Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Synes dere virkelig det er godt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-10, 10:27   #51
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Det er faktisk ikke snakk om at man må ofre litt, selvfølgelig må man det.
Jeg har gått ned 30 kilo før, jeg, så disiplin har jeg. Problemet sist jeg gikk ned var at jeg skulle gå på ketolyse, men siden jeg likte så lite av maten endte jeg opp med å sulte meg.
Så ble jeg gravid vha prøverør, og kunne ikke sulte meg mer.
Kiloene kom naturligvis på igjen.
Etter dette ble jeg faktisk gravid med naturmetoden, og siden jeg ikke hadde sultet meg på forhånd, gikk jeg heller ikke opp noe særlig i svangerskapet. Dessverre mistet vi gutten vår til termin, så vi skal igang med nytt prøverørsforsøk.
Jeg ønsker ikke at det samme skal skje igjen, at jeg bare sulter meg ned i vekt for så å gå opp om jeg er så heldig å bli gravid.

Jeg tenker ikke på alt jeg ikke liker, men jeg prøver å tenke på hva jeg faktis liker ved lavkarbo, og det er veldig lite.
(Matmessig, ikke kroppsmessig.)

Veldig trist å lese om gutten deres, håper inderlig at det vil gå bra denne gangen

Hvis du tenker på hvordan du har spist tidligere, hvordan skiller den seg fra lavkarbo?

Jeg går på ED pr i dag så det kan ikke sammenlignes med noe siden det bare er pulver. Gikk på Ketolyse lenge, men det funket ikke helt for meg, virket som at kroppen ble vant til det og jeg gikk dermed opp en god del av det jeg hadde gått ned.
Men jeg fikk ett opplegg av legen min på fedonklinikken i bergen som jeg skulle følge før jeg begynte på ED og dette funket kjempefint for meg og er en måte jeg kan leve på resten av livet. Og det var lavkarbo men med knekkebrød, litt frukt og yoghurt inne i bildet og jeg gikk ned 4 kg på dette kostholdet.
Jeg husker ikke akkurat måltid og sånt her, men om du sender meg en PM så kan jeg skrive det ned til deg når jeg er hjemme.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 11:21   #52
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Veldig trist å lese om gutten deres, håper inderlig at det vil gå bra denne gangen

Hvis du tenker på hvordan du har spist tidligere, hvordan skiller den seg fra lavkarbo?

Jeg går på ED pr i dag så det kan ikke sammenlignes med noe siden det bare er pulver. Gikk på Ketolyse lenge, men det funket ikke helt for meg, virket som at kroppen ble vant til det og jeg gikk dermed opp en god del av det jeg hadde gått ned.
Men jeg fikk ett opplegg av legen min på fedonklinikken i bergen som jeg skulle følge før jeg begynte på ED og dette funket kjempefint for meg og er en måte jeg kan leve på resten av livet. Og det var lavkarbo men med knekkebrød, litt frukt og yoghurt inne i bildet og jeg gikk ned 4 kg på dette kostholdet.
Jeg husker ikke akkurat måltid og sånt her, men om du sender meg en PM så kan jeg skrive det ned til deg når jeg er hjemme.

Takk for klem

Vil veldig gjerne lese om det opplegget du gikk på før du begynte på ED! Hvor lang tid brukte du på de 4 kiloene?

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 11:39   #53
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Takk for klem

Vil veldig gjerne lese om det opplegget du gikk på før du begynte på ED! Hvor lang tid brukte du på de 4 kiloene?

Send meg en PM så jeg husker det når jeg kommer hjem
Jeg brukte knappe 2,5 uker på de 4 kg, nå var jo selvsagt noe vann, men rent fett som var borte var 1,5 kg og jeg elsket maten

Omlegget var omtrent sånn:

Egg til frokost med tomat og agurk

Salat med kylling til lunsj

Fisk/fugl/kjøtt med grønnsaker til middag

Havregrøt, knekkebrød eller yoghurt til kvelds

Jeg byttet om frokost og kvelds og i tillegg spiste jeg 1 appelsin pr dag.

Men jeg skal lete frem arket når jeg kommer hjem og skrive nøyaktig det som står der

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 11:40   #54
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg tenker ikke på alt jeg ikke liker, men jeg prøver å tenke på hva jeg faktis liker ved lavkarbo, og det er veldig lite.
(Matmessig, ikke kroppsmessig.)

Kanskje det finnes en annen kur som er bedre for deg? Jeg mener ikke å påstå at du ikke har disiplin. Det har du nok helt sikkert. Det jeg mener å si er at det gjelder i allefall ikke meg. Ja jeg kan gå ned i vekt og alt det der (har gått ned 25 kg på lavkarbo tidligere), men det er en grunn til at jeg legger på meg igjen. Det er ikke det jeg gjør i en periode som avgjør hvordan jeg er, men det jeg gjør generelt. Hvorfor jeg MÅ spise de store porsjonene, hvorfor klarer jeg ikke å la være å spise potetgull, hvorfor beveger jeg meg så lite etc.. For meg er dette like mye en prosess om hvorfor jeg har blitt som jeg har de siste årene som en "slankekur". For meg er det ikke bare å legge om kostholdet, men også tankene. Det handler om å slutte å bruke godsaker og god mat som en form for trøst og kos. Hva er forskjellen på meg og en som er tynn? Hvordan kan jeg endre meg i dagliglivet for å bli en "slank person"?

Håper altså ikke at du følte at jeg tråkket på deg, det var overhodet ikke meningen. Jeg svarte vel litt utifra hvordan mitt syn på dette er og skal absolutt ikke forsøke å tre det nedover hodet på noen.

Ønsker deg lykke til uansett hvilken metode du benytter deg av.

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 22:26   #55
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av BobBob, her.

Kanskje det finnes en annen kur som er bedre for deg? Jeg mener ikke å påstå at du ikke har disiplin. Det har du nok helt sikkert. Det jeg mener å si er at det gjelder i allefall ikke meg. Ja jeg kan gå ned i vekt og alt det der (har gått ned 25 kg på lavkarbo tidligere), men det er en grunn til at jeg legger på meg igjen. Det er ikke det jeg gjør i en periode som avgjør hvordan jeg er, men det jeg gjør generelt. Hvorfor jeg MÅ spise de store porsjonene, hvorfor klarer jeg ikke å la være å spise potetgull, hvorfor beveger jeg meg så lite etc.. For meg er dette like mye en prosess om hvorfor jeg har blitt som jeg har de siste årene som en "slankekur". For meg er det ikke bare å legge om kostholdet, men også tankene. Det handler om å slutte å bruke godsaker og god mat som en form for trøst og kos. Hva er forskjellen på meg og en som er tynn? Hvordan kan jeg endre meg i dagliglivet for å bli en "slank person"?

Håper altså ikke at du følte at jeg tråkket på deg, det var overhodet ikke meningen. Jeg svarte vel litt utifra hvordan mitt syn på dette er og skal absolutt ikke forsøke å tre det nedover hodet på noen.

Ønsker deg lykke til uansett hvilken metode du benytter deg av.

Jeg hadde nok en dårlig dag, og tok meg nok mer nær av det enn nødvendig
Det er mye rett i det du sier, og mye av problemet mitt ligger også der. Jeg klarer å gå ned i vekt (men ikke på lavkalori, kun lavkarbo), men siden jeg misliker maten så strekt, så legger jeg på meg igjen
Jeg har også et press på meg siden jeg må ned i vekt for å få prøverørsforsøk.
Jeg sa det tilogmed til klinikken ; er det bedre at jeg sulter meg ned i vekt for å nå kravene deres, og så legge på meg igjen under et evt. svangerskap? Og det var det visst..
Men etter litt "masing" fra min side, har vi blitt enige om at jeg skal ta kontakt igjen om 2-4 uker. Er om å gjøre å ha gått ned så mye som mulig til da, så jeg begynner på ketolyse igjen.
Så får jeg nesten bare ta det som det kommer, det viktigste pr. dags dato er å i det hele tatt komme meg ned i vekt..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 22:40   #56
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Så lei for gutten dere mistet!
Og masse lykke til med kiloene og maten, og ikke minst babyplaner! Du er virkelig tøff som går gjennom dette,
og sliter med maten og har mye å tenke på!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 23:10   #57
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Så lei for gutten dere mistet!
Og masse lykke til med kiloene og maten, og ikke minst babyplaner! Du er virkelig tøff som går gjennom dette,
og sliter med maten og har mye å tenke på!

Tusen takk for det
Har nok annet å tenke på, ja, som gjør det endel vanskeligere..
Jeg hadde nok ikke gått på noe så strengt ennå, om det ikke var for at vi så inderlig ønsker oss et levende barn til

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:08   #58
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

De erstatningsaktige tingene jeg har prøvd, f.eks. oopsie-rolls, det synes jeg smaker grusomt. Men andre ting, de middagsrettene - masse godt! Jeg sliter med å kutte karber ift snop og snacks, jeg, men ikke på maten. Joda, når det lukter rykende ferskt brød på jobb mandag morgen så kjenner jeg selvfølgelig suget etter å ta "bare eeeen skive", men sånn ellers så gjør det meg ikke så mye. For jeg digger å kunne spise middag til alle måltider, hehe!
Jeg sliter med at det blir for mye fett rett og slett, jeg, sånn at jeg må kutte litt ned på fettet og dermed går ikke vekta like fort ned.

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:49   #59
rhb
Juniormedlem
 
rhb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 28
rhb er på en erverdig vei
Talking

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Jeg har ikke prøvd så mange oppskrifter her bare noen brødtyper.
En hver må finne sin egen måte å leve et lavkarboliv på. Det er ikke så vanskelig å endre på de oppskriftene og den maten man tidligere laget. Men man må tenke litt mer, kanskje skrive opp det man lager, hva som fungerte eller ikke. Jeg har aldri vært noen karbospiser, liker ikke pasta og ris særlig, brød/hvetemel gir meg halsbrann. Derfor var det enkelt for meg å endre kostholdet. Jeg tenker helse og jeg har fått en bedre hverdag etter jeg la om til lavkarbo.

rhb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 23:52   #60
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Nå er jeg fersk på lkhf, men jeg liker maten. Brødet liker jeg ikke, og jeg har ikke prøvd veldig mange erstatniger (jeg har ikke lyst til å venne meg på sjokolade igjen nettopp fordi den i så høy grad bidro til at jeg ble tykk). Men stort sett er jeg glad i maten. Jeg er veldig glad i middag/varm mat, så på det viset passer det meg veldig godt. Nå i begynnelsen har jeg tatt utgangspunkt i mat jeg liker, f.eks taco og laget varianter av det med bra hell. Det er lurt for min del til jeg føler meg tryggere og tør eksperimentere mer, for da vet jeg at jeg får mat jeg liker. Jeg er veldig glad i hvitost, så ostekjeks synes jeg er et lettvindt og godt alternativ til brødskiver.

Hvis du ikke liker maten så vil jeg anbefale deg å lete til du finner et kosthold du føler at du kan leve med. Det er ikke rettferdig mot deg selv å gå rundt å sulte deg fordi du ikke kan fordra maten. Det gjør ihvf meg i veldig deppa og tiden går om mulig enda senere. Veldig trist å høre om babyen dere mistet. Jeg håper at dere får en ny sjanse om ikke lenge og at dere får den dyrebare belønningen deres da.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 00:15   #61
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Maten jeg ble vant med på ketolysekuren er hovedgrunnen til at jeg fremdeles er i ketose - snart to år etter at jeg begynte på kuren.

Jeg spiser mere karbohydrater nå og går ikke ned i vekt (men det er helt ok) og klarer ikke tanken på å spise sjokolade, brød, pasta, ris eller halvfabrikata (oversaltet matetterligning). Og det er noe jeg ofte blir servert eller må lage selv.... det smaker jo ikke noe godt og gir masse luft i magen, hehe. (Spiser det ikke selv om jeg får det servert altså)

Yndligngsretten min er Afghansk gryte med spinat og kjøttdeig med hermetiske tomater og en pakke fetaost med chilli...
Og jeg kommer ALDRI til å bli lei egg - i noen varianter

LCHF er stort sett nydelig mat og jeg kan ikke skjønne at noen mener jeg går glipp av noe. Og det er den første dietten som jeg ikke kan vente med å komme tilbake til de gangene jeg har hatt en pause.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 09:18   #62
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Det jeg synes er trivelig, er at barna liker lavkarbomat.
De ELSKER eggerøre med bacon eller pølsebiter og vil gjerne ha med dette på skolen hver dag OG spise det til frokost..
De har blitt mindre og mindre glad i gulrøtter og poteter og ris, selv om de får dette hos mødrene sine og noen ganger hos oss. Det er jo alt det andre som smaker noe!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:21   #63
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Gracella: Hva er afghansk gryte? Jeg elsker feta og spinat, i alle varianter!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:30   #64
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Det jeg synes er trivelig, er at barna liker lavkarbomat.
De ELSKER eggerøre med bacon eller pølsebiter og vil gjerne ha med dette på skolen hver dag OG spise det til frokost..
De har blitt mindre og mindre glad i gulrøtter og poteter og ris, selv om de får dette hos mødrene sine og noen ganger hos oss. Det er jo alt det andre som smaker noe!

Snuppa mi spiser verken egg, pølse eller bacon Men hun er glad i ost, da!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:45   #65
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Gracella: Hva er afghansk gryte? Jeg elsker feta og spinat, i alle varianter!

Les hele innlegget:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....nsk#post476133

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva synes dere? Dorothy Generell ernæringsdebatt 5 11-04-06 23:30
Hva synes dere om dette? musikeren Lavkarbo generelt 23 22-03-06 19:39
Hva synes dere om utrensingskurer? mam Lavkarbo generelt 16 11-07-05 13:48
Hva synes dere??? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 01-09-04 14:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no