan få tak i.

Jeg er livredd for å gå opp i vekt, da tiden er temmelig knapp....så må jeg jo unngå å gå opp i vekt om jeg spiser forskjellig som her, der!!
Gosh.....

csh1987 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 23:52   #6
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig i ketose

Tror desverre at du ikke kommer deg ned ti kilo på tre uker jeg da.
De som opplever å gå ned mange kilo til å begynne med er de som for oftes har MYE å gå på ....
Og som det blir skrevet her så kan man risikere å gå opp i vekt.

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 00:12   #7
csh1987
Nytt Medlem
 
csh1987 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
csh1987 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig i ketose

Nei det er jeg klar over....smertelig klar over...! derfor jeg lurer på om det er vits for meg å kjøre på med ketolyse, for så å gå over til så normal lavkarbo som jeg klarer når jeg kommer ned.
?

csh1987 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 00:44   #8
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Normalvektig i ketose

Tror ikke jeg ville valgt å starte en ketogen diett som trolig bare får vare i 3uker. Da ville jeg heller holdt meg til litt mer generell lavkarbo (som det virker som du gjør allerede), også heller kanskje tenke litt på kaloriene() disse ukene (liker ikke å si at man skal tenke på å kutte kalorier, men siden det bare er snakk om noen uker så...), og så får du finne ut av hva du gjør med kostholdet når du kommer tilbake fra Bali. Er det kost inkludert siden du sier noe om "vet ikke hva de serverer oss"?

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 07:06   #9
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Normalvektig i ketose

Hva med en annen "type" lavkarbo. Du har mye å vinne for helsen sin del også! Fedon f.eks. Ikke så stor endring for kroppen som å få den i ketose, og mest sannsynlig også vektnedgang om du passer på.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:18   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Normalvektig i ketose

Du kan jo leve lavkarbo, men bare ikke hoppe rett uti den strengeste ketolyse. Begynne med å bytte ut ris, pasta og brød. Les masse fra de forskjellige retninger og les matvaretabellen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 14:38   #11
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig i ketose

Opprinnelig lagt inn av Kamilla, her.

Det har vel også noe med at ketolyse er vektregulerende, og at folk som er normalvektige kan oppleve å gå opp i vekt?

At det er vektregulerende tror jeg faktisk jeg har erfart - Gikk relativt fort ned fra 70 til 63 kg og så var det bom stopp uten at jeg endret noe bestemt. Hadde 62 som mål, så ikke langt unna og overhodet ikke krise. Har relativt lav fettprosent ift. vekta, så muligens sier kroppen fra at "dette er passe". Jeg spiser godt, generelt lavkarbo, som regel i ketose (så ikke bestemt etter ketolysemetoden), men ingen streng diett på hverken type mat eller mengde. Og vekta er så stabil som den aldri har vært før. Deilig og avslappende for en gangs skyld:-)

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:58   #12
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Normalvektig i ketose

Sikkert mange ulike erfaringer ute å går Jeg gikk ned 3 kg den første uken på ketolyse/lakarbo og jeg har ikke for mye å ta av(ligger under 60 nå). Så det er ikke bare di aller største så mister mye vann den første uka .
Om du ikke kjører ketolyse så hadde jeg iallfall holdt meg innenfor lavkarbo. Fett brenner fett er faktisk sant og det virker- jippi

Lykke til samme hva du velger og alle har ulike erfaringer på hvor mye og fort di første og siste kg renner av

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:43   #13
csh1987
Nytt Medlem
 
csh1987 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
csh1987 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig i ketose

Takk for gode innspill! Vi blir ikke servert mat der nede nei, men ser ikke for meg at jeg klarer å finne like "riktig" mat der som her hjemme.
Blir spennende og se! Tenker at jeg ikke stresser med å komme i ketose, men fokuserer på å tenke over kcal mengde i "vanlig" lavkarbo som anbefalt.

Nytter vell ikke ha dårlig tålmodighet, får vell bite i det sure eplet og miste kg gradvis mot sommeren...
Forhåpentligvis mister jeg litt overflødig vann på disse ukene, merker at jeg holder ekstremt lett på det, skal ikke mye til.

Takk for lykkeønskinger!

csh1987 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 17:59   #14
olsoraune
Juniormedlem
 
olsoraune sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Filippinene
Innlegg: 14
olsoraune er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig i ketose

Jeg bor selv pa Filippinene og vet hvor vanskelig det kan bli med maten. Her er det jo ris til omtrent alle maltider ! Alle former for brodmat kan du glemme. Det er bare sott og ekkelt. Hvis du har mulighet, bring sa mye grovt knekkebrod fra Norge som du kan. Andre maltider gar stort sett greit, men du kan fa noia av all den risen man stort sett alltid blir servert.. Jeg vet ikke om Wasa importerer til Indonesia, men jeg fikk etter en grei henvendelse vite at Wasa var a fa kjopt i Manila, og det stemte savidt, men for meg er det minimum 2 dagsturer. Send en mail til Wasa og spor om distrubtion in Indonesia

olsoraune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 09:27   #15
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Normalvektig i ketose

Det som forundrer meg er hvorfor en normalvektig vil ned i vekt?????

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 09:42   #16
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Normalvektig i ketose

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Det som forundrer meg er hvorfor en normalvektig vil ned i vekt?????

Dersom de er normalvektig etter BMI kalkulering, så forstår jeg det. Har en venninne som er like høy som meg, men hennes ideal vekt (personlig) er 10 kg under meg, og alikevel ser vi omtrent like ut i hver våd idealvekt. BMI er med andre ord ikke like bra målemetode for alle, jeg har en veldig tung kropp, og derfor en veldig høy vekt. Jeg kan se greit ut ved 70 kg, mens venninna mi faktisk ser småfet ut ved 70 kg

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 16:12   #17
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Normalvektig i ketose

BMI er ment for inaktive personer med gjennomsnittelig kroppsbygning, så det sier seg selv at det ikke gir noe fornuftig og sammenlignbart tall mellom enkeltpersoner. Det er fint for å sammenligne store grupper mot andre store grupper, men det burde vært forbudt å bruke på enkeltindivider.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:04   #18
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Normalvektig i ketose

Hei!
Gled deg til Bali Har vært der mange ganger og er ett av mine favorittsteder å reise for å surfe

Indonesisk mat består mye av ris (nasi goreng=stekt ris) - slik poteten er tilbehør i norsk mat.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg, som nevnt over her, bare forsøkt å følge lavkarbo så langt det går. Får du risen ved siden av...så ikke spis den bare. Spis mer av "hovedingrediensen" i retten. Det er mye grønnsaker, fisk og kylling.

ja, uten at jeg skal gå for mye i detaljer som kjeder deg...

Håper du får en kjempefin tur til Bali Du klarer det helt fint!

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Normalvektig" og ketose csh1987 Ketolysekuren 19 06-10-10 16:08
ENDELIG normalvektig! loone Livets lyse side 17 06-07-10 07:57
100 g frå å vera NORMALVEKTIG! Konkelimonke Lavkarbo generelt 6 28-06-10 13:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no