Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Mange som har søtsug?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 00:14   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug?

da har man et søtsug man takler fornuftig

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 00:18   #27
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug ?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Har av og til søtsug,men da tar jeg litt peanøttsmør,det hjelper meg

Ja jeg har også funnet ut at om jeg ikke er helt tilfreds etter et måltid hjelper det med en skje frø-eller nøttesmør med salt på. Det smaker søtt det også på en naturlig måte. Det blir nesten det samme for meg om jeg tar det eller sukrinsøtet marsipan. Det er ekstra fett Jeg merker jeg vil ha et visst antall kalorier, får jeg det er jeg fornøyd.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 00:52   #28
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Mange som har søtsug?

Ja, jeg har søtsug! Ikke så mye som før, riktignok, og det er håndterbart, men innimellom blir det litt småcrazy. Sånn som nå, for eksempel. Sitter på jobb og har dritlyst på godis, og kjøkkenet er fullt av kaker, lefser, kjeks og godsaker... *stønn*
Tror i retrospekt at det er den sukkerfrie brusen (som jeg nesten aldri drikker) som har utløst det i dag. Sukkerfri sjokolade har ikke samme effekten.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 12:12   #29
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Mange som har søtsug?

Nja har vel litt søtsug, men egentlig veldig lite i forhold til slik jeg hadde det før. Men jeg har funnet ut at det faktisk ikke er kroppen som har søt sug for det meste men hodet. Må inn i kjøleskapet for å sjekke eller inn i skapet for å se om det er en rest med et eller annet lovlig å spise. Jeg har nå gått kraftig inn for å redusere kaloriene pr dag, og får jeg sug så tar jeg meg en rute med 86 prosent premium. Det funker fint. Har spist endel Bocca men den gir litt mer sug så jeg må spise hele på en måte. Hehe jada snodig men mye vil ha mer hetes det....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:54   #30
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug?

Jeg har erfart at om jeg får for lite karbo(ikke spiser grønnsaker) i et måltid vil jeg ønske å spise litt ekstra, som litt sjokolade eller marsipan, og det er jo forsåvidt greit, men om jeg ved måltidet inntar 1 ss peanøttsmør eller 2 ss tahini har jeg ikke noe sug etter søtt. Det synes jeg er en nyttig erfaring.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 17:01   #31
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Mange som har søtsug?

Akkurat det har jeg merket, også - om jeg ikke har balansert middagen godt nok, får jeg ofte et sug etter....noe....,ganske kjapt etter maten. Da spiser jeg noen cashewnøtter, så blir jeg som regel fornøyd:-)

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 17:06   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug?

Kuult du også har merket det. Litt karbohydrater må vi ha ved hvert måltid. Hvor mye det er i 1 ss peanøttsmør vet jeg ikke, det er 16 g i 100 g av den jeg bruker, så det er ikke mye. Jeg gidder ikke mekke meg grønnsaker til hvert måltid så da tar jeg heller nøtter eller frø. Men jeg tror det er bra å få i seg også, så det er ikke latskap jeg har dårlig samvittighet for. To måltider med frø/nøtter og ett med grønnsaker og tahini som karbokilde.

Du vet at cashew har mest karbo av nøttene?

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 01-05-12 kl 22:14.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 17:15   #33
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Mange som har søtsug?

Ja, vet at det skal være endel karbo i Cashewnøtter (vet du hvor mye ? ), og jeg fikk til og med føle det på kroppen en dag også.
Jeg hadde et nøtteraid en kveld foran tv-en (øh, nevnte jeg glasset med whiskey også?? UPS....), og dagen etter var jeg oppblåst og veide mer enn jeg pleier. Hadde masse luft i magen, og generelt ubehag.

Ikke alltid lett å holde seg på den smale sti

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 17:45   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug?

Husker ikke men mye i forhold til de andre, så mandler, makademia, hasselnøtter, pekan og paranøtter er et bedre valg. Og så kan du selvsagt innta sesamfrø, linfrø, chiafrø og hempfrø. Peanøtter har litt mye så man må være sparsom med det, pinjekjerner og pistasjnøtter har også litt høyt. Men cashew er en versting.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:14   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug?

I 1 ustrøken ss (16,2 ml ?) peanøttsmør (green choice) er det 2,57 karbo og i 1 ustrøken ss tahini fra Monki er det 2,59. Tahinien som er rå, flytende og lys i fargen inneholder kun 0,73 og heller mer fett og kalorier. Samme mengde cashewsmør inneholder 2, 68. Så spiser du cashew tilsvarende 3 ss cashewsmør er du oppe i 8,4 karber bare der.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 02:29   #36
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Mange som har søtsug?

Jeg har merkelig liten lyst på søtsaker lenger, til tross for at jeg har alltid vært en sukkerjunkie. Nå lager jeg av og til lavkarbogodis, men spiser små mengder før jeg er forsynt, og det kan gå mange dager før det frister igjen.
Det jeg virkelig savner er POMMES FRITTES!!! Oh my lord, min store svakhet!!
Jeg savner også et godt sushimåltid.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 07:41   #37
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Mange som har søtsug?

Ikke sånn som før iallfall...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 07:56   #38
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Mange som har søtsug?

Har fått skikkelig sutsug og matsug i det siste, skjønner ikke hvorfor! Spiser ikke noe annerledes enn før, og det har ikke noe sammenheng med syklusen eller noe annet jeg kan komme på.. Har blitt flinkere til å ta tilskudd den siste uka, vet diverse mangler kan gi sug. Noen andre som har tips?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:30   #39
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug?

Jeg får søtsug (sjokolade) når jeg er trøtt/utslitt/sliten. Tydelig at kroppen oppfatter det som nødenergi.
Vanlig "dessertsug" håndteres med en kopp te og en håndfull druer/noen blåbær eller en daddel her i (det liberale) huset.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:44   #40
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg får søtsug (sjokolade) når jeg er trøtt/utslitt/sliten. Tydelig at kroppen oppfatter det som nødenergi.

Samme her. Med betennelser/smerter, søvnunderskudd, eller lignende stress i kroppen, kommer også sjokoladesuget. Likegyldig for meg om det er "bare psykisk" eller ei, det er stor lindring i en liten bit 85%-sjokolade.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 09:12   #41
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Samme her. Med betennelser/smerter, søvnunderskudd, eller lignende stress i kroppen, kommer også sjokoladesuget. Likegyldig for meg om det er "bare psykisk" eller ei, det er stor lindring i en liten bit 85%-sjokolade.

Det er endorfiner i sjokolade... såvidt jeg husker. Men jeg tror ikke chilli er like fristende selv om den også skal gi denne virkningen...
http://www.medicinenet.com/script/ma...ticlekey=55001

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 16:32   #42
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Mange som har søtsug?

Sjokolade inneholder teobromin og fenetylamin som i større mengder gir en mild rus

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:04   #43
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Sjokolade inneholder teobromin og fenetylamin som i større mengder gir en mild rus

Hvor store mengder snakker vi om? *gumler*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:34   #44
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvor store mengder snakker vi om? *gumler*

Hehe

Av mørk sjokolade skal det jo ikke så mye til før man får litt energikick da? Det er teobromin, kjennes litt ut som koffein bare "mykere" på en måte.. Fenetylamin gir et lite humørboost, mener å huske det er det som er "kjærlighetskjemikaliet" i hjernen, men det har veldig kort halveringstid med mindre man går på antidepressiva (MAOI). Mørk bitter sjokolade/kakao er det beste, det betyr at den har høyt nivå av kjemikalier.. Har lagt merke til at begge deler ofte brukes ofte i slanke- og treningspiller så det er bare å gomle, skal visst være bra for forbrenninga... (sier hu som nettopp har slukt ei halv plate)

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:38   #45
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Har fått skikkelig sutsug og matsug i det siste, skjønner ikke hvorfor! Spiser ikke noe annerledes enn før, og det har ikke noe sammenheng med syklusen eller noe annet jeg kan komme på.. Har blitt flinkere til å ta tilskudd den siste uka, vet diverse mangler kan gi sug. Noen andre som har tips?

Fack.. Nå vet jeg hva jeg har gjort annerledes. Begynt å spise cottage cheese! MYE, gjerne en boks om dagen.. Var det ikke noen luringer her som mente melkeprotein tuller med blodsukkeret?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 20:30   #46
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Fack.. Nå vet jeg hva jeg har gjort annerledes. Begynt å spise cottage cheese! MYE, gjerne en boks om dagen.. Var det ikke noen luringer her som mente melkeprotein tuller med blodsukkeret?

Melkesukker iallfall... Proteinet har vel ikke samme ryktet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 20:32   #47
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Re: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Fack.. Nå vet jeg hva jeg har gjort annerledes. Begynt å spise cottage cheese! MYE, gjerne en boks om dagen.. Var det ikke noen luringer her som mente melkeprotein tuller med blodsukkeret?

Melkeprodukter er i hvert fall partystopper og jeg mistenker at det trigger mat/sukkersug hos meg.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:06   #48
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Mange som har søtsug?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Melkesukker iallfall... Proteinet har vel ikke samme ryktet.

Hmm. Mener å huske noen mente melkeprotein har lettere for å bli omgjort til glukose eller noe sånt, hvis ikke jeg surrer (det er jo en viss mulighet). Det var ihvertfall et eller annet negativt med melkeprotein..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:58   #49
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mange som har søtsug?

Har ikke så ofte søtsug, men har alltid foretrukket søtt framfor salt, surt og bittert, og det gjør jeg fremdeles

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 22:09   #50
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mange som har søtsug?

Jeg har vel et konstant søtsug. Vil alltid ha sjokolade, søtsaker og alt annet som er godt. Men å ha sug er jo en ting, man må jo ikke gi etter for det. Er ikke verre enn det. Enten vil du noe eller så vil du det ikke.

Men klart det er jo litt slitsomt til tider å ha et konstant sug etter godteri som jeg har da. Men hva kan jeg gjøre med det liksom? Bare å holde seg unna, men jeg eter da gjerne en Japp eller en Snickers i ny og ne. Ser ikke problemet med det heller.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtsug Marella77 Ketolysekuren 23 17-10-11 17:12
Søtsug under mensen? wollafruen Spørsmål og svar 1 16-10-10 16:16
B-vit mot søtsug Liv Generell diskusjon 2 23-09-09 21:18
Tips mot søtsug Dorothy Artikler 2 17-07-06 22:34
Hypnose for søtsug MHM Fysisk og mental helse 2 20-01-05 13:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no